Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

21
Hoi, Ik vind vooral de kennisgeving van een te kleine brievenbus wel handig als ik het zo lees wat mogelijk is. Wat mij betreft zou er dan ook op mogen staan dat als ook de tweede keer de post niet bezorgd kan worden de post retour afzender gaat en een verwijzing naar de postwet wat de grootte van de brievenbus hoort te zijn en benadrukken dat de postbode er voor kan kiezen voortaan alle post die niet past retour te zenden.Zolang mensen hun post toch krijgen omdat we aanbellen en bij buren bezorgen is er voor hen geen noodzaak hun brievenbus aan t epassen. Wellicht als ze alles wat niet past niet meer bezorgd krijgen maar alleen kunnen ophalen bij een vergelegen verdeelpunt waar het nog een aantal weken wordt bewaard voor het mag worden vernietigt dat ze wel hun best gaan doen de brievenbus aan te passen
Laatst gewijzigd door nieuweling op 24 feb 2015, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

22
Wanneer de brievenbus te klein is om het buspakje te bezorgen, dan mag het retour gaan. Er geldt één bezorgpoging voor diezelfde bezorgdag of als je het zelf leuk vind van 8 tot 18 uur te proberen. Ik heb geleerd dat je het niet mag achterhouden om het de eerst volgende bezorgdag het te bezorgen. Dan moet het direct retour gaan. Dat is dus voor dinsdag de donderdag afhalen en voor de vrijdag is dat de maandag.

De Sandd bezorger is overigens niet verplicht aan te bellen indien de brievenbus te klein is. Bij PostNL wordt het dan met de pakket dienst meegegeven. Voorheen werd er een barcode (3s) nummer vermeld maar tegenwoordig wordt dat er niet meer opgezet, op zich logisch omdat post via PostNL ongeregistreerde post betreft tenzij het aangetekend is.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

24
dat anti-hengelsysteem is ook irritant ja. Politie kan mensen er beter op wijzen dat ze bij vakantie iemand de bus moeten laten legen, een nee-nee sticker op de brievenbus plakken zodat die niet zo snel vol loopt en postbodes en folder en krantenbezorgers zouden er ook goed aan doen de post door te duwen en niet half uit de klep laten steken. Voor dat laatste heb ik altijd een extra lange schroevendraaier bij me zodat ik de post vergenoeg naar binnen kan duwen om terug uit halen door dieven tegen te gaan. Wat wel opvalt is dat de folderbezorgers post niet goed door de brievenbus duwen. Zowel voor de ontvangers als voor volgende bezorgers is het fijn als post niet half uit de bus hangt

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

26
jandegraaf schreef:zolang de betalingen door SANDD onder het minimum loon liggen ga ik echt geen kaartjes schrijven en in de des betreffende brievenbus stoppen.
wij zijn niet KOEKOEK
Ik zou ook geen heel kaartje willen schrijven maar ipv het poststuk een standaardkaart met dat de brievenbus te klein is voor pakjes die voldoen aan de wettelijke brievenbusmaten en dat er daarom helaas niet bezorgd kan worden zou ik niet erg vinden. Mensen zullen toch wel graag hun post willen hebben dus dan ligt de bal bij hen. Of je past je brievenbus aan of je krijgt post die niet past niet meer thuisbezorgd.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

27
nieuweling schreef:dat anti-hengelsysteem is ook irritant ja. Politie kan mensen er beter op wijzen dat ze bij vakantie iemand de bus moeten laten legen
De schuine klepjes zijn tegen "hengelen" naar de deurkruk.
Wat beter helpt is een gladde ronde draaiknop om je deur open en dicht te doen.
Ook handig als je huisdieren hebt die zelf proberen de deur te openen door tegen de kruk te springen.
cron