Re: OR-lid mee op loopronde

11
Ik zag je op het postnl forum, vandaar mijn postnl reactie. Ik weet niet hoe het bij sand werkt, maar hopelijk komt het op een gegeven moment op een lijn te liggen. Laten we eerlijk zijn, de tijd die je werkt hoor je toch ook gewoon betaald te krijgen? Succes!

Re: OR-lid mee op loopronde

12
@maroma64

werk je bij Sandd. :P
eerste tip..: laat het or- lid ook thuis komen sorteren..
want aan de combinatie bezorgen/sorteren kan je pas goed zien of je uitkomt met de uren.

tweede tip: vraag eens wat 2: 50 uur betekent op je bezorgbon. 2 en een half uur of 2 uur en 50 minuten..
Sandd geeft er tot nu toe geen duidelijk antwoord op.

of ze (de coördinatoren) weten het niet, of ze praten er omheen.
is het 2 en een half uur, dan komen nog veel meer bezorgers Niet meer uit .
is het 2 uur en 50 minuten dan wordt al het werken gewoon betaald. dus minder klachten :D

En anders oranje kaarten invoeren.. zoals bij postnl.. Gewerkte tijd = Betaalde tijd.

derde tip: twee wijken moet weer gewoon mogelijk zijn.
Sandd zou streven naar zo groot mogelijke contracten..
twee wijken is goed te doen op 1 bezorgdag.. aangezien je de post al een dag eerder kan sorteren.
met 1 wijk slechts 2 x per week is de opbrengst te weinig.

Succes!

Re: OR-lid mee op loopronde

13
@Ellen en @ Carla

Ik werk zowel bij Sandd als PostNL.
Dat is tegenwoordig toegestaan en het levert voor dubbel voordeel op: De uren die mij het laatste jaar gewoon zijn afgepakt bij Postnl werk ik er bij Sandd weer bij.
En ik zet ze bij Postnl lichtelijk onder druk zo, omdat ze bang zijn dat je helemaal gaat "lopen".
Bij Postnl ben ik ook actief als contact persoon en die ervaring komt me nu mooi van pas bij Sandd.

En Elle, kben het met je eens, ik hoop ook dat alles eens gewoon op 1 lijn komt, we dienen allemaal hetzelfde doel:
nl. post bij de klant bezorgen!

Als ik heel eerlijk moet zijn kom ik redelijk uit met de toegewezen tijd, zowel sorteren en lopen gaat me goed af en ik zie het ook een beetje als een sport..........al zal ik dat nooit laten merken en meedelen aan tc postnl en bezorgmanager sandd!
Want ik ben mij er terdege van bewust dat het merendeel de toegewezen tijd absoluut niet haalt.
Kheb onlangs al een discussie daarover gehad met mn bezorgmanager over de krappe tijd die gesteld wordt en hij zei dat hij er melding van zou maken, controleren kan ik dat niet maar ik geef hem nu nog het voordeel van de twijfel. ;)

Als jullie mij info kunnen verschaffen waar ik meer kan lezen, of informatie kan krijgen over sandd OR etc hou ik mij aanbevolen.
Of is er iets waar je je klachten/opmerkingen kwijt kan!? Khoor het graag.

Zover ik weet lopen bij ons in Apeldoorn meerdere postbezorgers 2 wijken bij Sandd.
Zelf heb ik een kleine wijk (want er is nog verder niets beschikbaar) maar ik wordt regelmatig gebeld/gemaild of ik nog een extra wijk wil doen.......,.en dat pak ik eigenlijk altijd wel aan.
Inmiddels zijn nog twee collega's van postnl ook bij sandd gaan werken en het is prima te combineren.

Kvind deze site een prima plek om te communiceren met collega's van zowel sandd als postnl en ik hoop dat we met zn allen hier voordeel uit kunnen halen en elkaar met raad en daad bijstaan.

Want dat zeg ik bij postnl ook als contact persoon: Als we niets zeggen, als we niet reageren denken die piefjes achter hun bureau.....he geen klachten? geen commentaar? mooi dan doen we dus alles goed en gaan we gewoon door zo.

Khou wel van een beetje leven in de brouwerij dus ga geregeld de confrontatie aan.

Inmiddels ben ik bij het postnl forum toegelaten maar bij Sandd nog niet, khoop dat ik daar ook als lid wordt toegelaten.

Volgende week zal ik mijn bezorgmanager eens vragen naar die tijden op de bezorgbon staan.......zodra ik daar een fatsoenlijk antwoord op heb gehad zal ik het jullie melden.

Re: OR-lid mee op loopronde

14
Ik zag op jullie Side (sandd.nl) dat daar ook wat over de or stond en als je inlogd kan je de stukken ook inzien. Dat is ook zo op mijnpostnl.nl. Ik weet niet of daarstaat wat je wil weten en misschien heb je daar zelf allang gekeken. Met klachten en opmerkingen kan je altijd bij de or terecht en loon en cao gerelateerd ook bij de bond. Succes!

Re: OR-lid mee op loopronde

16
Carla41: Ik vind het advies om 2 wijken te mogen lopen prima. Wil ik ook wel standaard.
Maroma: Waar staat dat je zowel voor Sandd als voor PostNL mag lopen? Dan ga ik ook bij PostNL solliciteren voor de ma (nog altijd rouwpost en post van ziekenhuizen), woe en zat. Als ik dan na een maand zou mogen beginnen zeg ik gauw mijn folderwijk bij netwerkvsp op. Ik doe liever post maar de folders doe ik erbij omdat er zo weinig te verdienen valt. Werken voor 2 postbedrijven zou mijn totale salaris laten stijgen. Is nooit weg. En dan maar hopen dat ze over pakweg een maand een vaste wijk hebben. Ik ken wel 2 mensen van PostNL waar ik voor proef mee zou kunnen lopen. Ik zou ze dan wel eerlijk moeten zeggen dat mijn man ziek is en niet beter wordt en dat ik over enige tijd een tijdje niet kan bezorgen als mijn man sterk achteruit zou gaan? Meelopen van tevoren lijkt me wel verstandig want de routes van PostNL zijn toch anders dan die van mij en met die folders zal ook wennen zijn.

Re: OR-lid mee op loopronde

17
@postbode7

de kans dat je op ma/woe wordt aangenomen bij Postnl schat ik 0,0 % in postbode7
Je weet toch dat de maandag = vervallen en woensdag/vrijdag zijn al lange tijd daldagen.

Bedenk dat nog steeds de echte Postboden bij Postnl.. op maandag uren zijn verdwenen uren op andere dagen moet zien in te halen.
de enkele die nog wel op maandag zal werken voor rouwpost e.d. zal zijn baantje niet snel neerleggen.

Postnl werkt toe naar di/do/za...

ik blijf uitkijken naar de zaterdag.. als aanvulling.

Re: OR-lid mee op loopronde

19
@ Carla41

De maandagpost wordt verzorgd door het autobedrijf! Dus niks geen postbode die dat doet. De daldagen worden inderdaad zoveel mogelijk door de postbodes gevuld omdat die niet op zaterdag blieven te werken.
Dat mogen bij postbezorgers opknappen als wij in de min uren komen.

PostNl loopt er echt niet mee te koop dat je bij de concurrent aan de slag mag........je zult daar zelf achteraan moeten gaan!
Als je bij PostNl solliciteerd moet je in principe rekening houden dat je verplicht wordt op dinsdag, donderdag en zaterdag te werken!!

Re: OR-lid mee op loopronde

20
@maroma

ik lees ook niet dat een postbode de maandagbezorging doet maroma :D
ik lees wel ,dat ik schrijf dat de maandag als postdag bij postnl = vervallen
m.u.v. rouwpost e.d.
ik schreef ook dat postnl toewerkt naar di/do/za.

vind je het zelf dan raar dat postbodes niet zo blij zijn met de komst van de postbezorgers
omdat zij hun fulltime baan kwijt raakten?
het zal onontkoombaar zijn, maar blijft voor hen niet leuk.

je kan bij postnl toch ook solliciteren op een baan als postbezorger voor op zaterdag?
of is de site van postnl met vacatures al lang niet bij gewerkt :P
cron