Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

31
@Carla41

Je zegt SANDD moet een CAO hebben

Waarom?

Ik zal je helpen als er geen CAO is dan kan er een maatregel AMvB door de politiek ingezet worden, om zodoende alle postbezorgers een contract te geven.

We zullen inderdaad moeten afwachten Doro , en hopen dat er goede beslissingen genomen worden voor ons

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

32
welnee bezorger zo,n vaart zal dat niet lopen. dan zouden er vast weer een kort geding of bodemprocedures gaan volgen..

want waar is de politiek?
Niets, helemaal niets heb ik gehoord/ gelezen van die kant als reactie op het krantenartikel mbt. sandd
en waar zijn de vakbonden met hun mooie praatjes en heldhaftige woorden..

het is ieder voor zich in deze maatschappij.

zo lang ik iedere maand op tijd krijg betaald,zo lang de kratten gevuld aangeleverd worden.. zo lang heb ik werk en verder maak ik me niet druk.

postverspreider/bezorger
het verwondert me ( = geen aanval! want ik ben net als jullie een bezorgster) dat jullie geen reactie geven op het feit
dat de politiek/vakbonden dit ook maar laten gebeuren.. sept. 2013 - juni 2014 we zijn nu 10 maanden verder :idea:

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

34
@bezorger

oh sorry, ik had je vraag gemist.
jij en ik hebben recht op een cao toch?.
en sandd zag ruimte om met de "nieuwe"vakbond meer zaken te kunnen doen dan met de fnv/abvakobo etc.

ws is die overstap ook gemakkelijk te zetten omdat er ook bij de traditionele vakbond weinig bezorgers zich hebben aangesloten.. dus wie stemmen er daar? de vakbondbestuurders over ons om hun salaris veilig te stellen.
nou dat weten ze dan nu al weer 10 maanden te rekken.. het nemen van besluiten.

ieder voor zich. :idea:

nee politiek en vakbonden zitten niet op dit forum.. maar 10 maanden nadat de afspraak niet werd nagevolgd..
blijft mijn vraag... hebben ze zitten slapen de afgelopen maanden,
waarom verbazen jullie je niet over dat er niet werd ingegrepen..

weet jij ook dat de vakbonden al weer bijna akkoord gingen met uitstel van die 80 % tot 1-01-2016?

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

35
Carla41

Dat je niks hoort kan er ook aan liggen dat je geen lid bent ?
Dat van 80% voor 01-01-2016 is een bod wat de bonden aan de werkgevers hebben gedaan en niet zoals jij dat denkt andersom de werkgevers die wilde dat niet want ze willen alléén maar ovo's helaas. En daar zijn ze dus al die maanden mee bezig ... Dus voor ons de bezorgers.

Ieder voor zich zeg je ? Zo ben ik niet ik wil gewoon een goede CAO met afspraken die nagekomen worden door iedereen! (Y)

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

36
@bezorger

ja dat weet ik bezorger dat de bonden dat bod van uitstel hadden gedaan en niet de werkgever.
Vind je het dan niet ergens te gek voor woorden DAT DE BONDEN ZELF WEER AANBODEN OM
SANDD UITSTEL TE GEVEN OM DE 80 % TE HALEN???

van de bonden heb je dus niets te verwachten bezorger.
ik weet net zoveel als jij.

ik bedoel.. de politiek en de bonden laten het gewoon gebeuren.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

37
Het is een beetje naïef te suggereren dat bezorgers ooit accoord zijn gegaan met de wensen van de directie.

De directie wil werknemers geen vaste contracten bieden. De meeste bezorgers willen dat echter wel. Iedereen is op de hoogte dat er door de directie van Sandd een handtekening is gezet om een bepaald percentage vaste contracten af te sluiten. Nu dit in de nieuwe CAO moet komen, geeft de directie doodleuk niet thuis. Kortom geen CAO.
Voor Sandd en de directie is het best om verder te gaan met de oude CAO. Daar zitten ook weinig emolumenten bij. Uit betrouwbare heb ik kunnen lezen dat Sandd voorlopig verder wil met de oude CAO. Uiteindelijk schijnen ze wel te willen tekenen voor een CAO met vast percentage vaste krachten, maar dan moet de LBV nog wel wat water bij de wijn doen. Voor degene die denken dat dit nog niet geregeld is.......


Met vriendelijke groet en neem dit stukje maar voor waar aan, voor wat het waard is.

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

39
Frank V. schreef:Het recht op een vast contract voor werknemers is door de LBV zonder meer weggegeven. Sandd is een gezond bedrijf dat winst maakt.
Wat waren de overwegingen voor de LBV om dit voorrecht van de werknemers te grabbel te gooien?

recht op vast contract weggegeven schrijf je ? hoezo dat , ik heb nog niks gehoord over een nieuwe CAO enzo jij wel dan ? Waar heb je deze info vandaan ?

Re: omzeilt Sandd afspraken CAO???

40
bezorger schreef:
Frank V. schreef:Het recht op een vast contract voor werknemers is door de LBV zonder meer weggegeven. Sandd is een gezond bedrijf dat winst maakt.
Wat waren de overwegingen voor de LBV om dit voorrecht van de werknemers te grabbel te gooien?

recht op vast contract weggegeven schrijf je ? hoezo dat , ik heb nog niks gehoord over een nieuwe CAO enzo jij wel dan ? Waar heb je deze info vandaan ?
Bij het vrijgeven van de postmarkt heeft Sandd met de vakorganisaties de afspraak gemaakt dat stapsgewijs 80% van de bezorgers in dienst zou worden genomen. Helaas veegt de ceo van Sandd zijn kont af met deze afspraak. Een en ander staat in schril contract met wat meneer Meijerink beweert op de website van Sandd:
Sandd koestert het bezorgersnetwerk, waarin veel parttimers aan de slag kunnen. Ook investeert de organisatie in goed werkgeverschap door heldere afspraken te maken met haar sociale partners.
Heldere afspraken met sociale partners? En dan die afspraken vervolgens niet nakomen! En goed werkgeverschap? Sandd, als je geen mensen in dienst wil nemen, ben je niet eens een werkgever! Meneer Meijerink doet zijn naam eer aan (meieren = kletsen).
cron