Re: post achter slot bij sandd

11
Vanmiddag op de Sanddbijeenkomst kregen we te horen, dat de klanten van Sandd, die post laten bezorgen door Sandd, graag zouden zien, dat de post echt wordt overgedragen, dan wel achter gesloten deuren aangeleverd kan worden.
Hierover worden we binnenkort benaderd, om dit de kunnen realiseren. Sandd heeft het liefst, fysieke overdracht, (dus aanwezig zijn(, waarbij zij dan garanderen dat het afgesproken tijdstip van levering ook gehaald wordt. Of anders achter gesloten deuren kunnen neerzetten....

Is wat over te zeggen, want er zit steeds meer betrouwbare post bij, zoals overheidspost, en dagafschriften.

Ik zorg altijd dat ik er ben wanneer de chauffeur komt, dus voor mij is dit niet zo'n probleem, sterker nog, geen probleem ;)

Re: post achter slot bij sandd

12
Hier is meestal ook wel iemand thuis; we hebben de chauffeur welgeteld 1 keer gemist toen hij op een woensdag vast wat
vracht voor de vrijdag kwam brengen. Meestal geven ze dat van tevoren aan, maar dat hadden ze toen dus niet...
Overigens zijn niet alle chauffeurs hetzelfde hoor. Mijn "vaste" stapt uit de auto, neemt een steekwagen met volle postkratjes
mee naar de voordeur, ruilt deze om voor mijn lege kratten, belt netjes aan, en loopt ondertussen naar de auto om de lege
kratjes in te laden en een evt. tweede vracht te halen. We spreken elkaar dus ook 2 keer per week.
Maar ik heb ook wel eens een vervanger gehad die de kratjes neerzette, en hup, zo wegreed. Was toen ook nog lelijk weer,
en we waren er op tijd bij, want mijn bezorgbonnen lagen al bijna op straat...

Aan het einde van mijn eigen straat woont een TNT-bezorger; daar zie ik vaak genoeg het TNT-busje stoppen om de zakken/
tassen met post gewoon buiten neer te kwakken. Soms onder het afdakkie, vaak ook niet. Ik was in de veronderstelling dat de TNT-ers
de post zelf moesten ophalen?

Re: post achter slot bij sandd

13
Wyfosi schreef: Aan het einde van mijn eigen straat woont een TNT-bezorger; daar zie ik vaak genoeg het TNT-busje stoppen om de zakken/
tassen met post gewoon buiten neer te kwakken. Soms onder het afdakkie, vaak ook niet. Ik was in de veronderstelling dat de TNT-ers
de post zelf moesten ophalen?
Daarover verbaasde ik met ook al een tijdje. In mijn grootste wijk, zie ik dit ook regelmatig, dat de TNT zakken zo onbeheerd voor de deur worden gekwakt. :oops: Ze zijn dan geloof ik wel verzegeld, maar dan nog.... :?

Re: post achter slot bij sandd

14
Dat zijn de nabrengzakken. Wij pakken alle post voor postbezorgers dus in in die zakken. De eerste twee gaan naar het Depot waar ze worden opgehaald, heeft een wijk meer dan twee tassen, dan worden ze in de wijk bij een nabrengpunt gebracht. Scheelt dus heen en weer fietsen. Overigens gebeurt dit ook nog bij de postbodes die een wijk wegbrengen. Ik kan jullie vertellen: het is verdomde handig hoor :D.

En over het achter slot en grendel: het is inderdaad zo dat ze niet altijd achter een gesloten deur staan. Het wordt wel zoveel mogelijk geprobeerd, bijvoorbeeld in kasten onder een brievenbus of een winkel als nabrengpunt, maar het gebeurt dus dikwijls dat je de tassen zo mee kan nemen. En officieel moeten ze verzegeld zijn, met de nadruk op officieel...

Re: post achter slot bij sandd

15
Vanochtend op mijn ronde door mijn grootste wijk, zag ik bij een woning, dat er heel wat grijze tassen met post van TNT voor de deur lag. De bewoonster van dat huis, die TNT bezorgster is, laadde wel haar fiets vol, maar liet onbeheerd, gewoon zeker zo'n 6 tassen liggen, en reed weg. Ik zag toen ik bij dat huis de Sanddpost in de bus deed, dat die tassen gewoon open waren..... :oops: :oops: :? Het waren dan nazendingen, maar had die bewoonster niet even die andere tassen binnen kunnen leggen? ik vond het heel vreemd, maar ja....

Wij van Sandd mogen de post ook niet meer onbeheerd voor de deur laten staan..

Re: post achter slot bij sandd

17
Het nabrengadres hoeft dus niet je eigen (privé)adres te zijn, dan kan je dus niet naar binnen in zo'n huis. Het is gewoon een bepaald adres in een wijk waar TNT een afspraak mee heeft gemaakt om tassen in de tuin te zetten mocht dat nodig zijn. Heb je als bewoner ook totaal geen last van, er staan dus alleen een paar grijze tassen in een hoekje van je tuin.

Re: post achter slot bij sandd

18
@anne
tnt gebruikt ook wel van die tuinkisten met een groen deksel. en dan is het bij mensen die er stageld voor krijgen.
maar dan kan het worden afgesloten. als er veel nazendingen zijn brengt de tnt met een busje de rest.
de bezorger hoeft dan niet steeds terug naar de vestiging.
maar ik denk dan, wij kunnen tussendoor thuis een bakkie halen. zo,n bezorger staat op straat koffie pauze te houden?

Maar in dit geval, open tassen in de tuin, .... en als de bezorgster er zelf woont, dan hoort de rest toch gewoon binnen staan. ;)

Re: post achter slot bij sandd

19
Zover ik weet is het geen probleem als ik een keer niet thuis ben, ik zorg dat ik thuis ben natuurlijk maar het kan voorkomen dat je er net niet bent. Het idee dat alles natplenst ook! En nieuwschierige kiekers.Bedoel die zakjes heerlijke kattevoer post mjammie.
cron