Even een vraagje

1
Ik ben aan het sorteren. Nu zitten er van twee andere wijken flink wat belastingenveloppen bij mijn post. Het zijn belastingenveloppen van twee wijken bij mij in de buurt. In totaal gaat het om wel zo'n 50 stuks denk ik.

Wat kan ik het beste doen? Ze per wijk bundelen en doorgeven als foutieve sortering. (maar dan gaan ze pas donderdag mee terug en misschien dat ze dan vrijdag of met enige pech, volgende week pas bezorgd kunnen worden in de juiste wijk)
Of zal ik ze (aangezien het belasting is) bezorgen, ook al zijn ze niet voor mijn wijk bestemd?

Als ik ze bezorg, dan geef ik dat natuurlijk wel even per email door aan de coordinator. En dan vragen om extra vergoeding uiteraard. :)

Maar wat zouden jullie doen in dit geval? Normaal gaat bij mij een envelop voor een andere wijk, hopla de bak in, tenzij ik toch vlak langs het adres kom, dat niet bij mijn wijk hoort.
Maar nu zijn het er zoveel en nog belasting ook..

Re: Even een vraagje

2
@slagvaardige,


Bel of mail naar je depot.
Ik doe dat altijd.
Soms halen ze het op of ik hoor dat ik ze retour mag zenden.
Als jij ze gaat bezorgen is dat administratief lastig voor ze omdat er dan een bedrag van de bezorgbon af moet bij de bezorger van dat wijknummer en bij jou er weer bij denk ik.

Re: Even een vraagje

3
foutsorteringen daar ken jij niks aan doen! als ik jou was zou ik ze per wijk bundelen en terugsturen als foutsortering, dat scheeld ze bij het sorteercentrum weer de zelfde fout en is het voor hun ook wat makkelijker herstellen. trouwens.. enigste wat de belastingdienst nu nog ken zijn is, dat je moet betalen of dat je iets terug krijgt..

ik zou ze nou niet zelf willen bezorgen en vervolgens om een extra vergoeding vragen.. zou juist wel gaan e-mailen en de dag zelf even af wachten tot je het antwoord van de leidinggevende hebt. stel dat zij zegt van *bezorg ze maar en je krijgt een vergoeding* dan heb je iedergeval toestemming, dan als ze zegt *stuur ze maar terug* :mrgreen: dan heb je toch probleemtje als je ze bijvoorbeeld al rond gebracht hebt.
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Even een vraagje

4
Ok, dan zal ik dat doen. Ik zal er zo even een mailtje uitgooien. Ja ik had al zoiets van, moet ik die dingen nu alemaal gaan zitten sorteren en ik ken die twee wijken helemaal niet ook al liggen ze vrijwel tegen mijn wijk aan. Een adres kom ik langs als ik naar huis fiets. Die gooi ik wek in de bus daar, maar de rest gaat dan retour en nav het mailtje hoor ik wel wat het beste is. Bedankt voor de raad @Doro en Har099!

Re: Even een vraagje

5
@slagvaardige
je kan ook morgenochtend even bellen :idea:
dan moet de depotmanager direct actie ondernemen ( of niet)
de 1 vind het macro krantje belangrijker dan de blauwe ...of de ing... :P

niet zelf bezorgen slagvaardige...

mijn chauffeur bekijkt ter plekke welke foutsorteringen er bij zijn en bezorgt ze dan alsnog
die dag bij de goede bezorger. (Y)
retouren gaan altijd terug naar depot.

Re: Even een vraagje

6
Als je de wijk helemaal niet kent en niet weet welke straten waar zijn en hoe de nummers lopen dan kun je ze beter retour depot sturen. Anders heb je kans dat je de brieven in de verkeerde bussen doet en dan ben je verder van huis. Dan krijg je klachten en dat wil je niet. Ze moeten bij het depot maar beter sorteren. Ken je de wijk van de foutsorteringen goed dan is het wat anders. Ik ken hier in het dorp alle wijken als mijn broekzak dus ik kan zo de wijken van mijn collega's doen. Vandaag had ik er ook een voor een andere wijk bij zitten. Daar moest ik voor de Gicopost toch al zijn dus dan neem ik die ene gewoon mee in mijn sortering. Ik doe niet zo moeilijk.

Re: Even een vraagje

7
@postbode7

slagvaardige heeft het over 50 stuks.. dat is wat anders dan die "ene".
en of ze nou daardoor later bezorgd worden . dat doet er hier niet toe.


in het algemeen : als postbezorger kan je alle post bezorgen lijkt me.. ook al ken je de straten niet.
je kan toch lezen :?

Re: Even een vraagje

9
Ik zou depothouder meteen mailen en zeg he hier heb ik 20(!) foutsorteringen en het zijn van belastingdienst... Wat te doen?

Depothouder: bezorgen? Ja daaaag! Kom het maar halen of ik dump ze in de papierbak (nee grapje) in de postbak als retourpost.

En ik hopen dat mijn deporhouder de schrik van haar leven krijgt hihi :P
ex Sandd Postbezorgster
cron