Re: Post bezorgen aan Raadhuisplein / de Marke te Drachten

14
postbesteller schreef:Je hoeft ook niet alles tot in detail te weten, zelf de ogen de kost geven. Ik had begrepen van een postbode dat je in de PTT tijd een veel langere opleiding kreeg zelfs!
Mijn oom heeft levenslang bij de PTT gewerkt. Hij had het nooit over zijn opleiding, wel over de streken die collega's altijd bij elkaar flikten. Bijvoorbeeld beschadiging van postbestelauto's afschuiven op een ander. Of de moeilijke pakjes doorschuiven naar de zaterdagbesteller die toch al een veel langere werkdag had dan doorgewinterde postbodes.
Ben wel blij voor hem dat hij gewoon zijn pensioen heeft gehaald en de uittocht niet hoefde mee te maken.

Je eigen ogen de kost geven: natuurlijk, altijd. Ik heb echter gemerkt dat b.v. mensen in invalidewagens vaak veel meer weten van de buurt. Zij zijn gewend om op te letten: - waar kan ik naar het toilet, - waar kan ik snel schuilen als het gaat regenen, - waar kom ik goed de stop op. Ik heb het idee ik het best bij deze mensen terecht kan in een nieuwe wijk.
(Nee, ik ga niet uren wachten tot er iemand langs komt, dat niet. :mrgreen: )
cron