Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

21
@Deezers

Beter met je te praten dan over. :P

Met jouw inkomen als zaterdagwerker kan ik me voorstellen dat je geen postbezorger wil worden.!
Bij Sandd ontvang je inderdaad niet meer dan het wettelijk minimumloon.
maar of een postbezorger bij Postnl met een soortgelijk aantal uren nou zoveel meer ontvangt?

een sandd hater heb ik je nooit genoemd, maar ik begrijp nu beter de sandd frustratie door de slechte bezorger die jij treft. dat deze tot op heden nog steeds niet is ontslagen is onvoorstelbaar.
sandd geeft 3 "gele "kaarten uit, en dan is het over en uit voor de bezorger.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

22
Carla41 schreef:@Deezers

Beter met je te praten dan over. :P

Met jouw inkomen als zaterdagwerker kan ik me voorstellen dat je geen postbezorger wil worden.!
Bij Sandd ontvang je inderdaad niet meer dan het wettelijk minimumloon.
maar of een postbezorger bij Postnl met een soortgelijk aantal uren nou zoveel meer ontvangt?

een sandd hater heb ik je nooit genoemd, maar ik begrijp nu beter de sandd frustratie door de slechte bezorger die jij treft. dat deze tot op heden nog steeds niet is ontslagen is onvoorstelbaar.
sandd geeft 3 "gele "kaarten uit, en dan is het over en uit voor de bezorger.
Ik verdien sowieso meer per uur dan een postbezorger (geen postbode!) maximaal kan verdienen bij PostNL...

Nou over de drie klachten zit ik al, dus tja..
Maar het gaat hier via een onderaannemer die voor Sandd werkt. Waarschijnlijk zegt die steeds tegen Sandd dat het opgelost is/wordt. Dus nu maar een klacht indienen over de onderaannemer...

Vind het vooral vervelend als het niet op vrijdag komt, want tijdschriften wil ik 's avonds lezen en de rest van het weekend ben ik al druk met werk en andere verplichtingen, dus vrijdagavond is zowat enige avond dat ik op de bank wil ploffen. Digitaal lezen ben ik geen fan van :P

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

23
Carla41 schreef:@Deezers

maar of een postbezorger bij Postnl met een soortgelijk aantal uren nou zoveel meer ontvangt?
.
Dat hangt er van af. Hoe groot is jouw contract?

Ik zit per uur nu op EUR 9,31 en effectief eigenlijk een stuk hoger, omdat ik vrijwel altijd ruim binnen de basistijd klaar ben. Die zijn hier gebaseerd op de snelheid van een gemiddelde bezorger, en die zijn over het algemeen minder snel dan ik.

Het voornaamste verschil zit 'm ook niet in het uurloon (dat is bij mij EUR 9,31), en bij jullie is het met EUR 8,53 iets lager, maar in het aantal uren wat je kunt maken.

Als je vooral veel flexibiliteit wil, wijk vroeg of laat lopen, naar eigen inzicht sorteren, en je de verdiensten van secundair belang vindt, ben je het beste af bij Sandd. Als je hogere verdiensten wilt en daarvoor bereid bent wat vrijheid in te leveren, ben je beter af bij PostNL.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

24
@Newman

klopt.
ik haal max 14 uur, waarvan je terecht opmerkte geen contract uren.
maar zo lang ze betaald worden in meeruren accepteer ik het.
het zou wat anders zijn als ik uren werk die niet betaald worden.

het kan beter hoor bij sandd die contracten.. maar we hadden ook 0 -uren contracten kunnen krijgen.
dus ik ben op dit moment tevreden.

en tja, jij weet ook bij postnl gaan de contracturen stelselmatig naar beneden.
weet je nog .. 25 uurs banen, toen werd het 15 uur .. en nu 3 /6/ 8 of 9 uur..

het vergelijken van .. de een werkt 10 uur bij sandd en de ander wel 15 bij postnl
dus... vind ik een beetje appels met peren vergelijken.

ieder die meer uren draait vangt over het algemeen toch ook meer.
het gaat me om de kleine contracten.. 6 -9 uur bij sandd of 6 -9 uur bij postnl beide nieuwe postbezorgers,
nou ik denk niet dat dat nog veel scheelt.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

25
Carla41 schreef:@Newman

klopt.
ik haal max 14 uur, waarvan je terecht opmerkte geen contract uren.
maar zo lang ze betaald worden in meeruren accepteer ik het.
het zou wat anders zijn als ik uren werk die niet betaald worden.

het vergelijken van .. de een werkt 10 uur bij sandd en de ander wel 15 bij postnl
dus... vind ik een beetje appels met peren vergelijken.

ieder die meer uren draait vangt over het algemeen toch ook meer.
het gaat me om de kleine contracten.. 6 -9 uur bij sandd of 6 -9 uur bij postnl beide nieuwe postbezorgers,
nou ik denk niet dat dat nog veel scheelt.
Nee, voor kleine contracten zal het weinig uitmaken. Maar het punt is dat wanneer je elke week 14 uur werkt terwijl je contract misschien maar 4 uur is, je wanneer je verlof hebt ineens 10 uur minder krijgt, Kost zo'n weekje verlof ineens 80 euro extra!

Dat ik ook de omvang van de contracten met elkaar vergelijk noem jij misschien appels met peren, maar iemand van PostNL die overweegt naar Sandd te gaan zal dat ook doen. Die kijkt ook naar wat hij nu verdient, en wat hij/zij bij Sandd kan verdienen.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

26
@Newman

Nee, je kan wel stellen dat jij of een ander nu 15 uur of zelfs nog meer bij postnl werkt
dan is het niet logisch om over te stappen naar sandd waar je minder uren draait.
daarover hebben we dezelfde mening newman.

Maar een postbezorger die di/do/za werkt en al later op de dag moet beginnen met zijn wijk,
voor die zou de overweging over te stappen naar sandd niet zo vreemd zijn..

vroeg beginnen en vergeet niet.. naast bezorgen sorteren wij ook nog en dat wordt ook betaald.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

27
Als je vooral veel flexibiliteit wil, wijk vroeg of laat lopen, naar eigen inzicht sorteren, en je de verdiensten van secundair belang vindt, ben je het beste af bij Sandd. Als je hogere verdiensten wilt en daarvoor bereid bent wat vrijheid in te leveren, ben je beter af bij PostNL.
Helemaal mee eens :)

En dan nog een vraag voor SANDD-mensen: hoe veel tijd zijn jullie nu in verhouding bezig met sorteren en hoe veel met lopen? (Is het bijvoorbeeld 4 uur sorteren en 2 uur lopen, 3 uur sorteren en 3 uur lopen of???). En hoe laat kun je beginnen met het sorteren?

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

28
@sunbow

als ik 1000 poststukken heb ben ik met sorteren zo'n 3 uur bezig.
het bezorgen varieert van 1.45 minuten tot 2.15 uur. per wijk.
aan sorteren ben ik meer tijd kwijt dan aan het bezorgen.

het uitrijden van de post naar de bezorgers is afhankelijk van of je bij de morgen of middagronde zit..
ik zit aan het eind van de middagronde en sorteer dus vanaf 17 uur en/of een deel van de avond.
maar ik ken ook bezorgers die om 11 uur smorgens de post al binnen hebben.

sandd werkt met bloktijden.. bijvb.. je post komt tussen 15 - 1730 uur. maar je weet al snel in welk
gedeelte van de route je zit.. ik zorg dat ik vanaf 16 uur thuis ben.

werk je voor een onderaannemer dan kan de post op andere tijden komen.. en zelfs later dan 17 uur.

Re: Overstap Postnl bezorgers naar Sandd

30
Mijn post komt altijd om half 1 smiddags.

Ik begin altijd pas rond 20.30 met sorteren dan liggen de kindjes op bed en kan ik me beter concentreren op het sorteren.
Ik sorteer eerst alles op straten en dan ga ik per straat op loop route sorteren.

Ik doe het sorteren soms aan de eettafel maar ik ga ook gerust op de bank zitten onderwijl tv kijken en kletsen met mijn man.

Gemiddeld ben ik een uur of 2 tot 3 aan het sorteren (als er weinig post is veel minder)
Het bezorgen schommelt tussen de 2 en 2.5uur.
cron