Re: zomervakantie/ vervanger

11
Ik heb ook nog nooit als OVO'er zelf voor een vervanger gezorgd Ik zou niet zomaar iemand weten. Ik dacht dat je bikkels kreeg voor het zelf aanbrengen van een vervanger. Ik val altijd minimaal zo vaak in als ik vrij neem als dat mij gevraagd wordt. Dat komt neer op zeven keer per jaar.

Re: zomervakantie/ vervanger

12
In de selektmailtijd diende ik eigenlijk wel zelf voor een vervanger te zorgen. Meestal was dat mijn schoonzus en haar al oudere kinderen die in de wijk wonen waar ik bezorgde. De keren dat zij niet konden, zorgde de depothouder voor vervanging. Ik deed samen met iemand anders de hele wijk en we vervingen elkaar als dat nodig was. Nu ik voor Postservice werk hoef ik niet meer voor vervanging te zorgen bij ziekte of vakantie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak een extra wijk loop en dat sowieso vanaf mei tot en met augustus. Dus doen ze ook niet moeilijk als ik vakantie wil of zoals nu, ik griep heb.

Re: zomervakantie/ vervanger

15
In mijn Selektmailtijd zorgde de depothoudster voor een vervanger want zelf had ik er toen geen. Ik deed namelijk het hele dorp alleen. Bij Sandd heb ik 2 ervaren collega's die resp. bij Selektmail en VSP werkten en mijn wijk eventueel kunnen overnemen. De derde collega heeft mijn wijk nog nooit gedaan. Ik hoef dus zelf niet voor een vervanger te zorgen. Wel vraag ik het eventueel aan de collega die bij VSP zat. Die deed toen ook het hele dorp. Prettig geregeld. Ik heb 2 collega's die zeker 4 weken per jaar op vakantie willen. Geen probleem, dan neem ik die wijken er wel even bij.

Re: zomervakantie/ vervanger

16
Geen vervanger kunnen vinden en bezorgers op de wachtlijst?
Nou, hier kunnen we geen bezorgers vinden, wij zijn hier 6 weken bezig geweest om een bezorger te vinden voor een wijk die wij wilden af stoten. Er waren er wel een paar, 1 die wilde niet naar Amsterdam voor een gesprek, 1 wilden het op naam van een schoolgaande dochter en het zelf lopen en daar ging het depot niet mee accoord, en een ander wilde het ook op naam van een schoolgaande dochter en een van de andere jongere kinderen laten bezorgen, daar ging het depot ook niet mee accoord, begrijpelijk toch?
Uiteindelijk heeft onze schoonzoon het op zich genomen, hij is huisman en heeft er tijd voor en vind het nu zelfs leuk om het te doen.
Ik denk dat het nog al meevalt met die wachtlijsten.

Re: zomervakantie/ vervanger

20
Klopt. Ik heb gisteren een mail gestuurd, gevraagd of ik een bepaalde dag vrij kon hebben.

Vanmiddag antwoord gekregen:
Je wordt niet ingepland voor .. juni, we komen wel op donderdag .. juni de lege kratten bij je ophalen.
Perfect 8-)
ex Sandd Postbezorgster
cron