Re: Leveren op sorteerdag

11
Kersenkind schreef:@Amriet,

Het zal je toch wel lukken? Alleen maar mooi als je er een wijk bij kan krijgen.
En anders moet je het even aankaarten bij je leidinggevende dat je het te snel vind en dat je er nog in moet komen.
Weet niet of je al ervaring hebt met post sorteren en rondbrengen?

Ik werk zelf nu een maand voor Sandd en ik heb 1 wijk. Heb dat bewust zo gehouden omdat ik er eerst in wilde komen. Heb geen ervaring, maar begin nu wat meer routine erin te krijgen zowel met het bezorgen als met het sorteren.
Zorg eerst dat je het een beetje onder de knie krijgt zou ik zeggen. Dan kan je altijd nog een wijk erbij nemen of een vaste inval wijk. Zelf heb ik het afgelopen dinsdag gevraagd en ze zou kijken of ze iets kan betekenen.
Ik heb het hiervoor niet gedaan en doe het nu anderhalve week. Ik heb momenteel een wijk van 877 afgiftepunten en die doe ik in 4 uurtjes. Nu komt er een wijk bij van 850 afgiftepunten en deze wijk is 5 minuten fietsen verwijderd van mijn andere wijk.
Tevens heb ik een oude omafiets. Voor 30 kg ga ik altijd 4x terug naar huis om te laden. Is het verstandig om meer in 1x mee te nemen?

Re: Leveren op sorteerdag

12
Voor 30 kg ga je toch niet 4x rijden? Dat neem ik in een keer mee. Kost alleen maar extra tijd.
Ik herlaad alleen als het boven de 30 kg is, dan neem ik lekker een bakkie koffie tussendoor en ga daarna weer verder.
Anders ben je wel heel lang bezig met de post als je nog een wijk erbij hebt.
Alvast heel veel succes.

Re: Leveren op sorteerdag

14
Ja, ik kan ook 30 kilo in een keer meenemen. Je hebt een grote wijk Amriet. Ik denk dat je het beste met 1 wijk kunt beginnen. Bevalt het goed en redt je het goed binnen de tijd, dan kun je wel eens een tweede wijk nemen of eventueel af en toe een tweede wijk invallen.

Maar beter niet meteen met twee wijken beginnen hoor. Je moet er ook rekening mee houden dat die twee wijken ook nog gesorteerd moeten worden. Stel dat je pas de post laat aangeleverd krijgt? Dan zit je de hele avond te sorteren.

Ik kan mij wel voorstellen dat je uit enthusiasme met een tweede wijk begint. Beter kun je daar even mee wachten. Is mijn advies! (Y)

p.s. Bekijk de tip van Jan272 maar eens. Een goede fiets is heel belangrijk.

Re: Leveren op sorteerdag

16
peter schreef:
jan272 schreef:investeer in een fatsoenlijke fiets. http://bakfiets.nl/nl/modellen/cargobike/lang/ je neemt alles in 1 keer mee.
vanaf 1800 euro :shock: :shock: best veel geld vind je niet
Zo'n dure fiets hoef je niet te nemen. :lol: Zelfs een elektrische kan goedkoper. Maar er zijn wel goede, stevige fietsen te krijgen voor 100 tot 300 Euro. Misschien een tweedehandsje.. Heb ik ook en die kostte mij maar 60 Euro. Doet het prima!

Of kijk eens op Marktplaats en ga hem afhalen. (pas op voor oplichters) of ga eens navragen bij een goede fietsenmaker. Rijwielstallingen verkopen ook nog wel eens 2ehands fietsen. En dat zijn niet altijd barrels. (mijn pa had een stations rijwielstalling en die verkocht ook fietsen. Nu heeft mijn broer die zaak en die verkoopt ze ook) Er is altijd wel ergens een goede fiets op de kop te tikken, eventueel met fietskar.

Re: Leveren op sorteerdag

17
Met mijn wijk van 30 kg ga ik 4x terug om te herladen. Ik ga dit proberen te halveren. Nu ben ik 4 uurtjes kwijt aan deze wijk.
Dus met de 2e wijk moet dit wel lukken denk ik.

@Jan, ik ga dit werk tm as juli doen dus een dure fiets is niet echt rendabel als ik kijk wat ik ga verdienen. Want dan maak ik verlies.

Re: Leveren op sorteerdag

18
Heb je wel degelijke fietstassen, die groot genoeg zijn @Amriet? Je kunt 30 kilo dan echt wel in 1x meenemen hoor. Scheelt je weer tijd.

Ik heb een postrek met een krat erop. Kun je nog meer meenemen. Voor dat ding heb ik iets van 24 Euro betaald of zo.. Dat was inclusief krat en bevestigen.
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 07 mar 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Leveren op sorteerdag

19
slagvaardige schreef:
peter schreef:
jan272 schreef:investeer in een fatsoenlijke fiets. http://bakfiets.nl/nl/modellen/cargobike/lang/ je neemt alles in 1 keer mee.
vanaf 1800 euro :shock: :shock: best veel geld vind je niet
Zo'n dure fiets hoef je niet te nemen. :lol: Zelfs een elektrische kan goedkoper. Maar er zijn wel goede, stevige fietsen te krijgen voor 100 tot 300 Euro. Misschien een tweedehandsje.. Heb ik ook en die kostte mij maar 60 Euro. Doet het prima!

Of kijk eens op Marktplaats en ga hem afhalen. (pas op voor oplichters) of ga eens navragen bij een goede fietsenmaker. Rijwielstallingen verkopen ook nog wel eens 2ehands fietsen. En dat zijn niet altijd barrels. (mijn pa had een stations rijwielstalling en die verkocht ook fietsen. Nu heeft mijn broer die zaak en die verkoopt ze ook) Er is altijd wel ergens een goede fiets op de kop te tikken, eventueel met fietskar.
ik heb deze met een mand in een dames uitvoering ongeveer 575 euro
http://www.aldofietsen.nl/fietsen/catal ... go_28.html
cron