Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

12
@bezorger
verbaast het je dan bezorger?
ik schakel gewoon door .. nieuwe situatie.. we zullen wel moeten.


Stemlidmaatschap LBV

Op dit moment zijn er tientallen CAO’s in Nederland waarbij nog geen 10 procent van de werknemers is georganiseerd. Dit betekent dat ruim 90 procent van de werknemers de beslissing over hun loon- en arbeidsvoorwaarden over laat aan hun georganiseerde collega’s. Door de introductie van het stemlidmaatschap van LBV, zal het voor circa 1.000.000 werknemers in Nederland mogelijk worden om voor maximaal 10 euro per jaar mee te beslissen over hun eigen loon- en arbeidsvoorwaarden.


waar zit de angel...?

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

13
waar zit de angel...?
Carla41
 
Berichten: 2767
Geregistreerd: 11 apr 2012, 15:11


Dat je alléén ja of nee nog mag stemmen achtetaf zonder inspraak of uitleg en dat er geen democratisch controle is aangezien alles via internet gebeurd , en normaal zie je handen omhoog gaan !
Is een achteruitgang , als je geen inspraak meer hebt behalve dan ja of nee , ik ga daar niet aan mee doen ,.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

14
waar zit de angel...?
Carla41
 
Berichten: 2767
Geregistreerd: 11 apr 2012, 15:11


Dat je alléén ja of nee nog mag stemmen achtetaf zonder inspraak of uitleg en dat er geen democratisch controle is aangezien alles via internet gebeurd , en normaal zie je handen omhoog gaan !
Is een achteruitgang , als je geen inspraak meer hebt behalve dan ja of nee , ik ga daar niet aan mee doen ,.
Bij een beetje vakbond of vereniging heb je vóóraf ledenbijeenkomsten maar dat komt nu denk ik even niet uit

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

15
@bezorger

Over deze angel ga ik nadenken!
je gaat er van uit dat er bij voorbaat wordt gesjoemeld met de stemmen? :?
is dat niet te registreren via internet?

Volgens de info folder wordt toch ook vooraf informatie bij bezorgers ingewonnen voor de cao besprekingen.
het resultaat wordt de stemleden voorgelegd en die kunnen dan massaal voor/tegen het akkoord stemmen.

als nu de stemleden Nee tegen OVO stemmen dan is Sandd nog verder van huis.
maar ik verwacht dat er ook mensen zullen zijn die voor OVO stemmen.

waarom is het anders zo moeilijk om slechts 60% van de bezorgers in loondienst te krijgen...?
met de grote werkloosheid die er nu is.
als je een betere baan vind, ben je weg.

wat vind jij er van bezorger dat het vanuit de politiek zo dood en doodstil is..
zijn de vakbonden nog niet naar de politiek gestapt? Dan is hun verontwaardiging nogal een loos gebaar.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

16
Er is geen overleg geweest denk ik , niet met mij ik wist niet eens dat ze bestonden en dat SANDD met ze in gesprek was dat is pas gebeurd , en een vakbond die alle afspraken welke er waren gemaakt mbt de percentage CAO contracten met de politiek en werkgevers en werknemers niet meer wil is wat mij betreft niet goed bezig voor postbezorgers maar meer voor werkgevers helaas, ik ga dan geen lid worden van een vakbond voor werkgevers zonde van het geld

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

20
Carla41 schreef:@bezorger


als nu de stemleden Nee tegen OVO stemmen dan is Sandd nog verder van huis.
maar ik verwacht dat er ook mensen zullen zijn die voor OVO stemmen.

waarom is het anders zo moeilijk om slechts 60% van de bezorgers in loondienst te krijgen...?
met de grote werkloosheid die er nu is.
als je een betere baan vind, ben je weg.
Is het moeilijk om 60% van de mensen in loondienst te krijgen? Dat lijkt met niet, want bij PostNL is 100% van de postbezorgers in loondienst. Jij gaat er nu van uit dat de resterende 40% van de bezorgers perse geen contract wil, maar daar zitten ongetwijfeld ook veel mensen tussen die wel een contract willen, maar het niet krijgen, bijv. omdat ze via zo'n onderaannemer werken.

Als je een betere baan vindt ben je weg, maar met die grote werkloosheid waarover je het al eerder had, liggen die banen niet voor het oprapen.

Sterker nog, zelfs in dit segment van de arbeidsmarkt is de concurrentie alleen maar groter geworden. Ik heb collega's in de bezorging met academische titels, die geen werk op hun niveau kunnen vinden, en uiteindelijk maar post zijn gaan bezorgen om toch iets te doen te hebben.
cron