Re: retour post oranje brievenbus

41
Wij moeten de retour-post sinds een aantal maanden ook in de oranje brievenbussen doen (wordt uiteraard door de TC in het sorteercentrum streng gecontroleerd of we de retoursticker wel goed plakken en invullen). Een keer een reactie van iemand die een brief wilde posten:" Kun je deze ook nog mee nemen, of heb je de brievenbus al leeg gehaald." IK:" Meneer, de brievenbus wordt vanavond met een auto leeggehaald; er kan veel in mijn fietstassen, maar voor de inhoud van deze brievenbussen zijn ze nog echt te klein." Hij:"O gelukkig, ik was bang dat ik al te laat was met mijn brief posten."

Bij een andere oranje straatbrievenbus (ja ik heb keuze in welke ik mijn retourpost deponeer) vroeg een bewoner van die straat of ik nu post in de brievenbus deed die ik eigenlijk had moeten bezorgen (ik moet bekennen dat het voor mij nog steeds een beetje tegen-natuurlijk voelt om zo de herstelpost af te handelen). Ik vertel hem dat hij mij dan 7 tassen met post in de brievenbus had moeten zien deponeren, maar dat wij post voor bijvoorbeeld adressen in Maastricht (ik bezorg in Alkmaar) op deze manier af handelen, omdat het de snelste manier is om het alsnog bij de klant te krijgen. Voor de grap zeg ik nog: Ik vind Maastricht toch net iets te ver om fietsen.
cron