Re: Retouren zelf verwerken?

22
laat ze maar bellen. je bepaald als bezorger zelf dat een poststuk retour moet.
dat beslis je toch zelf en wel overwogen.
dat je ze gaan bellen dat zal wel laat ze eerst maar eens voor een redelijke beloning zorgen en de foutsorteringen aanpakken of krijgen wij als bezorgers ook nog de schuld van.

Re: Retouren zelf verwerken?

23
Denk dat het er meer om gaat of je alles goed stickert. Kreeg onlangs retouren van een collega thuis en zij stickerde ook de fout sorteringen. Daarover zou dan gebeld worden, want fout sorteringen moeten gewoon zonder sticker terug in de bak.

Re: Retouren zelf verwerken?

25
Daar was hier laatst een topic over. Of je foutsorteringen moest stickeren. Van Postservice mogen wij dat ook niet.

Post van een andere wijk gaat zonder sticker retour in de bak. Ik doe er wel een memo op net de juiste wijkcode. Dan krijgt de collega hem de de volgendeslag. Of ik fiets even langs als ik er toch vlakbij ben en bezorg hem zelf. Maar alleen als het op mijn route ligt.

Re: Retouren zelf verwerken?

26
Ik kreeg een brief met een sticker erop geplakt, die op een foutsortering zou hebben gezeten.
Als ik keek naar wat ik allemaal had opgeschreven, moet het een gewone retour zijn geweest.
Maar ja... bewijs het maar eens.
Wel kan ik van een heel jaar zien hoeveel foutsorteringen en retouren ik per wijk heb gehad
omdat ik die altijd op de opdrachtbonnen schrijf.

Re: Retouren zelf verwerken?

27
ze kunnenlullen wat ze willen: een poststuk met een andere wijk code en de straat komt in mijn wijk niet voor dat is een FOUTSORTERING. (geen sticker)
: een poststuk met mijn wijk code erop maar de straat komt in mijn wijk niet voor dat is een RETOUR er gaat een sticker op met onderaan de vermelding FOUTE WIJK CODE erop
: een poststuk dat geweigerd wordt , brievenbus vol of niet aanwezig , niet in de brievenbus past (na een keer aanbellen) niet thuis is ook een RETOUR ook een sticker erop met de juiste vermelding.
zo heb ik het al jaren gedaan en er nog nooit een klacht over gehad.

iedereen een pr. weekend en groetjes van Jan

Re: Retouren zelf verwerken?

29
jandegraaf schreef:ze kunnenlullen wat ze willen: een poststuk met een andere wijk code en de straat komt in mijn wijk niet voor dat is een FOUTSORTERING. (geen sticker)
: een poststuk met mijn wijk code erop maar de straat komt in mijn wijk niet voor dat is een RETOUR er gaat een sticker op met onderaan de vermelding FOUTE WIJK CODE erop
: een poststuk dat geweigerd wordt , brievenbus vol of niet aanwezig , niet in de brievenbus past (na een keer aanbellen) niet thuis is ook een RETOUR ook een sticker erop met de juiste vermelding.
zo heb ik het al jaren gedaan en er nog nooit een klacht over gehad.

iedereen een pr. weekend en groetjes van Jan
Ja zo hoort het ook zoals jij het doet.
Aleen bij Sandd maken ze het weer ingewikkelder dan nodig is met die wijkcodes. Daar raken mensen van in de war.
Maar inderdaad enkel post met jouw wijkcode die je niet kan bezorgen is een retourstikker. Alles wat jouw wijkcode niet heeft is een foutsortering en gaat zonder sticker retour naar Sandd en wordt dan hopelijk goed gesorteerd.

Ik had dat de eerste keer zelf ook fout gedaan want die man die mij kwam uitleggen hoe het zat had dat volgens mij verkeerd uitgelegd. Dus ik had post voor den haag gekregen dus ik denk dat moet zonder stikker terug want dat is een foutsortering. Maar goed doordat wel mijn wijkcode erop stond kreeg ik hem gewoon nog een keer terug en had het dus een wel een retour moeten zijn en geen foutsortering.
cron