controle bezorging

1
Even een vraagje.
Al ruim 5 jaar bezorg ik post en nooit heb ik een klacht gekregen over een niet bezorgd poststuk.
Nu weet ik dat post van de NS vaak door Nipo gecontroleerd wordt en ja hoor een panellid had een brief van de NS niet ontvangen.
Alle andere adressen in mijn wijk wel is mij verteld.
Dat kan maar ik ga toch twijfelen of dat panellid wel eerlijk was.
Al jaren heeft hij namelijk de sticker: Reddepostbode, tegen massaontslag op zijn brievenbus.
Als je op hun forum kijkt wordt er altijd bagger over alle postbezorgers van zowel Sandd en Post.nl uitgegooid.
Nu denk ik dat hij het postbedrijf in diskrediet wil brengen want de klant bij Nipo heeft altijd gelijk.
Volgens mij heb ik die brief een paar weken geleden al bij hem bezorgd want het adres is duidelijk leesbaar.
Sandd denkt zelf dat het een foutsortering is en de brief alsnog in mijn bak komt maar dat is niet het geval.
Nu ga ik post voor zijn adres extra controleren want dit flikt hij mij niet nog een keer. :twisted:

Re: controle bezorging

2
Dan zou ik ook opschrijven welke post hij op welke datum heeft gekregen. En dat blijven doen bij hem. En bewaren! Mocht er weer een klacht komen, dan kun je doorgeven aan je coordinator welke post, je wanneer aan hem hebt gegeven. En klaagt hij weer, dan even bij hem aanbellen en vragen waarom hij dat doet. Daar hebben ze vaak niet van thuis.

Re: controle bezorging

4
@Doro

Vooralsnog vertrouwt Sandd jou gewoon omdat ze het op een mogelijke foutsortering gooien. (Y)
dat geeft aan dat je coordinator weet wat ze aan je hebben Doro :P


blijven de klachten komen..
maak ter plekke met je mobiel een foto wat je op elke slag in zijn brievenbus stopt.
heb jij bewijs voor sandd. :D

maak ook even een foto van zijn Red de Postbode sticker met zijn huisnummer.
ik denk dat je coordinator daar in combinatie met de andere foto's wel wat aan heeft. (Y)

Leg het verder naast je neer Doro.!
je weet beter, maar kan me voorstellen dat je na jaren onbezorgd bezorgen hiervan baalt.

Re: controle bezorging

5
Wellicht heeft de persoon de enveloppe van NS aangezien voor reclame en zonder te openen doorgescheurd, daarna pas begrepen dat het iets belangrijks was. Tja, je eigen verantwoordelijkheid nemen is dan wel weer heel moeilijk dus dan geef je een ander toch gewoon de schuld.

Re: controle bezorging

7
Dat klopt.

Mij hebben ze ook wel eens gevraagd bepaalde poststukken die ik zou moeten krijgen te controleren. Er werd een email gestuurd met alle informatie en wanneer het poststuk op de deurmat zou moeten belanden. Ik moest dan een soort van enquete invullen en doorgeven of de bezorger zijn werk gedaan had. Dit kwam van Nipo.

Ik heb ook wel eens een email gehad van een onderzoeksbureau (geen Nipo) met de vraag: "wat is er op uw deurmat gevallen" en moest dan invullen of ik het heb gekregen en of ik het heb doorgelezen. Dat was niet om de bezorger te testen, maar meer om te kijken of het blad of de folder opviel en of men het las.

Ik ben ook wel eens onverwacht gebeld door Sandd zelf (en ook wel eens door de onderaannemer zelf) of de bezorger een bepaald poststuk bezorgd had op een bepaalde datum. Dat ging om een Neckermann. Gelukkig zag ik dat ding op tafel liggen en kon ik bevestigend antwoorden. Maar het had best gekund dat hij tussen het oud papier was beland of dat mijn man hem had weggekieperd. Ik heb wel eens een blad of envelop erbij moeten pakken en moeten beschrijven, zowel aan de telefoon als via mail of enquete. En soms ook weer niet.

In het geval van het NS-envelopje was dat onwaarschijnlijk dat hij het niet ontvangen heeft of niet wist vooraf dat hij het zou krijgen. Die man heeft een uitgebreide info gehad vooraf. Hij wist dat het poststuk zou komen. De ontvanger kan een eerlijk of oneerlijk antwoord geven.

Als Doro zegt dat ze hem bezorgt heeft, dan heeft die man hem ontvangen. Hij kan tussen de kranten of drukwerk terecht zijn gekomen, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk. Als die man ook nog eens een 'reddepostbode' sticker op de brievenbus heeft.... denk ik dat hij geen geschikt panellid is.

Het kan zijn dat hij voor de eerste keer benaderd is. En meteen niet de waarheid heeft verteld. Het kan ook zijn dat hij allang panellid is en de vorige keren wel eerlijk is geweest.

Misschien was het geen moedwil, maar je zou het toch eens met je coordinator moeten overleggen of hij wel zo'n geschikt iemand is, in dit geval. Ze kunnen beter een neutraal iemand kiezen.

Ik ben zelf nergens lid van (geen panel of zo) maar ik wordt ook heel vaak gevraagd (toch wel zo'n 6x per jaar) om op te letten en uit te kijken naar bepaalde post van mijn collega van Sandd, maar ook Postnl. Waarom ik gevraagd wordt, weet ik niet, maar ik ben wel eerlijk. En heb eigenlijk altijd kunnen melden dat ik de post netjes ontving.

Ik ben zelfs al eens gevraagd om de pakketbezorger te beoordelen. haha. Nou die man is een topper, dus dat heb ik hen even laten weten. Ik heb nog nooit zo'n vriendelijk iemand gezien, die zo trouw en regelmatig bij ons in de straat komt en altijd even tijd heeft voor een vriendelijk woord, hoe druk hij het ook weet en hij doet het nog goed ook.

Maar goed, dat was even off topic.

Botomline... deze man wist dat NS eraan kwam. Been there.. done that....

Re: controle bezorging

8
@slagvaardige,

De NS heeft volgens mij dit onderzoek gedaan buiten Sandd om.
Dan kunnen ze hem niet van de lijst afhalen.
Die onderzoeken zijn heel duur voor de klant en als Sandd het zelf wil doen dan hoeven ze maar een stapel post uit je krat te halen en die noteren voor controle.
Toen ik nog voor Selekt Mail werkte stond er op de bezorgbon vaak : let op Nipo controle.
Als hij dit vaker doet dan gaat het opvallen denk ik.
Mijn zoon grapte nog dat de NS niet zo moeilijk moet doen over een niet op tijd ontvangen brief want ze rijden zelf niet op tijd of laten treinen uitvallen. :lol:

Re: controle bezorging

10
elisa schreef:Treinen rijden niet op tijd dus wat een arrogantie hier van de NS ons te controleren haha!
TNS NIPO doet controles regelmatig klopt. Laat je niet gek maken.
Hmmm... ik zit in allerlei consumentenpanels maar ben volgens mij in de 10 jaar dat ik op dit adres woon, maar één keer benaderd met de vraag of er een blad was bezorgd. Dat gebeurde door VGZ die wilde weten of ik het gratis ledenblad had ontvangen en wat ik ervan vond.
Volgens mij heb ik toen gezegd dat ik meer belang had bij een lagere ziektekostenpremie. :?
cron