Re: Adres onvindbaar? Retour!

52
Voordeel van Sandd vind ik dat foutsorteringen niet gestickerd hoeven te worden. Bij PostNL zijn dat er de laatste tijd best veel (verkeerde wijk of stad). Een machine krijgt de schuld, maar de gelukkige bezorger moet wel elke keer stickertje plakken, hele reut invullen, kost net zoveel tijd als de zooi ff in het goede bakje gooien, denk ik dan. Maar ja wie ben ik, maar een domme postbezorger. Extra balen als je terug moet naar het depot om stickers bij te halen, want tientallen foutsorteringen, daar reken je niet altijd op...... tsja ik inmiddels wel.
Als ik per sticker betaald zou worden zat ik al lang op de Bahama's :)

Re: Adres onvindbaar? Retour!

53
opdedeurmat.nl schreef:Voordeel van Sandd vind ik dat foutsorteringen niet gestickerd hoeven te worden. Bij PostNL zijn dat er de laatste tijd best veel (verkeerde wijk of stad). Een machine krijgt de schuld, maar de gelukkige bezorger moet wel elke keer stickertje plakken, hele reut invullen, kost net zoveel tijd als de zooi ff in het goede bakje gooien, denk ik dan. Maar ja wie ben ik, maar een domme postbezorger. Extra balen als je terug moet naar het depot om stickers bij te halen, want tientallen foutsorteringen, daar reken je niet altijd op...... tsja ik inmiddels wel.
Als ik per sticker betaald zou worden zat ik al lang op de Bahama's :)
Bij Sandd komen we de foutsorteringen hoe dan ook thuis al tegen. Die gaan dus niet mee de wijk in.
De overige stukken die retour moeten (b.v. geen etage aangegeven *en* naam niet gevonden op deur of brievenbus) sticker ik eigenlijk meestal pas thuis, ook al heb ik er een paar bij me voor uitzonderingsgevallen. Dat zijn de stukken die wel goed geadresseerd zijn, terwijl de brievenbus propvol zat.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

55
jandegraaf schreef:*en* naam niet gevonden
ik bezorg op huisnummer en niet op naam
Het gaat hier duidelijk om een adres dat onvolledig is, zodat het niet lukt om op adres te bezorgen.
De naam kan dan net dat extra beetje informatie verschaffen dat nodig is om de post toch te kunnen bezorgen.
Je bezorgt dan niet puur op naam (niemand doet dat trouwens), niet puur op adres, maar op de combinatie naam+adres.
Waarom zou je niet alle beschikbare informatie die op de envelop staat gebruiken?

Re: Adres onvindbaar? Retour!

56
Ik bezorg op huis- *en* etagenummer, maar als dat laatste (belangrijk in mijn wijk) ontbreekt, ga ik wel naar namen kijken. Tenzij het om een bussenblok met -tig naambordjes gaat. In dat geval geef ik er prioriteit aan dat het adres wordt gecorrigeerd door de afzender en gaat het dus wel retour. In sommige gevallen (NS, YourStyle, Bonprix) helaas verschillende keren voordat het eens goed gaat.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

59
Carla41 schreef:lieve help wat maak je je druk om een retoursticker op een poststuk plakken Frank.
we worden per stuk betaald en als je het betreffende poststuk sorteert houd je het poststuk apart
stickertje erop en je werpt het in een lege retourkrat. 3 seconden?


het door jou geprezen Postnl , daar gebeurt precies hetzelfde op het sorteercentrum.
de voorbereider ( slechts alleen als het ook een postbezorger/postbode ) is, herkent het poststuk en
legt het apart, stickertje erop en werpt het in de herstelbak.

en dit is nu precies wat de sanddbezorger (voorbereider en bezorger) ook doet, alleen thuis.

Je hoeft je niet druk te maken om een paar die uitgekeerd moeten worden aan de bezorgers. Dus waarom geef je dan nog een reactie dan? :lol:
Het gaat immers inderdaad maar om een paar cent. De moeite niet waard hoor. Maar ik ben blij om via jou het standpunt te vernemen, dat schurkt tegen het standpunt van Sandd.
cron