Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

21
@Newman
Laat ik nogmaals voorop stellen Newman, dat de stand van zaken mij niet blij maakt.
ik wil een normaal contract.. met fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.

"Als je een betere baan vind, ben je weg, daarmee doel ik op.. ik zou er altijd voor kiezen om wel in loondienst
te gaan, altijd beter dan ovo.. ( en ik heb ervaring in deze beide opties), dus ik begrijp de aarzeling niet van degenen die
liever ovo-er blijven.

Nu zal duidelijk worden Of veel bezorgers die rechtstreeks voor Sandd werken Geen OVO willen
op dit forum zijn er leden die ervoor kiezen Geen contract aan te gaan. ivm uitkering o.i.d.
sommigen zijn zelfs van contract terug gegaan naar Ovo omdat het hen financieel beter uit zou komen???

Degenen die voor een onderaannemer werken worden denk ik Niet meegeteld .
want de onderaannemers hebben tot 2016 een ontheffing om mensen in loondienst te nemen.
zo lang ze kunnen aantonen dat ze onder een omzet van twee miljoen euro blijven..

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

23
@vzo

Bij reclame heb ik toch iets anders in gedachten. :P

Omdat Sandd een principeakkoord heeft gesloten met deze nieuwe vakbond worden we geinformeerd
wie dat zijn.

Stel dat nu iemand lid is van de Fnv , wat gaan die dan nog voor de bezorgers van Sandd doen?
wil je toch lid van een vakbond zijn dan is dit weer een nieuwe in het rijtje van vakbonden.

Zoals bezorger al schreef we hoeven er niets mee, ieders vrije keuze.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

25
Deze zogenaamde vakbond is door Sandd benaderd omdat Sandd met normale vakbonden
niet tot een deal kon komen, bij post.nl zou dit niet mogelijk zijn want dan gingen de
postbezorgers in staking.
Bij vorige overleggen is deze "zogenaamde" vakbond nooit geweest en zal dus ook
geen leden hebben, maar er zijn altijd wel "zogenaamde" leden te maken !
Ik denk dat Postbezorgers niet gebaat zijn bij een "zogenaamde" vakbond

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

26
@postverspreider

normale vakbonden? :D
Denk je nu echt dat bij Postnl postbezorgers in staking zouden gaan?

De postbodes gingen voor een deel in staking.. maar na een paar keer was die stakingsbereidheid
( en ja, het had ook weinig zin als de overgrote meerderheid postbezorgers niet mee doet).. ook verdwenen.

bij de laatste principe akkoord voor een cao hadden er 350 leden meegestemd bij Postnl.
nou zijn er daar toch duizenden en duizenden in dienst.. dus wat zegt dat nou ?

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

28
postverspreider

Sandd heeft altijd aangegeven dat mensen in loondienst nemen niet hun streven was.
En we gingen er toch werken... dus er nu tegen ten strijde trekken is boter op het hoofd hebben.
Je accepteert dat beleid of je accepteert het niet .

Sandd moet een cao akkoord hebben.
komen ze niet tot overeenstemming bij de fnv/abvakabo.. dan is er wel een andere vakbond.

voor ons onbekend ( dus niet normaal?) maar toen ik op hun website klikte, heb ik me verbaasd over
de vele cao,s die ze toch hebben afgesloten voor allerlei bedrijven.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

29
Carla41 schreef:postverspreider

Sandd heeft altijd aangegeven dat mensen in loondienst nemen niet hun streven was.
En we gingen er toch werken... dus er nu tegen ten strijde trekken is boter op het hoofd hebben.
Je accepteert dat beleid of je accepteert het niet .

Sandd moet een cao akkoord hebben.
komen ze niet tot overeenstemming bij de fnv/abvakabo.. dan is er wel een andere vakbond.

voor ons onbekend ( dus niet normaal?) maar toen ik op hun website klikte, heb ik me verbaasd over
de vele cao,s die ze toch hebben afgesloten voor allerlei bedrijven.


Helder is inderdaad vanaf het begin dat Sandd niemand in dienst wil nemen daar heb je gelijk in.
Maar daar gaat dit artikel niet over !
Carla is Sandd de afspraken nagekomen? Sandd heeft in 2008/2009/2010 afspraken gemaakt en getekend
(dus ze wilde wel afspraken hierover maken) dat er 80 % in dienst zou zijn op sept 2013, zijn die nagekomen NEE.

Als ik een afspraak met je maak dan gaan we die nakomen toch ? of ga je dan naar een ander om onze afspraken te omzeilen?

In het principeaccoord komen deze afspraken niet meer voor , wat vind je daarvan dan ?
Het kranten artikel heeft als KOP "Sandd omzeilt afspraken"

** Lees ook even wat @newman als reactie geeft dat spreekt toch voor zich.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

30
Dit verbaast me niets.
Volgens mij komt dit vaker voor en niet alleen maar met c.a.o 's.
Jaren heeft mijn man betaalt om eerder met pensioen te kunnen want daar was een afspraak over gemaakt.
Duizenden euro's kwijt geraakt omdat de voorwaarden eenzijdig werden verandert.
Al dat collectief gedoe geeft geen enkele zekerheid.
Ik wacht maar af wat er komen gaat.
cron