Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

1
Dit is te lezen op een ander postbezorger forum...

"Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post. (zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.

ik vraag me af: Heb je geen huisadres nodig als je bij postnl gaat solliciteren?

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

2
Carla41 schreef:Dit is te lezen op een ander postbezorger forum...
"Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post. (zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.
ik vraag me af: Heb je geen huisadres nodig als je bij postnl gaat solliciteren?
Het zou ook kunnen dat-ie ten tijde van z'n sollicitatie nog wel een huisadres had, maar dat later is kwijtgeraakt.

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

3
Carla41 schreef:Dit is te lezen op een ander postbezorger forum...

"Hedenmorgen was ik met de hond in het bos,en bij toeval kwam ik een
collega" tegen, ja geloof het of niet,deze had de nacht daar door gebracht in z n kloffie van de post. (zwerver)
Compleet met fietstassen en hah zakken,even gekeken of er nog post te bezorgen viel,
het bedrijf is totaal de weg kwijt met de aanname van personeel.

ik vraag me af: Heb je geen huisadres nodig als je bij postnl gaat solliciteren?
Wat denk je nou zelf...

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

5
Nou ik ben blij dat de man in ieder geval werk heeft en als hij de post goed en zonder problemen bezorgt? Wat let hem. Volgens mij moet hij ook zo aan onderdak kunnen komen als hij werk en een bankrekening heeft. Zijn salaris zal ergens op gestort moeten worden. Balen voor hem dat hij geen onderdak schijnt te hebben. Tenzij hij er zelf voor kiest. Maar het kan best zijn dat hij het huis is uitgezet. Door zijn vrouw of door instanties. Who knows? Als het verhaal ueberhaubt wel waar is..

Misschien kan Postnl hem helpen op de een of andere manier.

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

6
Carla41 schreef:@geertjan

dat postnl haar aanname beleid versoepelt :idea:
ik zou daar als "collega"toch wel een melding van maken op de vestiging
na aan deze collega gevraagd te hebben of het wel goed met hem gaat :?
Heb je er melding van gemaakt, en hoe is het nu met hem?
ik heb namelijk niet de indruk dat PostNL het aanname beleid versoepelt, er wordt altijd naar adres gegevens
gevraagd.

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

8
In tegenstelling tot de suggestieve topic-titel weet ik dat het aanname beleid juist strenger wordt. V.o.g. is verplicht, en nieuwe mensen worden eerst door een leidinggevende gesproken om te kijken of ze wel geschikt zijn (en ja natuurlijk kan er altijd iemand tussendoor glippen die toch niet zo geschikt blijkt te zijn)

En mocht deze man door omstandigheden dakloos zijn geworden, dan kan hij gratis en voor niks bij een berdijfsmaatschappelijk werker terecht.

En dan is het natuurlijk de vraag (zeker omdat dit bericht volgens mij van het FOK! forum komt) of iemand niet gewoon een sterk verhaal heeft willen posten om te kijken wie er allemaal in zou trappen.

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

9
@sunbow

of iemand niet gewoon een sterk verhaal heeft willen posten om te kijken wie er allemaal in zou trappen.
als dat zo is sunbow, dat zou niet pleiten voor het niveau van je Postnl collega. Waarom zou iemand dat doen?

Gelukkig is de reactie van je collega Geertjan een waar ik warm van wordt :D
namelijk: hoe is het nu met hem. met die zwerver dus.

suggestieve topic- titel :?: beetje snel aangebrand zijn enkele postnl-ers wel hoor op dit forum
is mijn ervaring.

ik zal er de volgende keer weer een vraagteken achter zetten..
Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers? :mrgreen:

Re: Postnl versoepelt haar aanname beleid postbezorgers

10
Dat V.O.G. kan je alleen aanvragen als je een woonadres hebt en is trouwens ook geen garantie dat je daadwerkelijk wel of niet een 'lieverdje' bent, dus van dat 'zwerver-verhaal' geloof ik niet veel van.
Ik ben wel van mening dat PostNL de aanname van personeel wel heeft versoepelt.
Zo kreeg je voorheen nog enkele testen die met PostNL hadden te maken. Zoals postcodes herkennen en een enkele keer of meerdere malen mee gaan lopen met een bezorger.
Tegenwoordig word je,op een enkeling na, al op voorhand aangenomen.
Ook de controle op rijbewijs en ervaring in deze is erg laks.
cron