Re: Zweetshirts PostNL

11
Even off topic: Dus als ik het goed lees zijn er ook luitjes die wel Sandd kleding hebben en die voor een onderaannemer werken? Dus dat is ook niet uniform? (hiermee bedoel ik dus dat de ene onderaannemer wel kleding voorschrijft en de andere weer niet)

Misschien heeft Postservice ook wel Sandd kleding en weet ik dat helemaal niet. :lol:
Ik loop trouwens wel graag in eigen, nette kleding. Ik heb een zwart fleecejack, nog uit mijn SMN-tijd, dat geschikt is.

On topic: ja, ik heb afgelopen week ook iemand van Postnl in dat zweetshirt zien lopen. Die klaagde er ook over toen ze water kwam halen bij mij. Ik had haar aangeraden maar in die bloesjes te gaan lopen.

Misschien is massaal shirts dumpen op het depot inderdaad een optie? Nu is het nog niet zo ontzettend warm, maar als het straks in juli 30 graden is, dan piept iedereen wel anders.

Re: Zweetshirts PostNL

12
@Carla
die fleece vest gebruik ik nauwelijks! die heb ik zo af en toe aan als ik me regenjas aan hebt.


@postgirl
ik gebruik de jas meestal altijd wel, durf nog niet echt in een zomerjasje de deur uit te lopen.

@slagvaardige'
ik kreeg 2 jaar geleden een brief, waardoor ik de kleding kon bestellen. je hoefde alleen aan te vinken wat je nodig had, welke maat enzo.. ook kreeg je te lezen dat de aantalkosten die je dan hebt, van je loon werd gehaald. en er stond ook duidelijk in *alleen voor mensen die langer als 5 maanden in dienst zijn* dus als ik jou was zou ik die leidinggevende even aan de oren trekken!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Zweetshirts PostNL

13
Op de website van PostNL stond een verhaal over de nieuwe kleding, er kon net
als hier een reactie worden gegeven.
binnen een week bijna 200 reacties/klachten over het shirt,
vandaag hebben ze het verhaal incl alle reacties van de site gehaald.

Re: Zweetshirts PostNL

16
In het MZ journaal wat gisteren binnenkwam staat een reactie van Jeroen Veldstra(directeur Human Resource Mail NL) maar daar worden we ook niet veel wijzer van..
"Ook de kwaliteit van de kleding was een discussiepunt. "De poloshirts zijn synthetisch, waardoor de postbezorger snel transpireert en de poloshirts nat worden. Dat draag niet prettig," aldus een postbezorgster. Jeroen:"Alle kleding wordt vooraf getest door een groep postbezorgers. Blijkbaar is niet iedereen tevreden over de keuze. Misschien is het handig om bij de volgende bijeenkomst van de klankbordgroep iemand uit te nodigen die het kledingbeleid en de keuzes die worden gemaakt, kan toelichten.""

Overigens staat er ook nog in het artikel dat na aandringen van de OR er caps voor postbezorgers zijn besteld, echter niet in het kledingpakket maar apart worden geleverd.
Daar ben ik wel blij mee, die klep erop is erg fijn in de regen dat niet je hele gezicht nat word en in tegenstelling tot de capuchons waaien ze niet constant af. Hoop dan wel dat ze snel komen aangezien de oude met TNT post logo nu niet meer gedragen mag worden. Weet iemand of dat ze niet in het kledingpakket zitten, betekent dat je er zelf om moet vragen als je er een wil?

Re: Zweetshirts PostNL

17
Heb gisteren alle shirts en polo's van postnl ingeleverd bij coach.
Ik ga deze niet dragen.
Heb er 'n briefje bijgedaan met alle redenen.

Heb niet alle kleding van tnt ingeleverd.
De bloesjes, de broek, de polo houd ik.
Het logo van tnt, ben ik er aan het aftornen.
Bij de pet kan dit ook.

Zolang ik geen andere shirts heb, blijf ik de oude kleding gewoon doordragen.
Heb al aan m'n coach gevraagd of ie een postvest voor me heeft.
Dan kan ik daar gewoon mijn eigen kleding onderdragen.
Met van de zomer,alleen een hempje eronder, en in de winter mijn eigen jas, ben ik herkenbaar en hoef ik niet die rotzooi te dragen.

Re: Zweetshirts PostNL

18
Klopt,die shirts worden zeiknat,erg vervelend op een warme dag en helemaal als het nadien bewolkt word en gaat waaien of regenen,dan bevries je zowat.
Daarom neem ik ook altijd 2 shirts mee,weet nooit.
Ik heb al veel verschillend werk gehad maar nog nooit rondgelopen in een synthetisch shirt,waarom niet katoen wat transpiratie opvangt en uiteindelijk nog droogt ook?
Erg vervelend maar het zal wel een kwestie van geld zijn.
cron