Hoeveel post op woensdag en vrijdag

1
Nog even en dan bezorgen we alleen nog maar op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Hoeveel post bezorg je nu op woensdag en vrijdag.

Zelf heb ik vandaag 4 wijken gelopen. Waarvan twee, slechts een halve tas post voor was. Voor de andere twee wijken was er voor elk een volle tas. Voor de vrijdag, verwacht ik het zelfde.

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

2
Geertjan schreef:Nog even en dan bezorgen we alleen nog maar op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Hoeveel post bezorg je nu op woensdag en vrijdag.

Zelf heb ik vandaag 4 wijken gelopen. Waarvan twee, slechts een halve tas post voor was. Voor de andere twee wijken was er voor elk een volle tas. Voor de vrijdag, verwacht ik het zelfde.
Het verschilt per wijk. Zelf loop ik regelmatig een industrieterrein op woens- en vrijdag, en daar heb je dan meestal 2 tassen voor (op piekdagen zijn het er meestal 3, en een enkele keer 4). Op maandag heb je meestal 1 propvolle tas voor deze wijk.

Dat verhaal over halve tasjes op daldagen waar tc's graag mee schermen klopt echt niet altijd. In de wat "eenvoudiger" wijken klopt het wel, maar wijken met industrie of de dure wijken waar de professoren en artsen wonen krijg je zelfs op daldagen echt niet in 1 tas, zelfs niet met grof geweld.

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

3
@Geertjan

wordt er niet tussen neus en lippen door, toegewerkt naar een drie daagse postweek Geertjan
di/do/ za..? al zal de politiek niet 1,2,3 om zijn om dat toe te staan op korte termijn.

wat bedoel je met een volle tas.. de helft van je fietstas of de hele fietstas geladen..

bij Sandd zie ik de zaterdag als 3e slag ook niet zo gauw meer komen.
het was wel de bedoeling in het verleden maar ik denk dat dat plan in de la blijft.

met de tijdschriften verkoop van sanoma waarbij er ook vast wel wat tijdschriften zullen verdwijnen,
zal ook Sandd er last van krijgen.

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

4
Carla41 schreef: wat bedoel je met een volle tas.. de helft van je fietstas of de hele fietstas geladen..
.
PostNL bezorgers kunnen twee fietstassen aan de bagagedrager hangen (een links en een rechts).
Er is niet, zoals bij Sandd, sprake van een dubbele tas die over de bagagedrager heen ligt,
maar van twee enkele tassen die elk met metalen haken aan de bagagedrager hangen.
Sommigen hebben ook nog een stuurtas.
In elke fietstas (linkerachter-, rechterachter-, of stuur-) past 1 volle binnentas.

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

5
PostN-Ellers hebben het meestal over het aantal binnentassen. Voor mijn vaste wijk is het op woensdag en vrijdag meestal een halve tas, soms (gisteren) driekwart. De moeite niet om je schoenen aan te trekken. Ik denk dat de woensdag en vrijdag de nieuwe maandag worden, dwz dat éen (of twee) bezorger(s) het hele rijtje wijken doet.

Overigens worden hier op de daldagen stilzwijgend nog steeds de (gekorte) zomertijden gebruikt! Dat vind ik niet zo netjes, vooral omdat er niet over gecommuniceerd is (bij protest krijgen bezorgers misschien wel meer tijd uitbetaald, maar je moet het maar weten, dat er stiekem van je tijd wordt afgesnoept).

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

6
@ike
dank voor de uitleg ike (Y)

@ de nieuwe & geertjan
bij sandd werken we met kratten.. minimaal 4 kratten per slag..
te vergelijken met 3 fietstassen postnl.

maar in drukkere periodes, heb ik er 6 - 8 voor mijn vaste wijk met uitschieters van 10
dat laatste gelukkig max, 1 x per maand.. want dan rijd ik 3 x uit .
Bij sandd is het zo te lezen dus altijd piekdag :D

een halve tas is inderdaad niet de moeite de nieuwe.. :?

Re: Hoeveel post op woensdag en vrijdag

7
Op woens-en vrijdag per wijk 1 tas die voor de helft tot 3/4 gevuld is. Collega's met een wat grotere wijk hebben 1 tot anderhalve tas op deze dagen.

Ik heb ook zo'n vermoeden dat woens-en vrijdag de nieuwe maandag gaan worden (nieuwe mensen worden nu al vaak alleen voor di-do-za aangenomen).
cron