Vraag over ontslag?
Geplaatst: 03 dec 2015, 22:05
Even om het kort te houden: werkzaam voor Sandd, al bijna twee jaar. Vrij tevreden. Leuk werk. Soms problemen met de cooordinator (contact is niet altijd makkelijk). Vandaag op eens gebeld door Sandd: "ja, eh, ligt niet aan jou, maar je afmeldgedrag enzo is niet voldoende dus we moeten helaas per 28 januari je contract beïndigen".
Interessant: 28 januari zou het contract veranderen in een vast contract.
Na het vage telefoontje, even contact opgenomen met het hoofdkantoor. Die vonden het ook maar apart en hebben de manager van onze district even laten terug bellen.
Daar werd het gesprek alleen maar vager: het bleek dat er vijf klachten waren, en dat was eigenlijk de druppel. Ik heb gevraagt wat die klachten dan waren? Hij heeft er maar drie opgenoemt, maar van al deze drie heb ik kunnen aantonen dat de klachten ongeldig zijn. Zelfs de coordinator heeft hier toendertijd over gezegd "ach, maak je maar geen zorgen. Dit is gewoon hoe het in het systeem werkt, maar je kunt er nooit voor ontslagen worden."
Meerendeels waren het poststukken die NIET in de kisten zaten. Soms was er een kist verdwenen, die pas de volgende werkdag verscheen (ja, ook hier heb ik direct voor gebeld toen), en heb ik uiteindelijk een klacht ontvangen.
Toen zei de manager wat fascinerends: "maar begrijp je dan niet dat wij er zo naar kijken, en in januari je contract een vast contract wordt, en je dan gewoon alles kan gaan doen wat je wilt. Maakt niet uit welke klacht. Dat is gewoon een groot risico voor ons."
Sterker nog, hij maakte de vergelijking met postbodes die hun post weggooiden, in het water of de papierbak, als reden dat hij mij niet kon geloven. "Voor hetzelfde geld heb jij dat ook gedaan".
Zucht. Wat moet ik hier nu mee? Het is duidelijk dat ze eigenlijk gewoon geen vast contract wíllen geven. Maar ik heb het klein beetje inkomen van Sandd echt nodig naast mijn andere werk. Kan ik desnoods nog om een o.v.o. contract vragen...? Wat zijn mijn rechten?
Interessant: 28 januari zou het contract veranderen in een vast contract.
Na het vage telefoontje, even contact opgenomen met het hoofdkantoor. Die vonden het ook maar apart en hebben de manager van onze district even laten terug bellen.
Daar werd het gesprek alleen maar vager: het bleek dat er vijf klachten waren, en dat was eigenlijk de druppel. Ik heb gevraagt wat die klachten dan waren? Hij heeft er maar drie opgenoemt, maar van al deze drie heb ik kunnen aantonen dat de klachten ongeldig zijn. Zelfs de coordinator heeft hier toendertijd over gezegd "ach, maak je maar geen zorgen. Dit is gewoon hoe het in het systeem werkt, maar je kunt er nooit voor ontslagen worden."
Meerendeels waren het poststukken die NIET in de kisten zaten. Soms was er een kist verdwenen, die pas de volgende werkdag verscheen (ja, ook hier heb ik direct voor gebeld toen), en heb ik uiteindelijk een klacht ontvangen.
Toen zei de manager wat fascinerends: "maar begrijp je dan niet dat wij er zo naar kijken, en in januari je contract een vast contract wordt, en je dan gewoon alles kan gaan doen wat je wilt. Maakt niet uit welke klacht. Dat is gewoon een groot risico voor ons."
Sterker nog, hij maakte de vergelijking met postbodes die hun post weggooiden, in het water of de papierbak, als reden dat hij mij niet kon geloven. "Voor hetzelfde geld heb jij dat ook gedaan".
Zucht. Wat moet ik hier nu mee? Het is duidelijk dat ze eigenlijk gewoon geen vast contract wíllen geven. Maar ik heb het klein beetje inkomen van Sandd echt nodig naast mijn andere werk. Kan ik desnoods nog om een o.v.o. contract vragen...? Wat zijn mijn rechten?