Pagina 1 van 6

Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 22 feb 2015, 14:29
door verzendenenontvangen
Zijn jullie ook van mening dat Sandd ook met kennisgevingen zou moeten werken? Of juist niet? Wat vinden jullie?

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 22 feb 2015, 19:00
door postbode7
Welke kennisgevingen bedoel je precies vzo? Als je wat specifieker bent is het makkelijker om erover te denken. Zo is het zo vaag.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 14:55
door RedSquirrel
Ik zou het wel prettig vinden als er een paar standaard kaartjes verstrekt zouden worden, die je bij iemand in de bus kunt gooien als je iets om een of andere reden niet hebt kunnen afleveren.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 15:28
door fredselekt
verzendenenontvangen schreef:Zijn jullie ook van mening dat Sandd ook met kennisgevingen zou moeten werken? Of juist niet?
Als de voorgaande bezorger er een zooitje van heeft gemaakt (na diverse klachten) en jij gaat als nieuwe wijkbezorger weer zorgen voor structuur ėn stabiliteit vlgs wensen Sandd ,
dan zou Sandd zich eigenlijk wėl moeten excuseren jegens alle adressen binnen die wijk.
Id wordt het dan een ėėnmalige H-A-H actie. Praat uit recente ervaring ; nog geen actie Sandd.


Ja , Ja fredselekt is weer terug......

" tis niet gelukt te rentenieren van Sandd salaris " :mrgreen:

" eerlijk gezegd miste ik carla41 ook beetje...." :lol:

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 15:38
door Carla41
@fred selekt

ha fred, wat gaat de tijd snel.. ben je twee jaar weggeweest?

@Redsquirrel
Maar dan gaan de onmogelijke formaten alleen maar toenemen Redsquirrel.
want het kost sandd vast meer als ze het bij het retour ontvangen op een andere
manier moeten laten bezorgen.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 16:27
door verzendenenontvangen
Met kennisgevingen bedoel ik die je ook kent bij PostNL. Bijvoorbeeld te kleine brievenbus of wat voor reden dan ook. Maar allerbelangrijkste: Als je per abuis post hebt bezorgd in de verkeerde brievenbus en je kunt de geadresseerde niet bereiken dat je excuses kaartje door de brievenbus gooit en dat de geadresseerde het wil herstellen en een bedankje daarvoor uiteraard.

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 16:29
door slagvaardige
Fredselekt, welkom terug! Goed je weer te "zien" (Y)

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 17:45
door ike
verzendenenontvangen schreef:Met kennisgevingen bedoel ik die je ook kent bij PostNL. Bijvoorbeeld te kleine brievenbus of wat voor reden dan ook. Maar allerbelangrijkste: Als je per abuis post hebt bezorgd in de verkeerde brievenbus en je kunt de geadresseerde niet bereiken dat je excuses kaartje door de brievenbus gooit en dat de geadresseerde het wil herstellen en een bedankje daarvoor uiteraard.
De drie soorten kennisgeving die het meest door PostNL bezorgers worden gebruikt, zijn:

1) het bezorgbericht:
Geachte mevrouw/heer ___, vandaag ___ trof ik u niet thuis aan.
Het betreft een zending die niet door de brievenbus kan [...].
De voor u bestemde zending is daarom afgegeven bij uw buren op huisnummer ___".
deze doe je in de brievenbus van de geadresseerde wanneer de je de zending niet hebt kunnen bezorgen maar wel bij een buur hebt kunnen afgeven. De geadressseerde weet zo bij welke buur de zending ligt.

2) de kennisgeving "te kleine brievenbus":
Geachte mevrouw/heer ___, vandaag ___ kon ik een poststuk niet bij u bezorgen.
Het betreft een zending die niet door de brievenbus kan [...].
De voor u bestemde zending wordt binnen enkele dagen opnieuw aangeboden [...]
deze doe je in de brievenbus van de geadresseerde wanneer je de zending niet hebt kunnen bezorgen en ook niet bij een buur hebt kunnen afgeven.

3) de excuuskaart:
Datum ___
Geachte mevrouw/meneer,
Per abuis heb ik bij u post besteld die niet voor u is bestemd.
Helaas kon ik deze fout niet meer herstellen.
Voor het ontstane ongerief bied ik u mijn verontschuldigingen aan.
Wilt u zo vriendelijk zijn de bedoelde post op het juiste adres te bezorgen of in een PostNL-brievenbus te werpen [...]
deze wordt bij iemand in de bus gedaan wanneer er per ongeluk post naar binnen is gegooid die niet voor de bewoner in kwestie bedoeld was, en deze bewoner niet thuis is (als de bewoner wel thuis is kun je gewoon aanbellen en je mondeling verontschuldigen).

Ik weet niet of het bezorgbericht voor Sandd van toepassing is.
Mag een Sandd bezorger post bij de buren afgeven?

Wat doe je nu als Sandd bezorger waneer je post niet hebt kunnen/willen bezorgen?
Laat je de geadresseerde iets weten of blijft die in het ongewisse?

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 18:08
door fredselekt
slagvaardige schreef:Fredselekt, welkom terug! Goed je weer te "zien" (Y)
Dank hoor :!: (Y)

Re: Sandd zou ook moeten werken met kennisgevingen?

Geplaatst: 23 feb 2015, 18:13
door postbode7
Het is wel zo netjes om de bewoners te laten weten waarom je iets niet kon bezorgen. Bijv. als ze niet thuis waren en de buren ook niet en het poststuk niet door/in de brievenbus kon. Op mijn kaartjes zet ik dan mijn adres erbij en verwijs naar het telefoonnummer linksonder. Ze kunnen dan bellen als ze wel thuis zijn. Dan maken we een afspraak om het poststuk te brengen. Dat doet me er nu aan denken dat ik wat kaartjes moet printen omdat er weer wat dikkere poststukken bij zitten voor morgen.