Re: Herlaad vergoeding: Alleen op gewicht? Ik vind ook op grote!

3
.
ZO "groot"zijn die postcodeloterij doosjes niet vzo.. passen met gemak in je fietstas/mand.
tandartsdozen/ postcodeloterij doosjes .. gewoon bezorgen en niet zo moeilijk doen wat mij betreft
willen we nou voor elk poststuk wat niet een a4 formaat heeft een aparte vergoeding? Onzin.

een ieder die veel meer negatiefs dan positiefs ervaart aan het postbezorgen raad ik aan.
zoek alsjeblieft ander werk. er zijn er genoeg die je plaats in willen nemen.

ik heb, nog Nooit een postnl-er die je toch met fietstassen vol vreemde pakjes ziet
(schijnen volgens bol.com door elke brievenbus te passen :lol: ) horen klagen.
dat hoort bij je werk. Past het niet? Gewoon retour.

Ok één uitzondering.
komen er naast de normale post ook nog eens 20 kratten stroopwafels o.i.d. dan mag er nog steeds
aan de vergoeding gesleuteld worden . oftewel.. OMHOOG :D
Laatst gewijzigd door Carla41 op 22 jan 2014, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Herlaad vergoeding: Alleen op gewicht? Ik vind ook op grote!

6
Je geeft aan dat het gezeik is. Waarom gaan we uit van het gewicht? Dan kan dat ook wel afgeschaft worden of niet Carla, dat zou jij niet erg vinden heb ik zo'n idee. Ik vind het gewoon eerlijker dat men de grote van het pakketje neemt. Want als een pakket nu klein is en het weegt 2kg dan past het alsnog in je fietstas.

Het poststuk mag minimaal:

Voor de afmeting van de poststukken die voor postvervoer binnen Nederland onder de universele postdienst vallen, geldt dat de kleinste afmeting ten minste 14 centimeter in de lengte en 9 centimeter in de breedte bedraagt. In rolvorm mogen de poststukken niet kleiner zijn dan 10 centimeter in de lengte. De som van de lengte en tweemaal de middellijn mag niet kleiner zijn dan 17 centimeter.

En maximaal:

Voor de afmeting van de poststukken die voor postvervoer binnen Nederland onder de universele postdienst vallen, geldt dat de grootste afmeting ten hoogste honderd centimeter bedraagt en de overige afmetingen ten hoogste vijftig centimeter bedragen, waarbij een afwijking van twee millimeter is toegestaan.

Dus het mag 100 cm + 2mm of 50 centimeter plus 2 mm.

En dat van de brievenbus is:

De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 22 jan 2014, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Herlaad vergoeding: Alleen op gewicht? Ik vind ook op grote!

7
verzendenenontvangen schreef:Sandd meet alleen het gewicht wat je meeneemt. Dus als je een reuzepakket waarin gebakken lucht in zit en drie keer heen en weer moet fietsen wordt dat niet meegenomen. Ik vind dat zij naast het gewicht ook de grote van de post moeten meenemen. Denk aan die buspakjes van de postcode loterij waar alleen maar papiertje in zit. Dat weegt niets maar neemt wel meer ruimte in beslag.
Gewicht is gemakkelijk te meten, grootte een stuk moeilijker want het is voor meerdere uitleg vatbaar.
Is het volume bepalend? De grootste afmeting? De kleinste afmeting? Doet de vorm er nog toe?
Kom eens met een concreet voorstel hoe jij graag zou zien dat de grootte gemeten zou moeten worden.
Laatst gewijzigd door ike op 22 jan 2014, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Herlaad vergoeding: Alleen op gewicht? Ik vind ook op grote!

9
verzendenenontvangen schreef:Dat meten lijkt me niet moeilijk. De post worden in kratten aangeleverd. Dus meet je het aantal kratten?
Kratten kunnen propvol zitten, halfvol zitten, of bijna leeg zijn dus het aantal kratten zegt ook niet alles.
verzendenenontvangen schreef:Het is bij mij nooit voorgekomen dat de pakketten zo zwaar waren dat ik het niet in de fietstassen kon houden. Of men wil al lood gaan versturen.
Catalogi, bijvoorbeeld, kunnen behoorlijk zwaar zijn, zo zwaar dat je je fietstassen er niet mee vol kunt laden zonder de fiets te overbelasten.
Hoe of wat je ook meet, er zullen altijd gevallen zijn waarin de gebruikte meetmethode voor jou niet goed uitpakt.
Jammer dan, zou ik zeggen, maar niet echt een ramp.

Re: Herlaad vergoeding: Alleen op gewicht? Ik vind ook op grote!

10
Carla41 schreef:.
ik heb, nog Nooit een postnl-er die je toch met fietstassen vol vreemde pakjes ziet
(schijnen volgens bol.com door elke brievenbus te passen :lol: ) horen klagen.
Echt niet? :lol:

Het verschil is wellicht dat bij ons de herlaadvergoeding niet gebaseerd is op gewicht, maar op aantal tassen. Dus als ik 4 tassen heb krijg ik extra tijd, ook al wegen die tassen bijna niks.

Bij poststukken die piepklein zijn maar loodzwaar is dat natuurlijk weer ongunstig, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
cron