Postbezorgers Opgelet!

1
Scholieren zetten fiets postbode op slot
16-5-12 - 09:04 bron: AD/Amersfoortse Courant © ANP.

Hij was zoals gewoonlijk post aan het bezorgen in de Albert Cuypstraat in Amersfoort. Zonder zijn fiets op slot te doen, liep de postbode van PostNL langs de huizen. Maar tot zijn grote verbazing stond bij terugkomst zijn fiets wel op slot.

Een meisje zag het allemaal gebeuren. Ze was buiten aan het spelen met een vriendinnetje en zag twee jongens de fiets van de postbode op slot doen.

Ze vertelde het voorval aan haar vader Paul Coumans en hij ondernam meteen actie. Hij vermoedde dat de jongens van de vmbo-afdeling van het Guido de Brès kwamen. 'Die lopen hier wel vaker door de straat', vertelt hij aan AD/Amersfoortse Courant.

Coumans is samen met de postbode naar de school op de Arnhemseweg gelopen waar de vmbo-afdeling is gevestigd. Daar bood teamleider Van der Linden meteen aan om de postbode te helpen. Hij zaagde het slot door, zodat de postbode weer op pad kon. De school bood ook aan om de kosten van een nieuw slot te vergoeden. De kosten worden verhaald op de jongens die de fiets op slot hebben gezet.


het zal je maar gebeuren :cry:

Re: Postbezorgers Opgelet!

2
Die school die ken ik wel. Tenminste de Havo en VWO-afdeling. Die school stond destijds naast onze middelbare school (Farel College) aan de Paladijnenweg in Amersfoort. De VMBO-afdeling bestond toen nog niet daar. Ook niet bij ons. Het is de zwarte kousenkerkschool. Wel aardig van de directeur dat hij actie ondernam. Ja, dus ook die goofjes van zo'n school kunnen zich misdragen. Wel flauwe streek hoor!

Re: Postbezorgers Opgelet!

3
haha dat moeten ze nou niet bij mij doen! ik zet zelden me fiets op slot omdat ik gewoon in elke straat me fiets ken zien! :lol:

trouwens zou het ook geen style vinden, maarja eer dat ze dat bij mij hebben gedaan, sta ik al achter hun met de vraag *ken ik u helpen?* :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Postbezorgers Opgelet!

4
Typisch stukje van een "reporter" die het buurtverhaal heeft gehoord.
Nergens staat dat er ook maar dat iemand bekend heeft of wat, anders was de sleutel wel boven water dus op wie de kosten verhalen ?
Noem mij maar lullig, als er al iemand beschuldigd word zou die nog een rechtszaak winnen ook.
Volgens de Nederlandse wet mag je je voertuig niet onbeheerd laten staan (= op slot)
Ludieker had geweest (als de schuldigen al waren aangewezen) om deze een dagje mee te laten lopen in hun vrije tijd natuurlijk om te laten zien waarom de postbode niet constant zijn fiets op slot zet.
Kom op hoor met dit verhaal om de krant te vullen, als ik naar de buurtsuper ga moet mijn fiets ook op slot en geen verhaal "ik was maar even weg"
Dan krijg je weer te horen dat je een OEN bent om hem niet op slot te zetten.

p.s.
een slot doorzagen, word tijd voor een beter slot i.i.g.

Re: Postbezorgers Opgelet!

5
@88ce

Naschrift uit het AD van 16 mei 2012


"Coumans' dochter heeft een signalement gegeven van de daders, waardoor de school wist welke jongens het waren. De jongens werden achterhaald en ze hebben inmiddels bekend dat ze de fiets op slot hebben gezet. "

Sorry, het was zo,n lang artikel ik had dit vergeten.. :lol:

Re: Postbezorgers Opgelet!

6
Als ik mijn fiets in Amsterdam niet op slot zet nemen ze de fiets mee. Ik heb maar één fiets dus ik zet hem altijd op slot en met een ketting ergens aan vast. Elke straat doe ik aan beide kanten dus je fiets hoef je dan ook niet mee te nemen.
cron