Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

41
Meen je dat de nieuwe? Dan is het voor hem ook niet de moeite.ik heb altijd wel beide fietstassen helemaal vol en meestal ook nog mijn postkrat erbij. Of herlaad je buurman steeds? Lijkt me lastig bezorgen. Bij ons in het dorp is wwn oudere die haar post alleen in haar fietsmandje doet. Moet ze elke kwer terug naar huis. Ze heeft volgena mij nog nooit haar tassen gebruikt. Ik val haar wijk vaak un en weet dat ze wel vwel meer post heeft dan ik. Maar ik neem altijd zoveel mogelijk in een keer mee. Ook al hoef ik als ik haar wijk loop, niet ver van huis te gaan.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

42
@de nieuwe

Vandaag las ik het volgende op het postnl forum":

"We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00. "

"En hoe moet het met mensen die dagelijks meerdere wijken lopen? Die 4 tot 5 uur lopen op een dag? Die zijn dan straks standaard tot 6 uur bezig, en met dikke hah of bij drukte of calamiteiten wordt 't nog later! ".


brengt dit je toch weer aan het twijfelen de nieuwe? :?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

43
Carla41 schreef:@de nieuwe
brengt dit je toch weer aan het twijfelen de nieuwe? :?
Niet meer dan ik al deed ;) De late aanlevering is hier al een feit, sindsdien zijn de wijken die ik extra liep er zonder overleg gewoon afgehaald bij mij. Ik kom toch wel aan mijn uren hoor, gaat me in de laatste plaats om het extra inkomen (heb er ook nooit op gestaan mijn contracturen uit te breiden, waar ik wel recht op had door structureel overwerk.)

Maar toen ik mijn ongenoegen liet blijken (alleen nog maar mijn eigen rondje lopen) is er wel meteen geluisterd naar mijn wensen (en spijkers met koppen!), los daarvan werd mij een vast contract aangeboden (waar ik nog niet op in ben gegaan trouwens, viel nog meer te twijfelen) en kwam toch de waardering die zo broodnodig was...

Maar het blijft een geruststellend idee dat er nog andere organisaties zijn om aan mijn postverslaving tegemoet te komen :)

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

44
Carla41 schreef:@de nieuwe

Vandaag las ik het volgende op het postnl forum":

"We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00. "

"En hoe moet het met mensen die dagelijks meerdere wijken lopen? Die 4 tot 5 uur lopen op een dag? Die zijn dan straks standaard tot 6 uur bezig, en met dikke hah of bij drukte of calamiteiten wordt 't nog later! ".


brengt dit je toch weer aan het twijfelen de nieuwe? :?
Had ik ook gelezen, en het bevreemdde me nog al. Temeer daar dezelfde persoon even later het volgende postte:
In de nieuwe situatie worden sommige depo's 4x per dag beleverd. De tijden 10.45, 11.45, 12.45 en 13.45. Je zal maar de pech hebben om bij die laatste groep te zitten.
Dus dan zou het enkel een kwestie zijn van wat schuiven met wijken, zodat je bijv. een wijk hebt die er om 10.45 uur ligt, en een 2e die er om 12.45 ligt. Als de eerste wijk dan 2 uur of meer lopen is, is er geen probleem.

Maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden, want waarom zou een bedrijf wat zo gericht is op kosten besparen ineens 4x per dag naar de depots gaan rijden, terwijl dat nu 2x is? (Bij is de 1e lichting er om 10.30, en de tweede om 13.00).

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

45
@de nieuwe

"zonder overleg " en kwam toch de waardering die zo broodnodig was...
kreeg je smartegeld de nieuwe? :D

even serieus.. ook bij sandd hebben we te maken met coördinatoren die
in de eerste maand van hun aanstelling de boel op scherp zetten.
door uit te testen hoever kan ik met de bezorger gaan.

ik heb me aangewend maar direct vanaf het begin duidelijkheid te scheppen
dit is mijn grens en hier ga jij niet overheen.
ik houd me aan de afspraken maar andersom verwacht ik gewoon respect.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

46
Carla41 schreef:@de nieuwe
kreeg je smartegeld de nieuwe? :D .
;) Mijn leven draait (gelukkig) niet meer om een paar k**centen. Ik heb ook de nodige hbo-diploma's en zeer diverse werkervaring. Maar wat ik nodig heb hoeft niet veel te kosten: beetje menselijkheid (dankjewel, goed gedaan), niet alleen maar verdrietig thuiskomen van mijn werk. Kortom: ik ben met een pepernoot te porren, maar die moet er wel zijn af en toe. Wat dat betreft zit ik nu goed, in kleine kring (niet zozeer bij het bedrijf).

Mensen die de grenzen opzoeken heb je overal. Maar wie ze respecteert en mij in mijn waarde laat heeft aan mij een hele goeie! Toevallig heb ik een teamcoach die dat begrepen heeft. Dus ik kijk het nog even aan. ;)

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

47
Carla41 schreef:@de nieuwe


"We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00. "
In het bovenstaande geval bleek het niet te gaan om algemeen beleid, maar om een mini-depo'tje waar maar 2 wijkjes heen werden gestuurd. Zoiets hebben wij bij ons ook: Dat is niet eens een depot, maar een afsluitbare kist in de voortuin van een postbezorger. Die wordt inderdaad maar 1x per dag beleverd, en wel om 13.00 uur.

Voor alle vroege wijken is er wel nog steeds een aanlevertijd van 10.45.

Ik moet zeggen dat ik ook even op het verkeerde been werd gezet: ik dacht even dat ze ALLE wijken pas om 13.00 uur zouden aanleveren. Dat leek me al geen slimme zet, want dan gaan heel veel bezorgers afhaken.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

48
Newman schreef:
Carla41 schreef:@de nieuwe


"We kregen vandaag een briefje met de nieuwe aanlevertijden voor ons depo. Op di/do/za om 12.45 en op wo/vr om 13.00. "
Dat leek me al geen slimme zet, want dan gaan heel veel bezorgers afhaken.
Klopt, op 2 na is iedereen vertrokken hier. (NIet naar Sandd hoor) Komen wel weer nieuwe voor, maar aldoor bezorgers inwerken kost ook geld.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

49
@newman

er werd ook gesproken over ... ons depot.
ik geloof je beslist dat het op dit moment nog niet landelijk wordt uitgevoerd.

maar zoals ik het topic in september opende met de woorden:
"Nu het werken voor Postnl .. al later midden op de dag start", zijn die profetische woorden
sneller werkelijkheid aan het worden dan werd verondersteld. :o

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

50
Ik zat vandaag even een bakkie te doen bij een van mijn postNL collega's die in het verleden (via een onderaannemer) bij SANDD had gewerkt. Hij kreeg 3,5 cent per brief en geen wijkvergoeding o.i.d. Soms was hij 4 dagen in de week bezig voor nog geen 100 euro in de maand.

Nu ik dit weet (SANDD werkt in Noord-Holland alleen via onderaannemers) is overstappen dus echt niet interessant. Voorlopig dus (ondanks het nadeel van het piek-dal model en het bezorgen van folders) geen overstap voor mijn.
cron