Foutieve bezorgbon

1
Ik kreeg een bezorgbon die 28.4 kilo vermelde maar ik had vijf volle kratten. Ik ben OVO 'er dus ik wordt betaald voor wat ik bezorg en niet voor de dagen dat ik werk. Ik heb meteen een e-mail gestuurd en het antwoordapparaat ingesproken dat ik liever werd betaald voor het werk dat ik doe dan wat er op de bon staat. maar als de bon niet klopt wordt het lastig controleren. Ik ga niet elke envelop die ik in een bus stop tellen en de stops bijhouden.
Ik had er ook nog een krat bij vol met post voor andere wijken dan mijn eigen wik en een groot deel van die post had al een retourssticker dus die had waarschijnlijk helemaal niet moeten meegenomen door de chauffeur.
Ze maken er af en toe echt een potje van bij Sandd. Gelukkig kan ik als OVO 'er zeggen dat ik niet voor Sandd werk ik ben in wettelijk zelfstandig.

Re: Foutieve bezorgbon

2
De aantallen kunnen afwijken door de herstelpost van voorgaande keren (retourpost die opnieuw bezorgd dient te worden). Maar dit zou hoogstens kleine verschillen mogen opleveren. Je kunt e.e.a. controleren door de post te wegen. Houdt wel rekening met het gewicht van de kratten en de afwijking van de weegschaal.

Re: Foutieve bezorgbon

3
Bij de laatste bezorgdag waren 2 van de 5 bezorgbonnen ook foutief.
Ik tel altijd het aantal poststukken per bezorgbon (dit kost geen extra tijd tijdens het sorteren).
De eerste foutieve bezorgbon gaf aan 228 poststukken met een totaal gewicht van 18 kg.
In werkelijkheid heb ik 366 poststukken ontvangen met een totaal gewicht van 30,6 kg.
De tweede foutieve bezorgbon gaf aan 199 poststukken met een totaal gewicht van 14 kg.
In werkelijkheid heb ik 400 poststukken ontvangen met een totaal gewicht van 32,9 kg.
Ik heb dit doorgegeven aan mijn contactpersoon en deze verzekerde mij dat de teveel ontvangen poststukken en de gemiste herlaadvergoeding vergoed zullen worden.

Re: Foutieve bezorgbon

4
Ben je OVO of CAO Temmei? Als je OVO hebt kan ik me heel goed voorstellen dat je het doorgeeft als je zoveel meer poststukken hebt ontvangen dan op de lijst staan; je wordt dan immers per stuk betaald en 50 stuks meer scheelt toch al gauw wat euro's. En alle beetjes zijn meegenomen. Maar ook als je een CAO hebt is het doorgeven slim want dan krijg je er misschien extra minuten bij en ook dat helpt op een hele maand. Nu ga ik morgen mijn poststukken beslist niet natellen hoor. Prognose 1072 stuks. Ik ben niet gek, ben ik om 10 uur 's avonds nog niet klaar. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn poststukken meestal niet tel. Meestal is dat al op het depot gedaan. Weet ook wel wat leukers om te doen.
cron