Re: Vraag over ontslag?

11
cjharkness schreef:"je afmeldgedrag enzo is niet voldoende........

Contact opgen. met hoofdkantoor ; hebben de manager van ons district terug laten bellen.

Wat zijn mijn rechten?
Wat bedoelen ze precies met "ENZO" ? Dit klinkt alsof er nog meer aan de hand zou zijn.......

Blijkbaar heeft Sandd de problemen "opgespaard" om het uit te spelen op het juiste moment.

Ik vraag mij af met wie/welke afdeling je precies gebeld hebt ; ze kaatsen direct handig terug richting teammanager bezorging.

Rechten :

Je hebt zondermeer recht op een schriftelijk gedetailleerde verklaring van Sandd ; zspm !

Als je lid bent van een vakorganisatie kun je je beroepen op individuele belangenbehartiging.

Rechtsbijstandverzekering ?informeren.
Postbezorger Sandd

Re: Vraag over ontslag?

12
Carla41 schreef:@slagvaardige

Je bent net op het goede moment gekomen slagvaardige (Y)
In januari zal elke huidige postbezorger al blij zijn aan zijn contracturen te kunnen komen.
hier wordt al gesproken over 5 wijken op woensdag en minimaal 3-4 op vrijdag.

Voorbereiders worden straks merendeels vervangen door de supersonische sorteermachines.
al was het vandaag gewoon een Puinhoop in de rode bakken!
En dan maar hopen dat de voorbereider, zijn gezonde verstand volgt en post die geheel niet in zijn wijk hoort er
al uitgooit anders loopt die arme postbode/postbezorger vanmiddag met tientallen stukken onnodige post in zn tas.
Volgens mij is er volgend jaar nog steeds zat werk voor postbezorgers. Er is pas weer een nieuwe wervingscampagne van start gegaan, en ook op mijn depot zijn er veel nieuwe mensen aangenomen (en dan gelijk op jaarcontract, dus het zijn geen tijdelijke hulpkrachten voor de kerst). Blijkbaar wordt er eerder een tekort aan postbezorgers verwacht dan een overschot. In de Dichtbij! werd weliswaar gesproken over het mogelijk niet verlengen van tijdelijke contracten, maar dat lijkt op mijn VBG absoluut niet aan de orde te zijn.

Dat snijden in de tijden volgend jaar is ook weer deels teruggedraaid, nadat vele bezorgers bezwaar hadden gemaakt. In veel gevallen is er minder tijd af gehaald dan men eerder van plan was, en een enkeling heeft er zelfs tijd bijgekregen t.o.v. dit jaar.

En 3 tot 5 wijken op een daldag? Ach, ik heb nu altijd al 4 tot 5 wijken op een daldag, en een doodenkel keertje zelfs 6.

Re: Vraag over ontslag?

13
@Newman

Hier is het niet zo rooskleurig Newman.
Er wordt 10 minuten teruggedraaid maar alsnog 1.10 uur op een dinsdag weggesneden.
Er is een stop op nieuwe voorbereiders en postbezorgers per 1 januari
De laatste "nieuwe "voorbereider is in augustus begonnen. contract tot 1 januari.

m.a.w. het kan verschillen :?

Re: Vraag over ontslag?

14
Hello,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een paar keer telefonisch contact gehad. Helaas geen positief resultaat.

Vorige week vrijdag heb ik nogmaals het hoofdkantoor geprobeerd te bellen, zij konden alleen de situatie opnieuw voorleggen bij de teammanager. Uiteindelijk heb ik zijn nummer gekregen, en met hem gebeld... Hij liet wel direct blijken niet blij te zijn dat ik het hoofdkantoor gebeld had: "Dat was nergens voor nodig," aldus hem.

Nadat ik even later aangaf misschien wel onder een OVO contract te willen werken, leek hij op eens positiever. Hij zou het laten overleggen door de coördinators... Want de beslissing lag in hun handen (grappig hoe ik van hun elke keer door krijg dat het in de manager's handen ligt).

Vandaag ben ik teruggebeld. "Wegens rechtswege kunnen wij het contract niet verlengen, dat kan gewoon niet meer."

Juist. De rechtswege zijn volgens hun het niet juist afmelden, en dus de vijf incidenten. Nogmaals, minstens drie tot vier van deze incidenten zijn vooral gebeurd bij extra wijken. Het was in een periode dat de kistenbezorging aan huis absoluut niet optimaal was. Hierdoor ontbraken er soms kisten. Ik heb dan altijd direct met Sandd contact opgenomen, als het opvallend weinig kisten voor de hoeveelheid wat aangegeven stond was. Soms kwamen deze dan pas de volgende keer in de wijk terecht. Als ik dan gebeld werd of een poststuk er wel of niet bij zat, heb ik dat uitgelegd. Toen was het allemaal prima.

Nu op eens kan dat allemaal niet, en zulke vergelijking werden gemaakt. Ik heb mij nu ingeschreven bij de FNV... Die kunnen heel misschien nog íets voor mij doen. We zullen het zien...

Re: Vraag over ontslag?

15
A)
Teammanager zou het overleggen met de coördinators...
Want de beslissing lag in hun handen............ :roll:
B)
drie tot vier van deze incidenten zijn vooral gebeurd bij extra wijken.
Het was in een periode dat de kistenbezorging aan huis absoluut niet optimaal was.
Hierdoor ontbraken er soms kisten.
C)
Ik heb mij nu ingeschreven bij de FNV...
Die kunnen heel misschien nog íets voor mij doen.
A)
Da's wel een broodje AAP...... :lol: de teammanager bezorging heeft de eindverantwoordelijkheid en natuurlijk wordt er overlegd met de coórdinator(s)

Het lijkt er op dat je een arbeidsconflict hebt.Je kan Sandd na de laatste contractverlenging niet verplichten deze om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd.Hier gaat het vlgs mij ook om persoonlijke aantasting van je eer gevoel ;je zal eerst die teammanager van zijn ongelijk moeten overtuigen.

B)
heel vreemde zaak dat van die ontbrekende postkratten niet eerder van gehoord ; komt die post via een onderaannemer van Sandd ? Rechtstreeks van Sandd Sub-depots is vlgs mij super strak gerregeld.

C)
Heb je overwogen evt lid te worden van Bond Voor Post Personeel (BVPP) ? scheelt ruim helft in maand contributie
Ik betaal aan BVPP 4,25 Eu/mnd
Postbezorger Sandd

Re: Vraag over ontslag?

16
A: Dat het een broodje aap verhaal is dat hun erover gaan heb ik al langer door: ze zijn heel de tijd al bezig. Coördinator zegt dat het bij de manager ligt, manager zegt dat de coördinatie beslist.

B: Nee, het is echt vanuit hun eigen depot. Het ging goed tot ze toendertijd de kaartjes met wijknummers uit de kisten haaldden, dus de chauffeurs raakten en raken soms door de war. Af en toe gebeurd het nog steeds. Dan word ik gebelt of ik even een kist kan ophalen bij een andere bezorger, en soms komt de Sandd bus terug met nog een kist.

C: Ik heb zelf nog niet eerder van de vakbond die jij aangeeft gehoord. Maar ik denk niet dat ik er zelf nog veel aan zal hebben, als ze in januari definitief niet verlengen?

Re: Vraag over ontslag?

17
cjharkness schreef:Hello,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een paar keer telefonisch contact gehad. Helaas geen positief resultaat.

Vorige week vrijdag heb ik nogmaals het hoofdkantoor geprobeerd te bellen, zij konden alleen de situatie opnieuw voorleggen bij de teammanager. Uiteindelijk heb ik zijn nummer gekregen, en met hem gebeld... Hij liet wel direct blijken niet blij te zijn dat ik het hoofdkantoor gebeld had: "Dat was nergens voor nodig," aldus hem.

Nadat ik even later aangaf misschien wel onder een OVO contract te willen werken, leek hij op eens positiever. Hij zou het laten overleggen door de coördinators... Want de beslissing lag in hun handen (grappig hoe ik van hun elke keer door krijg dat het in de manager's handen ligt).

Vandaag ben ik teruggebeld. "Wegens rechtswege kunnen wij het contract niet verlengen, dat kan gewoon niet meer."

Juist. De rechtswege zijn volgens hun het niet juist afmelden, en dus de vijf incidenten. Nogmaals, minstens drie tot vier van deze incidenten zijn vooral gebeurd bij extra wijken. Het was in een periode dat de kistenbezorging aan huis absoluut niet optimaal was. Hierdoor ontbraken er soms kisten. Ik heb dan altijd direct met Sandd contact opgenomen, als het opvallend weinig kisten voor de hoeveelheid wat aangegeven stond was. Soms kwamen deze dan pas de volgende keer in de wijk terecht. Als ik dan gebeld werd of een poststuk er wel of niet bij zat, heb ik dat uitgelegd. Toen was het allemaal prima.

Nu op eens kan dat allemaal niet, en zulke vergelijking werden gemaakt. Ik heb mij nu ingeschreven bij de FNV... Die kunnen heel misschien nog íets voor mij doen. We zullen het zien...
Tja, als ik het zo lees zou ik niet eens weer opnieuw voor zo'n manager willen werken.

En toen kwam de aap dus uit de mouw. "Van rechtswege mogen we je contract niet meer verlengen". Ze willen bij Sandd blijkbaar gewoon geen vaste contracten aanbieden. Als ze echt zo ontevreden over je waren geweest, dan hadden ze je toch ook niet onder OVO terug willen hebben, lijkt mij.

Dat die "rechtswege" iets te maken zou hebben met onjuist afmelden of vertraagde post is natuurlijk onzin. Laat mij dan maar het wetsartikel zien waarin staat dat wie zich niet juist afmeldt nooit een vast contract kan krijgen.

Of een vakbond nog iets voor je kan doen betwijfel ik eerlijk gezegd. Het staat een werkgever altijd vrij om na afloop van een contract voor bepaalde tijd geen verlenging aan te bieden, daar hoeft hij niet eens een reden voor op te geven.

Re: Vraag over ontslag?

18
@cjharkness

van rechtswege.. heeft het mischien te maken met je leeftijd? want eventueel ovo kan wel?
want of ze zijn tevreden of ze zijn niet tevreden.
je bent al ingeschreven bij het fnv? nou dan ga je het nu toch niet bij voorbaat weer opgeven ?
zeker niet als er onjuiste beschuldigingen aan jouw adres worden geuit.

@fredselekt
met het weghalen van de kratkaartjes ( tijdsbesparing voor de chauffeurs) gebeurt het ook bij
mij (rechtstreeks van sandd) nog een enkele keer dat "mijn" krat elders staat of dat ik een verkeerde krat ontvang.
dus dat vind ik geen broodje-aap verhaal. :D

Re: Vraag over ontslag?

20
@HenkS

welkom Henk!
tegen wie heb je het met "Weet niet hoe oud je bent?"?

wat je overbuurman betreft.. "hem is uitgelegd dat 'als hij voor sandd post wil bezorgen het niet op ovo mag maar
alleen op ovo KAN". ivm pensioengerechtigde leeftijd.

waar ik het overigens wel mee eens ben. Prima , krasse bezorger die niet achter de geraniums wil zitten! maar
de arbeidsmarkt met al die werklozen is natuurlijk in eerste instantie bedoelt voor degenen die nog MOETEN
werken voor ze met pensioen kunnen. DIE GAAN VOOR!

de kans dat iemand van 71 jaar het fysiek van postbezorgen niet meer kan bolwerken,
is natuurlijk vele malen groter dan als je iemand neemt die jonger is.
dat risico wil en hoeft een werkgever niet te nemen.
cron