Pagina 1 van 3

Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 09:24
door verzendenenontvangen
Misschien idee voor Sandd om de postbezorger zelf de retouren te laten verwerken. Door het invoeren van het adres, en de Sandd code. Vervolgens geef je de retouren mee aan de chauffeur net als anders? Controle kan plaats vinden door het invoeren van het adres maar ook op basis van de Sandd code. Immers aan de hand van de Sandd code kan men zien welk adres er oorspronkelijk opstond. Diegene moet dan wel internet hebben. Of door te bellen met een telefoonnummer en door middel van je telefoontoetsen de code door te geven?

Op die manier kunnen mensen op kantoor verdwijnen en zij dienen nog alleen de retouren te verwerken dat via de oranje brievenbus (PostNL) binnenkomt. Sandd geeft x tijd om dit te verwerken, zogenaamde normuren, bedoel normminuten.

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 12:05
door postboy
Ik heb genoeg te doen. Ik vind het al lastig om op elk retoursstuk eens sticker te plakken en de filterpost uit te zoeken. Wou je nog meer werk doen zonder dat je ervoor betaald krijgt? Krijg je soms een sticker vergoeding?

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 12:35
door verzendenenontvangen
Een bedrijf dat goedkoop wil blijven zal overal rekening mee houden. De controle houden ze binnenboord doordat er externe controle op kan worden gezet. Alleen mensen die geen internet verbinding hebben is het wat lastig. Wat Sandd kan doen er standaard 1 minuut werktijd voor te geven. Bij sommige bedrijven is het de normaalste zaak van de wereld dat je in je eigen tijd ook deel werk verricht in baas zijn tijd?

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 12:57
door Carla41
@postboy
je wordt in de maling genomen.

heb je meerdere poststukken voor hetzelfde adres.. 1 sticker gebruiken en elastiekje erom.
je gaat jezelf niet onnodig meer werk verschaffen postboy.

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 13:06
door verzendenenontvangen
In de mailing ;)

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 20:26
door nieuweling
Stel het voor bij Sandd zou ik zeggen VZO maar voor mij hoeft het niet. Heb al genoeg werk aan wat ik nu doe en zit er niet op te wachten uit te zoeken wat een ander fout doet bij het sorteren. Juist prima dat het terug gaat en dat de afdeling die de fout heeft gemaakt het ook oplost

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 20:40
door RedSquirrel
Carla41 schreef:@postboy
je wordt in de maling genomen.

heb je meerdere poststukken voor hetzelfde adres.. 1 sticker gebruiken en elastiekje erom.
je gaat jezelf niet onnodig meer werk verschaffen postboy.
Dat is mij expliciet verboden in Amsterdam, dus postboy zal dat ook niet mogen doen.

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 09 mar 2015, 22:43
door annezech
RedSquirrel schreef:
Carla41 schreef:@postboy
je wordt in de maling genomen.

heb je meerdere poststukken voor hetzelfde adres.. 1 sticker gebruiken en elastiekje erom.
je gaat jezelf niet onnodig meer werk verschaffen postboy.
Dat is mij expliciet verboden in Amsterdam, dus postboy zal dat ook niet mogen doen.
Stel: je hebt van 1 afzender meerdere poststukken voor 1 adres en de brievenbus van dat adres is dichtgetimmerd. Wat doe je dan? Elastiekjes er omheen en 1 sticker gebruiken? Of op ieder poststuk een sticker? Wat is hierin het beleid van Sandd?

Normaliter plak ik op iedere retour een sticker, ongeacht afzender en ongeacht geadresseerde. Maar ik had laatst een stapel van circa 8 poststukken van één afzender voor één adres (waarvan de brievenbus dichtgetimmerd zat en waar ik dus niet kon bezorgen). Heb toen om die stapel een elastiekje gedaan en één sticker geplakt, heb vervolgens niet gehoord of dit goed of fout was.

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 10 mar 2015, 11:44
door Carla41
@annezech

dat doe je gewoon goed annezech. anders had je zeker een reactie gehad. (Y)
zo doe ik het ook , gaat altijd goed.
behalve in amsterdam :D

Re: Retouren zelf verwerken?

Geplaatst: 10 mar 2015, 12:53
door RedSquirrel
Carla41 schreef:@annezech

dat doe je gewoon goed annezech. anders had je zeker een reactie gehad. (Y)
zo doe ik het ook , gaat altijd goed.
behalve in amsterdam :D
Remco Zwaan vindt dat in elk geval niet zo'n goed idee. Anders bel je even 020-3140202 :twisted: