vraag klant: pakket naar verkeerd ontvangers adres

1
hoi,
ik ben geen postbezorger maar wel een klant van postNL. Ik heb een vraag, ik zal morgen de klantenservice nog eens bellen
maar wil hier alvast even rondvragen of jullie weten hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb iets via marktplaats gekocht, dit pakket is maandag verstuurd. Ik heb de persoon/afzender verteld het op te sturen naar mijn plaatselijke postkantoor, onder mijn naam. Dit omdat ik weinig thuis ben, als het gelijk naar een postkantoor gaat dan kan ik het makkelijker regelen om het pakket niet mis te lopen.
Echter, vandaag is het pakket aangeboden op het postkantoor (volgens trackntrace) en heeft het postkantoor het pakket geweigerd. Op TracknTrace staat 'pakket geweigerd, retour afzender'. Dus ik neem aan dat het pakket nu terug gaat naar de persoon van Marktplaats. Ik heb nu ook pas gezien op postNL website dat het postkantoor waar ik het pakket naar heb laten verzenden niet bij postNL hoort.

Is er een manier om het pakket nu alsnog op mijn eigen adres te laten bezorgen? Moet de marktplaats afzender het nu opnieuw op de post doen? Komen hier extra bezorg kosten voor in rekening?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu verder moet handelen?
Super bedankt
groetjes

Re: vraag klant: pakket naar verkeerd ontvangers adres

2
Volgens mij is dit inderdaad niet de normale gang van zaken. Het postkantoor zal wel gedacht hebben dat iemand een foutief adres heeft ingevoerd. Jou naam is namelijk helemaal niet bekend bij het postkantoor.

Normaal gesproken wordt het pakket bij jou aan de deur aangeleverd. Mocht je niet thuis zijn dan wordt het of bij de buren bezorgd of krijg je een briefje dat ze het later nog eens proberen. Met dit briefje kan je online aangeven wanneer ze het opnieuw kunnen proberen of dat ze het direct bij het postkantoor achter kunnen laten. Dan kan je het pakketje gewoon de volgende dag bij het postkantoor ophalen.

Nu komt jou pakketje inderdaad weer terug bij degene die het verzonden heeft. Mits natuurlijk een afzender bekend is. Wat er anders gebeurd weet ik niet. Als de afzender het pakket opnieuw moet opsturen zullen hier gewoon weer verzendkosten voor betaald moeten worden denk ik.

Re: vraag klant: pakket naar verkeerd ontvangers adres

4
Jeetje dat is balen. Een optie om misschien met dat postkantoor een afspraak tw maken lijkt mij ook niet een goed idee. Want dat wordt toch waarschijnlijk door het personeel vergeten. Als ze dat zouden willen uberhaubt.

Ik denk dat het dan misschien het beste is een pakkwt naar het adres van een goede vriend of familie te sturen en het daar op te halen als ze in de buurt wonen.

En je bij "mijn pakket" opgeven. Dan kun je precies zien wanneer en rond welke tijd een pakket gebracht wordt. je moet dan wel een track en trace nummer hebben gekregen. Bij ons werkt het goed. Je kunt ook aangeven of je een pakket wel of noet boj de burwn bezorgd wilt hebben en dat ook aan de verzender doorgeven. Dan kan die dat op het pakket zetten.
cron