Re: zomervakantie/ vervanger

2
ik laat het aan Sandd over om een vervanger te zoeken.
Zou niet weten aan wie ik het zou kunnen vragen, wil liever geen buurmeisje/jongen bijvoorbeeld. Liever een bezorger van Sandd, die gaan serieus met het werk om, neem ik aan ;)

Ik werk pas sinds november voor Sandd en ben ovo'er. Hoeveel weken zomervakantie mag je opnemen?
Ik wil sowieso 3 weken, maar het liefst 6 weken dan hoef ik ook geen oppas voor mijn zoontje te regelen.
Weten jullie of 6 weken vakanie problemen geeft?

Re: zomervakantie/ vervanger

3
@Jetje75

je kan het vragen.. maar mijn ervaring is dat als je langer dan 3 weken wil ze rustig zeggen.
we kunnen je niet garanderen (ovo) dat de wijk na je vakantie nog beschikbaar is.
om dat te ondervangen.. kan je aanbieden om daarvoor/daarna extra wijken te lopen..

tijdens de bouwvak is het qua post ook een stuk rustiger.. en ben je zo klaar met je wijk.
n deze tijd van veel werklozen zou ik geen 6 weken achter elkaar vrij durven nemen.

ik begreep laatst dat de wijken behoorlijk dichtgetimmerd zitten bij sandd en dat ze flinke
wachtlijsten hebben van mensen die willen bezorgen..

het feit dat je al blij mag zijn met 1 vaste wijk zegt al genoeg.

Re: zomervakantie/ vervanger

4
oke dank je, dan ga ik maar vast eens navragen bij depot.
Mijn wijk is geen populaire wijk tot ik daar bezorger werd, werd de wijk door andere bezorgers om toerbuurt gedaan.
Dus misschien heb ik geluk, en mag ik zonder problemen 6 weken vrij. Ga gelijk een mailtje sturen.

Re: zomervakantie/ vervanger

5
Het is id slim om tijdens de zomervakantie een extra wijk(je) te lopen ; vorig jaar had ik 2 wijken (verschoven) als extra. Dit jaar wil ik evt de kleinste wijk erbij doen // meer niet ; dus dat bied ik dan aan en moeten zij maar kijken of het wel/niet ingepland kan worden. Als je 6 wk met vakantie gaat zou ik er zondermeer iets tegenoverstellen maar ook met 2-3 of 4 wk.
Postbezorger Sandd

Re: zomervakantie/ vervanger

6
Ik ben nog nooit gevraagd of ik een vervanger had tijdens vakantie en ik ben toch zeker zo'n 12 keer op vakantie geweest in de inmiddels 10 jaar dat ik dit werk doe. Vroeger niet als OVO'er bij Selekt Mail maar nu bij Sandd als CAO'er ook niet.

Als CAO'er zou ik het ook onzin vinden wanneer je voor een vervanger zou moeten zorgen. Vakantie is een recht wat je hebt, het is geen gunst van je werkgever.

Re: zomervakantie/ vervanger

8
@postgirl, slagman..

Hebben jullie bij aanvang ovo contract ook ontvangen: Post bezorgen voor Sandd..?
In dit gidsje stond letterlijk:

wanneer het onmogelijk is post te bezorgen bijvoorbeeld bij ziekte, vakantie of verhindering
laat je het je bezorgmanager direct weten.
Je zorgt zelf voor vervanging.

nu ik een vast contract hebt moet sandd het regelen.

Re: zomervakantie/ vervanger

9
Mijn distributeur regelt zelf de vervanging en daarom word ik weleens gevraagd om een invalwijk te doen.
Ook werk ik op o.v.o basis.
Alleen als je de post al in huis hebt en je wordt ineens ziek, dan wordt het moeilijk om het alsnog te laten ophalen.
Een keer overleed een bezorger en uit respect is toen de hele lading Ikea gidsen bij hun opgehaald.

Re: zomervakantie/ vervanger

10
Carla41 schreef:@postgirl, slagman..

Hebben jullie bij aanvang ovo contract ook ontvangen: Post bezorgen voor Sandd..?
In dit gidsje stond letterlijk:

wanneer het onmogelijk is post te bezorgen bijvoorbeeld bij ziekte, vakantie of verhindering
laat je het je bezorgmanager direct weten.
Je zorgt zelf voor vervanging.

nu ik een vast contract hebt moet sandd het regelen.
Ja, ik kan me herinneren dat je als OVO'er zelf voor vervanging diende te zorgen, althans zo stond het ergens idd te lezen maar in de praktijk heb ik dat nooit hoeven doen, ik gaf gewoon mijn vakantie op en klaar, verder geen gezeur.
cron