Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

32
Sandd berekent hoe lang je de gemiddelde bezorger er over zal doen. Maar ze weten niet hoe laat je begint en eindigt dus ze weten ook niet hoe lang je er werkelijk over doet. Dat zal bij PostNL misschien anders zijn. Onze concullega's moeten misschien aangeven hoe laat ze precies beginnen en klaar zijn. Kunnen ze zo nodig nog een wijkje doen. :lol: Ik loop best door maar heb ook een extra controle ingelast voordat ik alles definitief door een gleuf duw. Kwaliteit vind ik belangrijker dan snelheid. Ik ga er vanuit dat Sandd meer uren berekent voor 2 wijken met zo'n 1056 poststukken en 80 kg dan voor 2 wijken met 300 stuks en 20 kg. Het zou wel fijn zijn als we ook € 9,31 per uur zouden krijgen. Volgens mijn salarisbrief zit ik op € 8,53 per uur en standaard op 13 uur. Die uren zal ik deze maand flink overschrijden want ik had diverse keren meer dan 1000 stuks voor de 2 wijken. Ik verwacht volgende week nog 2 wijken te doen en daarna maar 1 wijk. Dan zal mijn collega wel weer hersteld zijn. De wijken zijn tamelijk dicht bij huis. Is makkelijk voor het bijladen. Enkele straten van wijk 2 zitten geïntegreerd in wijk 1 en 2 straten liggen bovenop wijk 1. Dat is mijn eigen straat en de straat waarop die uitkomt. Zo neem ik in een ronde al zoveel mogelijk post mee. Maar ook een trolley kan op den duur propvol zijn. Dan moet er toch een straat of 2 op de fiets gedaan worden. Ik zie de PostNL concullega ook wel eens met een trolley lopen die propvol is. Drie tassen of meer omdat er ook nog folders mee moeten. Tja. Die krijgen dan toch ook wel extra uren als er 2 folders bij moeten? Elke keer AH en C1000 tussen de post stoppen kost toch extra tijd.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

33
postbode7 schreef:Dat zal bij PostNL misschien anders zijn. Onze concullega's moeten misschien aangeven hoe laat ze precies beginnen en klaar zijn. Kunnen ze zo nodig nog een wijkje doen. :lol:

Ik zie de PostNL concullega ook wel eens met een trolley lopen die propvol is. Drie tassen of meer omdat er ook nog folders mee moeten. Tja. Die krijgen dan toch ook wel extra uren als er 2 folders bij moeten? Elke keer AH en C1000 tussen de post stoppen kost toch extra tijd.
In principe hoef je niet aan te geven hoe lang je bezig bent geweest, maar als je dat niet doet krijg je gewoon de basistijd voor de wijk uitbetaald. Als dat niet voldoende is, moet je uiteraard wel je exacte tijden doorgeven.
Hoe lang ik loop hangt van de dag af.

Maandag is bij mij een kort dagje van 13.00 tot 16.00, dinsdag t/m vrijdag loop ik ongeveer van 11.00 tot 16.00 en zaterdag van 11.00 tot 14.00. Dus dan zit ik op 26 uur per week. Maar dat kan variëren omdat ik vaak gebeld wordt als er door verlof of ziekte nog een wijkje openligt.

Voor reclame krijg je uiteraard extra tijd, hoeveel extra hangt af van de wijk in kwestie, maar dat loopt van 10 tot 30 minuten extra looptijd per wijk. Daar zit de tijd die je nodig hebt voor evt. bijladen niet bij, die moet je apart opgeven. Hoeveel je daar voor krijgt hangt af van de afstand van je wijk tot het depot, en dat varieert van 10 tot ongeveer 40 minuten extra per 2 tassen post (ze gaan er van uit dat je 2 tassen tegelijk meeneemt).

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

34
@postbode7

je ontvangt meer sorteer/stops en herlaadvergoeding dat klopt.
maar dat loopt niet in de uren maar eerder in de minuten lijkt me.

zo zal het bij postnl ook eerder extra minuten dan extra uren zijn.
10 - 30 ! minuten extra looptijd voor reclame en 10 - 40? minuten extra voor herladen..
ik denk dat menig postnl collega van verbazing van de stoel stuitert.. als dat zou kunnen :lol:

10 minuten zal eerder het geval zijn dan 30 of 40.

.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

35
Carla41 schreef:@postbode7

je ontvangt meer sorteer/stops en herlaadvergoeding dat klopt.
maar dat loopt niet in de uren maar eerder in de minuten lijkt me.

zo zal het bij postnl ook eerder extra minuten dan extra uren zijn.
10 - 30 ! minuten extra looptijd voor reclame en 10 - 40? minuten extra voor herladen..
ik denk dat menig postnl collega van verbazing van de stoel stuitert.. als dat zou kunnen :lol:

10 minuten zal eerder het geval zijn dan 30 of 40.

.
Ik heb even de precieze cijfers erbij gepakt, en mijn inschatting klopte toch echt aardig. De fietstijd (voor herladen) varieert van 10 tot 30 minuten, de tijd voor het hah varieert van 5 tot 50 minuten.

In mijn DVG hebben we in totaal 52 wijken. Hiervan zijn er 2 waar je 10 minuten fietstijd voor krijgt, 9 van 15 min, 26 van 20 min, en 15 van 30.

Dan het hah. Er zijn 3 wijken waar je voor hah 5 min. extra krijgt, 14 van 10 min, 11 van 15 min, 10 van 20 min, 5 van 25 min, 6 van 30 min, 2 van 40 min, en 1 van 50.

Gemiddeld komt dat neer 21 minuten fietstijd, en 18 minuten hah tijd.

Uiteraard hangt het af van de wijk. Wijken met flats hebben relatief veel hah-tijd omdat die vaak de meeste afgiftepunten tellen. Uitgestrekte wijken (en wijken die ver van het depot liggen) hebben de meeste fietstijd.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

36
Carla41 schreef:Nu het werken voor Postnl .. al later midden op de dag start ,waardoor je moeilijk ergens anders ook kan werken
zijn er al postnl bezorgers op dit forum die de overstap overwegen?
Nu, dikke maand na mijn vorige antwoord, ben ik toch een beetje (zo'n 30% :) om, Carla41...
Hoewel ik zelf al een vaste middagwijk had (die er soms wel 's ochtends al was) ervaar ik het toch als vervelend dat alle wijken nu pas om 13 uur geleverd worden. In de afgelopen maand heb ik zelden een extra wijk kunnen lopen. Ja 1x vanuit een ander depot (waar nog wel ochtendwijken zijn) en een paar keer op een daldag. Saai en weinig uitdagend zo. Met name de zaterdagen (waarop ik altijd 5-7 uur liep) mis ik gewoon het lekker-lang-lopen.
Plus: het is een ontzettend onhandige tijd als je nog andere afspraken wilt maken. Ja, je kunt later beginnen, maar ik wil niet nóg later met de post aan komen kakken. (Sommige mensen denken dat je niet eerder je nest uit komt of zo...)

Kortom (klein PostNL-dipje) ik blijf afwegen. Misschien dat ik het sorteren toch ooit eens voor lief neem. (Er moet ook maar werk zijn natuurlijk.)

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

37
(Sorry voor het in mezelf lullen) :)
Vervelendst vind ik dat met 1 uur werken (op een daldag) een groot deel van je dag naar de kl*** is; zeiknat, stinken en 6 euro verdiend. Nou ja, beetje overdreven, zou al schelen om de depottaken neer te leggen. Dat levert nauwelijks iets op en neemt veel tijd in beslag (want je kunt pas afmelden als de laatste begonnen is).

Maar de lucht is wat geklaard (lezen teamcoaches soms mee?) en postnl komt met aantrekkelijker opties over de brug, dus voorlopig geen overstap, denk ik...

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

38
Maar jullie (concullega's van PostNL) kunnen de post toch bij een garagebox in de wijk of buurt ophalen? Jullie hoeven toch niet helemaal naar het depot zelf te fietsen? En ja, bij Sandd moet je ook sorteren. Dat kost je (als de chauffeur laat is en als er veel post is) de halve avond. Dan kun je ook een stuk minder doen die avond. Nu vind ik sorteren een prettig werkje hoor maar sommigen hebben er een hekel aan. Het enige nadelige vind ik dat Sandd maar 2 bezorgdagen kent en geen 3 of 4. En ook dat je nog maar 1 wijk mag hebben. En bedenk dat wij de (dikke) agenda's van de postcodeloterij, de behoorlijk dikke pullen van Engelbert Strauss en de Ikeagidsen hebben. Op de agenda's van de PCL en de Ikea's moeten we zelf de adresstickers plakken. Dán ben ik blij met maar 1 wijk. Dat geldt ook als er 20 cm sneeuw ligt. Brr. :evil: Geef mij dan maar een stel televisiegidsen en de Kampioen. Veel dunner. :lol:

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

40
postbode7 schreef:Maar jullie (concullega's van PostNL) kunnen de post toch bij een garagebox in de wijk of buurt ophalen? Jullie hoeven toch niet helemaal naar het depot zelf te fietsen? En ja, bij Sandd moet je ook sorteren. Dat kost je (als de chauffeur laat is en als er veel post is) de halve avond. Dan kun je ook een stuk minder doen die avond. Nu vind ik sorteren een prettig werkje hoor maar sommigen hebben er een hekel aan. Het enige nadelige vind ik dat Sandd maar 2 bezorgdagen kent en geen 3 of 4. En ook dat je nog maar 1 wijk mag hebben. En bedenk dat wij de (dikke) agenda's van de postcodeloterij, de behoorlijk dikke pullen van Engelbert Strauss en de Ikeagidsen hebben. Op de agenda's van de PCL en de Ikea's moeten we zelf de adresstickers plakken. Dán ben ik blij met maar 1 wijk. Dat geldt ook als er 20 cm sneeuw ligt. Brr. :evil: Geef mij dan maar een stel televisiegidsen en de Kampioen. Veel dunner. :lol:
Vergeet de Linda niet, de Libelle, de Margriet, Golf Magazine, Viking, Igopost, H&M, Plus Magazine, Villa d'Arte, Eigen Huis Magazine, etc.

Als ik zie wat mijn buurman van Sandd gemiddeld meeneemt is het toch niet echt indrukwekkend, hoor! Hij heeft niet eens fietstassen nodig, z'n complete bestelling past op de treeplank van z'n scooter.
cron