Re: Adres onvindbaar? Retour!

31
Als je post ontvangt voor een niet bestaand adres, 2 jaar sorteert en en stickers plakt, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet de bedoeling om dit soort onzinnig werk voort te zetten. Natuurlijk moet dat stoppen.
Neem contact op met de coördinator en eis dat de post in het sorteercentrum apart wordt behandeld. 2 jaar stickertjes plakken. Sorry hoor.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

32
Frank V. schreef:Als je post ontvangt voor een niet bestaand adres, 2 jaar sorteert en en stickers plakt, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet de bedoeling om dit soort onzinnig werk voort te zetten. Natuurlijk moet dat stoppen.
Neem contact op met de coördinator en eis dat de post in het sorteercentrum apart wordt behandeld. 2 jaar stickertjes plakken. Sorry hoor.
Het maakt voor de (on)zinnigheid niet uit of dit soort post in het sorteercentrum of door de bezorger behandeld wordt.
Misschien kun je je troosten met de gedachte dat de afzender wel betaalt voor dit onzinnige werk.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

33
ike schreef:
Frank V. schreef:Als je post ontvangt voor een niet bestaand adres, 2 jaar sorteert en en stickers plakt, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet de bedoeling om dit soort onzinnig werk voort te zetten. Natuurlijk moet dat stoppen.
Neem contact op met de coördinator en eis dat de post in het sorteercentrum apart wordt behandeld. 2 jaar stickertjes plakken. Sorry hoor.
Het maakt voor de (on)zinnigheid niet uit of dit soort post in het sorteercentrum of door de bezorger behandeld wordt.
Misschien kun je je troosten met de gedachte dat de afzender wel betaalt voor dit onzinnige werk.
Een klant betaald voor een gevraagde dienst. Hoe moet iemand daar troost uit putten?

De postbezorger is het onderwerp en niet de (on)zinnigheid van een dienst. Vanuit het perspectief van de postbezorger maakt het wel degelijk uit of een brief al in het sorteercentrum wordt onderschept.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

34
Frank V. schreef: Een klant betaald voor een gevraagde dienst. Hoe moet iemand daar troost uit putten?
Het postbedrijf verdient aan zo'n brief. Dat is goed voor het bedrijf, en daarmee, indirect, goed voor de medewerkers.
De postbezorger is het onderwerp en niet de (on)zinnigheid van een dienst. Vanuit het perspectief van de postbezorger maakt het wel degelijk uit of een brief al in het sorteercentrum wordt onderschept.
De bezorger wordt betaald per hoeveelheid post, als zo'n onzinnige brief in het sorteercentrum wordt onderschept heeft de bezorger minder werk en dus minder inkomsten.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

35
Frank V. schreef:Als je post ontvangt voor een niet bestaand adres, 2 jaar sorteert en en stickers plakt, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet de bedoeling om dit soort onzinnig werk voort te zetten. Natuurlijk moet dat stoppen.
Neem contact op met de coördinator en eis dat de post in het sorteercentrum apart wordt behandeld. 2 jaar stickertjes plakken. Sorry hoor.
Ben je wel eens in een sorteercentrum geweest?
Die draaien gewoon produktie (heel veel duizenden poststukken per uur) en zijn er niet op ingericht om uitzonderingsgevallen apart te behandelen. Ze weten daar ook niet welke adressen wel of niet (meer) bestaan, iets wat de bezorger wel weet. Dus de bezorger is denk ik toch de meest aangewezen persoon om dit soort gevallen af te handelen. En die hoort daar ook voor te worden betaald.

De meest effectieve manier om het onzinnige werk te stoppen is de afzender er van te overtuigen om geen post meer te sturen naar de niet bestaande adressen.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

36
ike schreef:
Frank V. schreef:Als je post ontvangt voor een niet bestaand adres, 2 jaar sorteert en en stickers plakt, dan ben je verkeerd bezig. Het is niet de bedoeling om dit soort onzinnig werk voort te zetten. Natuurlijk moet dat stoppen.
Neem contact op met de coördinator en eis dat de post in het sorteercentrum apart wordt behandeld. 2 jaar stickertjes plakken. Sorry hoor.
Ben je wel eens in een sorteercentrum geweest?
Die draaien gewoon produktie (heel veel duizenden poststukken per uur) en zijn er niet op ingericht om uitzonderingsgevallen apart te behandelen. Ze weten daar ook niet welke adressen wel of niet (meer) bestaan, iets wat de bezorger wel weet. Dus de bezorger is denk ik toch de meest aangewezen persoon om dit soort gevallen af te handelen. En die hoort daar ook voor te worden betaald.

De meest effectieve manier om het onzinnige werk te stoppen is de afzender er van te overtuigen om geen post meer te sturen naar de niet bestaande adressen.

Als je de conclusie trekt dat Sandd het sorteercentrum niet adequaat op uitzonderingsgevallen kan inrichten (tenzij je forse investeringen pleegt, dan is dat natuurlijk wel mogelijk), dan is de werkkracht en slagkracht van de bezorger een goede oplossing. Betekent natuurlijk wel dat je iemand moet betalen als die elke week moet stickeren (2 cent geloof ik per Ikea sticker) en administreren (zeg 10 cent). (Y)
Het zit in ieder nu niet bij het loon inbegrepen.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

38
lieve help wat maak je je druk om een retoursticker op een poststuk plakken Frank.
we worden per stuk betaald en als je het betreffende poststuk sorteert houd je het poststuk apart
stickertje erop en je werpt het in een lege retourkrat. 3 seconden?


het door jou geprezen Postnl , daar gebeurt precies hetzelfde op het sorteercentrum.
de voorbereider ( slechts alleen als het ook een postbezorger/postbode ) is, herkent het poststuk en
legt het apart, stickertje erop en werpt het in de herstelbak.

en dit is nu precies wat de sanddbezorger (voorbereider en bezorger) ook doet, alleen thuis.

Re: Adres onvindbaar? Retour!

39
Carla41 schreef: het door jou geprezen Postnl , daar gebeurt precies hetzelfde op het sorteercentrum.
de voorbereider ( slechts alleen als het ook een postbezorger/postbode ) is, herkent het poststuk en
legt het apart, stickertje erop en werpt het in de herstelbak.

en dit is nu precies wat de sanddbezorger (voorbereider en bezorger) ook doet, alleen thuis.
Meestal komt dit bij ons ook op de bezorger neer. Tenzij er voor een bepaald adres een attentiekaart is (bijv. verhuisservice of faillissement) wordt deze post gewoon mee gesorteerd, en is het aan de bezorger om dit poststuk (bijv. als de geadresseerde het weigert of als er geen brievenbus is) middels een retoursticker terug te zenden.

PostNL is overigens wel bezig met het aanleggen van een database van adressen met te kleine brievenbussen, obv de buspakjes die postbezorgers terugbrengen naar het depot en die dan voor een tweede bestelpoging met de pakketchauffeur mee gaan. In de toekomst worden er dan op die adressen mogelijk geen buspakjes meer bezorgd, maar gaan deze direct naar het afhaalpunt, en krijgen de mensen een briefje in de bus dat ze het kunnen afhalen.

Ik begrijp de frustratie van Frank wel, hoor. Ik word ook een beetje moedeloos als ik weer eens een mailing van KPN of Prorail heb die werkelijk aan elke garagebox of electriciteitshuisje gericht is. Maar goed, zinloos werk is ook werk, en je krijgt er voor betaald. De tijd die je bespaart door de post niet te hoeven bezorgen kun je gebruiken om de stickers in te vullen. Bij meerdere retourzendingen van dezelfde afzender doe ik alleen een sticker op het bovenste poststuk en seal ik de hele stapel in een transparante zak die ze ook voor beschadigde post gebruiken.
cron