Re: Over hekjes stappen.

21
Ik heb zelfs een 2 speciale stoeptegels voor bezorgers neergelegd, zodat ze van onze buren naar ons tuinpad kunnen lopen. Ik heb niets te verbergen en nodig iedereen uit. Ik zie het als een kwestie van samen leven en samen werken. Daar is niks mis mee.

Re: Over hekjes stappen.

22
Bij mij zeggen mensen ook spontaan: loop maar gerust door de tuin naar de buren hoor! Maar meestal loop ik toch om.

Niks met hekjes, maar vanmiddag had ik ook iets waarvan ik dacht: oei, eigenlijk not-done.... Tijdens het wurmen met een pakje merkte ik dat een deur niet goed in het slot zat. Moest dus met mijn andere hand de deur tegenhouden. Maar het pakje ging echt niet door de bus. Dus... deur open, pakje erachter gelegd en snel de deur dichtgetrokken :-)
Maar de mensen bleken gewoon thuis en waren al op het geluid af gekomen. Gelukkig bedankten ze alleen.

Re: Over hekjes stappen.

23
Dus... deur open, pakje erachter gelegd en snel de deur dichtgetrokken :-)

Dat zou ik nooit doen. Voor hetzelfde geld, zijn ze even een pakje van DHL :) bij de buren brengen. Dan komen ze terug voor een dichte deur. Ik laat hem zo vaak op een kier staan.
Als er sleutels op de deur zitten bel ik wel altijd aan. Ik had ze van de week er zelf op laten zitten. Toen belden onze buren ook even aan.

@Opdedeurmat.nl
Als je verteld wordt dat je over hun hekje mag stappen door de mensen zelf en je doet het niet uit omdat je te "beleefd" bent. Dat ervaar ik eerder als niet sociaal gedrag.

Re: Over hekjes stappen.

24
Frank V. schreef:Dus... deur open, pakje erachter gelegd en snel de deur dichtgetrokken :-)

Dan komen ze terug voor een dichte deur. Ik laat hem zo vaak op een kier staan.
De deur stond niet op een kier, hij leek dicht maar ging open toen ik er tegenaan drukte, zat niet goed in het slot. Zo doe je dat niet als je zonder sleutel naar de buren gaat.

En je hebt gelijk, als ik iets socialer was geweest werkte ik niet bij de post. Maar een stukje omlopen is vrij onschadelijk ;)

Re: Over hekjes stappen.

26
Frank V. schreef:Als bewoners iets aanbieden is dat ook heel onschadelijk. Waarom hun voorstel negeren.
Nou ja, lekker belangrijk. ;) Ik accepteer heel veel voorstellen wel, van drinken tot banden oppompen. Door iemands tuin lopen, daar voel ik me gewoon niet prettig bij. Al die andere tuinen loop ik wel om, die paar meters kan ik me niet druk om maken.

Re: Over hekjes stappen.

30
Ja, Jan dat is inderdaad minder, maar het is vaker dat de 2 deuren juist bij elkaar zitten. Dan hoef je niet pal voor het raam te lopen. Hier in de stad heb je trouwens heel veel huizen zonder tuin. Daar loopt iedereen langs de ramen. En dat is inderdaad niet zo fijn. Daar heb je gelijk in.
cron