Re: alle wijken in 1x aangeleverd

3
Ik had laatst een ex-collega gesproken in Arnhem. Voorheen kregen zij de ochtend wijken tegen 11 uur/half 12 en de middagwijken na 1 uur.
Nu worden alle wijken in een keer geleverd op het depot en komt de post zo tussen 10 uur en half 11. Een half uur tot uur vroeger dus.

Een vriendin van mij bezorgd ook voor Postnl, in een andere stad en die krijgt de post nu ook in een keer aangeleverd en ook vroeger.

Re: alle wijken in 1x aangeleverd

4
Lijkt me wel een mooie besparing Denzel. Dan hoeft zo'n vrachtwagen maar 1x per dag naar de depots te rijden i.p.v. 2x. Rijd jij een morgen- of middagroute of allebei? Dan krijg jij die routes misschien ook wel in 1 keer in de garagebox waar jij die moet halen. Wij bij Sandd krijgen de post in kratjes thuisbezorgd. Als ik 2 wijken heb en het is veel, dan ben ik 's middags ook nog bezig met bezorgen. Maar wij kunnen al om 8.00 uur beginnen en jullie moeten 's morgens eerst wachten tot jullie een seintje krijgen dat de post in de garagebox ligt.

Re: alle wijken in 1x aangeleverd

5
Klinkt leuk, maar hoe vroeg moeten ze dan wel niet beginnen met de voorbereiding? Nu beginnen ze hier om 6 uur 's ochtends met de voorsortering, en om 7.15 met het voorbereiden van de wijken. De laatste wijken zijn dan zo rond half 12 af, en liggen dan tussen half 1 en 1 op de depots. Als alles er om 10 uur zou moeten liggen, dan moet de voorsortering om 3 uur 's nachts beginnen. En de HSM-operators (die beginnen nu al idioot vroeg, zo rond half 5) moeten er dan al om half 2 zijn. Dus dat gaat het bedrijf wel heel veel extra geld kosten aan toeslagen. (TOT: Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen).

Re: alle wijken in 1x aangeleverd

7
@richard
dat is mooi richard.. opent perspectieven (Y)

@slagvaardige
ook de middagwijken? mischien woont ze naast de vestiging :roll:

is het bij jou ( off topic) nu al wat beter geregeld? ik kan me voorstellen dat
je als het structureel savonds wordt van sandd weer naar postnl overstapt :mrgreen:

Re: alle wijken in 1x aangeleverd

8
Ik heb een middagwijk (Almere). Eind mei heb ik te horen gekregen dat het autobedrijf auto's moet inleveren en dat daarom de begintijd van de middagwijken op de piekdagen naar 13.30 uur gaat ipv 13.00 uur. Valt tot nu toe mee, meestal is het nogsteeds 13.00/ 13.10 uur. Op woensdag en vrijdag ligt alle post (ochtend- en middagwijken) om 11.45 uur klaar op het depot.
Ik zou graag zien dat alle tijden naar voren geschoven worden, maar ben bang dat het eerder naar achteren zal zijn als 'mijn' VBG sluit.

Re: alle wijken in 1x aangeleverd

9
@Carla, de middagwijken worden tegelijk met de ochtendwijken aangeleverd. We hadden het echter niet over piek- of daldagen. Ik ga ervan uit dat het voor alle dagen geldt, maar ik kan het mis hebben.
En yep, ze beginnen allebei vroeger. Wonen overigens geen van beiden in dezelfde wijk als waar hun depots zijn. Fietsafstand is hoogstens een kwartiertje van huis naar depot en terug.

Nee, voorlopig blijf ik lekker op mijn stekkie.

@Swaan, naar achteren is vroeger en naar voren is later. Ik neem aan dat je de post eerder wilt. :mrgreen:
cron