Re: Van arbeidsovereenkomst terug naar O.V.O

11
Carla41 schreef:ja newman die brief daar citeer ik ook uit. :D

"vele meldingen".. van bezorgers waarbij het arbeidscontract dat ze al hebben bij sandd ACTIEF wordt omgezet in een ovo..
en de voorbeelden die erbij worden gegeven zijn mensen van 64 jaar en ouder...

ik lees geen voorbeelden van iemand van 20, 30, 40, 50 jaar....
het Fnv heeft het wel over degenen die bij onderaannemers werken en al als ovo-er werkzaam zijn.
Dat daar een einde aan moet komen lijkt me helder.
Maar jij en ik bepalen Niet voor degenen die als ovo-er werkzaam zijn dat ze dat niet meer mogen doen.
Ze geven twee voorbeelden, maar ik neem aan dat er wel meer dan twee meldingen zijn binnengekomen. Van die 2 heeft er inderdaad 1 de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, maar je kunt hier dus niet uit concluderen dat alle meldingen van 65-plussers waren.

Ik zeg ook niet dat ovo-ers niet meer als ovo-er mogen werken, maar ik zet grote vraagtekens bij de zogenaamde keuzevrijheid die Sandd zijn bezorgers hierin biedt, sinds ze besloten hebben zich niet meer aan de eerder afgesproken 80%-eis te houden.

Re: Van arbeidsovereenkomst terug naar O.V.O

14
nieuweling schreef:Zijn er mensen die vanuit een arbeidsovereenkomst uiteindelijk een vast contract hebben gekregen na een aantal verlengingen? Of dwingt men je over te stappen op een ovo.
Na verlengingen kreeg ik uiteindelijk een contract voor onbepaalde tijd..... ( tot je pensioentje dus :mrgreen: )

WAT zou(den) de reden(en) van Sandd kunnen zijn een arbeidsovereenkomst van een collega (70+) te beeindigen en de optie O.V.O. aan te bieden ?? Enige reden wat ik nu kan verzinnen is : langer dan 2 dagen ziek / = géén doorbetaling van loon. Werkgeverslasten verzekerings premies in beide gevallen hetzelfde.

Mijn collega heeft met Sandd goed onderhandeld én zijn 4% bonus voor 2016 veilig gesteld (krijgt ie eind 2015) én gaat verder met een O.V.O inclusief 8% vakantietoeslag ,ook hier heeft hij over onderhandeld. Die 8% toeslag staat in de CAO beschreven als je een arbeidsovereenkomst hebt en dus werknemer bent ; niet als opdrachtnemer (OVO).

Misschien nog een Sandd-reden :
Wurg strategie richting de politiek om zoveel mogelijk " legale OVO 'ers verzamelen " ??
Postbezorger Sandd
cron