Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

11
Bij ons kun je ook pas om half 1 kwart voor 1 beginnen. En dit geld voor heel wat wijken bij ons. Ik werk hier nu een jaar en maximale was 8 uur in de week. En we moeten ook 10% inleveren tijdens de zomer toch? Weet niet of ik dat goed heb gelezen. Als overstappen zo makkelijk was als het zeggen zou ik het zeker overwegen. Zie niet in wat PostNL doet wat een ander bedrijf niet zou doen dus voel me niet extra gebonden met PostNL.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

12
denieuwe schreef:
Newman schreef:
Carla41 schreef:@Newman
Sterker nog: Bij mij in de regio worden tegenwoordig de wijken op woensdag en vrijdag juist eerder aangeleverd. De wijken die normaal gesproken bij de tweede rit zaten, zitten op die dag ook bij de eerste rit.
Ja dat is waar, nu meestal wel, soms zelfs op een piekdag. Dat zal ook ophouden als de post nog maar 1x per dag aangeleverd gaat worden. Maar inderdaad, dat is niet overal het geval.
Aangezien ik hier nog niks over gehoord heb, en er via Intranet niets over te lezen valt, ga ik er van uit dat dit vooralsnog om lokaal beleid gaat. De enige dagen waarop er 1 rit wordt gereden zijn bij ons de daldagen, maar dat houdt bij ons in dat alle wijken er al vroeg liggen, uiterlijk om 11 uur.

Maar als ze op de piekdagen pas zouden gaan rijden als ALLE voorbereidingen klaar zijn, voorzie ik grote problemen. Dan kan je op z'n vroegst pas om 13.00 uur beginnen, en dan gaan met name de huismoeders/vaders die bijv. de kinderen uit school moeten halen in de problemen komen. Gevolg is dat meeste mensen nog maar 1 wijk per dag kunnen lopen (of 2 kleintjes), en dan zitten ze dus meteen met een enorm tekort aan bezorgers.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

13
Even voor de duidelijkheid: het later beleveren van depots geld voor enkele regio's, waarvan een van de bezorgers toevallig op het fok forum zit.

maar het antwoord op je vraag @Carla41: ik heb even de overstap overwogen, totdat ik een SANDD-concullega sprak over hun arbeidsvoorwaarden (stukloon, klein vast bedrag per wijk en als je ziek bent/vrij wilt moet je zelf vervanging regelen en krijg je niet doorbetaald). Bovendien kan ik bij SANDD waarschijnlijk geen contract krijgen (werken hier allen met OVO) en dus al helemaal geen contract van 15 uur. Ik heb het nu over de regio Noord-Holland Noord.

Voor mij was inderdaad het late aanlevertijdstip van mijn wijken de reden dat ik overwoog over te stappen. Inmiddels heeft de planning op de piekdagen een van mijn middag-wijken kunnen wisselen voor een ochtend-wijk, dus kan ik nu redelijk op tijd beginnen :-)
En ik zou het contact met collega's denk ik ook wel gaan missen (wij hebben een heel gezellig depot).

Wie weet als ik in de toekomst onder de zelfde arbeidsvoorwaarden bij SANDD zou kunnen werken, dat ik het zou overwegen, maar zit voorlopig nog goed bij postNL.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

14
Bij Sandd zijn er ook genoeg die op contract werken. Zelf heb ik ook een CAO contract en word ik doorbetaald bij ziekte en vakantie. Maar ik zou best 3 dagen per week post willen bezorgen. Helaas doet Sandd dat nog niet. Zou anders meer poen opleveren. Sorteren vind ik geen probleem want dan ik mijn wijk zo efficiënt mogelijk indelen. Bovendien weet ik waar eventueel A en B nrs. zitten en op een depot weten ze dat niet. Moet je ineens terug gaan lopen omdat 2A in de stapel na nr. 2 zit terwijl de adressen zelf 2A en dan 2 zijn. In een heb ik nr. 1A en dan van de andere straat die er tegenaan ligt nr. 12. Weten ze dat op een depot? Ik heb nu even een invalwijk waarvan er straten aan mijn eigen wijk grenzen. Die straten van de andere wijk neem ik dan gelijk in mijn route op. Dan heb ik al een deel van die wijk erop zitten als ik mijn eigen wijk af heb. Daarna doe ik de rest van de andere wijk met de fiets (als het kan) of met de trolley als het heel veel is. Konden we maar voor Sandd en PostNL werken. Zou een uitdaging zijn met die folders :lol:. Dan zou ik wel eerst met een concullega mee gaan lopen om te kijken hoe ze dat dan allemaal vasthouden. :D. Maar dat zal wel een utopie blijven.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

16
@sunbow

dank voor je antwoord sunbow :P
fijn dat je de mogelijkheid had bij Postnl om van middag naar ochtendwijk te kunnen wisselen.

late belevering toeval sunbow? ik heb het over al meer midden op de dag... een postnl-er voor 11 uur is bij mij een uitzondering. behalve op woensdag.

den nieuwe heeft het al over.. ervaren hoe het is dat de post om 13 uur aangeleverd wordt
archolm ervaart het al.
en ik hoef niet echt te zoeken er zijn er vast veel meer.

zie het nou niet als een aanval op postnl, jij bent toch geen postnl. je werkt er toevallig.
als arbeidsvoorwaarden bij postnl verbeteren, ben ik zo om hoor. ik heb alleen nog geen trek
in die piekdagen met heel veel ongeadresseerde h.a.h.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

17
@sunbow

"arbeidsvoorwaarden" ik bedoel de arbeidsomstandigheden bij Postnl..
met het eerste ben je ( fietsvergoeding/ pensioen opbouw) bij Postnl beter af!. (Y)

Gelukkig word ik mocht ik ziek worden gewoon doorbetaald en ga net als jij betaald op vakantie.
vervanging heb ik tot op heden nog nooit geregeld bij Sandd.
je info over de arbeidsvoorwaarden bij sandd kloppen niet.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

18
Leuk deze discussie! :)
Ik zal zelf nooit overstappen naar Sandd, puur omdat ze het mij het salaris wat ik nu verdien bij PostNL, niet willen betalen. Ik verdien als zaterdagwerker namelijk boven het minimumloon. Ook al werk je bij Sandd op een CAO, dan nog verdien je niet meer dan wettelijk loon.

Over de aanlevertijden moet ik je gelijk geven. Hier ook pas om 11 uur, en dat noemen ze een ochtendwijk. Ik noem dat zelf al geen ochtend meer. Ochtend is meer 8/9 uur beginnen. Zelf loop ik altijd 2 wijken en om 11u beginnen zorgt er voor dat ik vaak pas om 16:00 uur klaar ben.

Dat is dan wel een voordeel van Sandd, zo vroeg beginnen. Maar helaas gaat het nog steeds niet vlekkeloos met de Sandd bezorger hier. Vandaag nog niet langsgeweest, terwijl ik zeker post via Sandd moet krijgen. Het is nog geen 18u, maar ervaring leert dat ie nou al niet meer komt. Als ik geluk heb morgen dus, wat niet mag. Ook lees ik veel klachten van mensen die ook de post op zaterdag of zelfs zondag krijgen. En mensen die al op maandag of donderdag post krijgen. Weet niet of je dat een klacht mag noemen, want eerder is natuurlijk altijd beter, of de opdrachtgever moet een actie niet één dag van te voren bekend willen.

Klagen bij Sandd helpt trouwens niks. Gaat dan een week goed en daarna is het weer raak. Misschien is de bezorger vandaag ziek, maar dan zou ie toch voor vervanging moeten zorgen? Dagje uitstellen mag niet, maar dan houdt je wel zelf de centjes in de zak ;)

En carla, ik ben een MAN en geen vrouw... Dus als je me weer eens quotet van het Fok forum... En ik ben trouwens geen Sandd hater. Ieder bedrijf heeft zijn voor of nadelen. En concurrenten van elkaar, zijn natuurlijk niet voor niks concurrenten. In dat geval heeft Sandd wel een compliment verdiend dat ze zoveel post hebben weten over te nemen de laatste jaren. Nu nog (in mijn geval) betrouwbare bezorging... (Y)

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

19
Deezers schreef:Klagen bij Sandd helpt trouwens niks. Gaat dan een week goed en daarna is het weer raak. Misschien is de bezorger vandaag ziek, maar dan zou ie toch voor vervanging moeten zorgen? Dagje uitstellen mag niet, maar dan houdt je wel zelf de centjes in de zak ;)
De postbezorger is niet verplicht om zelf vervanging te zoeken. Het liefst wil Sandd dat de bezorger zelf een vervanging probeert te vinden. Lukt dat niet, dan neemt Sandd dat taak over.

Ik heb nooit zelf vervanging hoeven te zoeken. Dat doet Sandd altijd voor mij..

Klagen bij Sandd helpt wel als je door blijft klagen. Als je maar 1x klaagt, kan Sandd niet weten dat de bezorger na waarschuwing nog steeds niet goed bezig is.. ;)
ex Sandd Postbezorgster

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

20
postgirl schreef:
Deezers schreef:Klagen bij Sandd helpt trouwens niks. Gaat dan een week goed en daarna is het weer raak. Misschien is de bezorger vandaag ziek, maar dan zou ie toch voor vervanging moeten zorgen? Dagje uitstellen mag niet, maar dan houdt je wel zelf de centjes in de zak ;)
De postbezorger is niet verplicht om zelf vervanging te zoeken. Het liefst wil Sandd dat de bezorger zelf een vervanging probeert te vinden. Lukt dat niet, dan neemt Sandd dat taak over.

Ik heb nooit zelf vervanging hoeven te zoeken. Dat doet Sandd altijd voor mij..

Klagen bij Sandd helpt wel als je door blijft klagen. Als je maar 1x klaagt, kan Sandd niet weten dat de bezorger na waarschuwing nog steeds niet goed bezig is.. ;)
Geloof me, ik heb meer dan één keer geklaagd bij Sandd.... :D
Maar dan wel alleen als het terecht is, zoals vandaag. Ik wacht dan ook netjes tot 18u, kijk in de brievenbus en als er niks ligt gaat er een klacht uit...
cron