Re: Tijdschriften

31
Buiten de Veronica's bezorgden we ook 2 andere tv bladen, Totaal tv en Tv film.
Die worden ook op donderdag door Post.nl bezorgd want ik kreeg hem per abuis in de bus.
En dan denk ik terug aan die nabezorg regeling bij Selektmail .
Post.nl mag gewoon fouten maken en wij werden elke keer op het matje geroepen als er een klacht was.
Ik denk dat Sandd geen zin had om daar aan mee te doen en daarom die gidsen niet heeft overgenomen.

Re: Tijdschriften

32
Newman schreef:
Geertjan schreef:De vpro kwam vandaag met een dubbel-dikke gids, t/m 2 september.
Ehm, je weet dat TV-gidsen altijd pas de week na de bezorging ingaan? Het was gewoon een reguliere gids met de programma's van week 35. Dat 'ie wat dikker was kwam door een bijlage die er bij zat (Manuscripta 2011).

We hadden deze vakantie wel 1x een Veronicagids die voor twee weken was, maar dat was kennelijk een eenmalige actie....
Dan was ik in de war, tja t/m 2 september dat is een gewone gids.

Re: Tijdschriften

33
Doro schreef:Buiten de Veronica's bezorgden we ook 2 andere tv bladen, Totaal tv en Tv film.
Die worden ook op donderdag door Post.nl bezorgd want ik kreeg hem per abuis in de bus.
En dan denk ik terug aan die nabezorg regeling bij Selektmail .
Post.nl mag gewoon fouten maken en wij werden elke keer op het matje geroepen als er een klacht was.
Ik denk dat Sandd geen zin had om daar aan mee te doen en daarom die gidsen niet heeft overgenomen.
Nee, het was Veronica die niet naar Sandd wilde gaan, omdat Sandd niet op donderdag bezorgde. Dat PostNL wel fouten mag maken en Sandd niet is natuurlijk onzin, als ik een fout maak en iemand klaagt krijg ik ook op m'n donder.

Re: Tijdschriften

34
@newman,

Volgens mij krijg je als bezorger bij Post.nl geen aan jou persoonlijk bericht sms over een bezorgklacht.
Klachten krijg je altijd ook al weet je dat het onterecht is.
Je moet dan op de fiets springen om bij je depot een reserve exemplaar van de Veronica gids op te halen.
Dan ga je door naar de klant om daar aan te bellen en persoonlijk de gids af te geven.
Als je hier geen gehoor aan gaf dan kreeg de depot houder een hoge boete.

Dit bedoelde ik en dat kost extra tijd voor de depot houder om al die klachten direkt af te handelen.
Bij Post.nl krijg ik de gids gewoon de volgende week met de andere post als ik voor een nieuwe heb gebeld.

Hoe ze contracten met klanten afsluiten daar weet ik niks van af.
Maar binnenkort stop ik met mijn abonnement op Veronica om er niet meer aan herinnerd te worden.

Re: Tijdschriften

35
Doro schreef:@newman,

Volgens mij krijg je als bezorger bij Post.nl geen aan jou persoonlijk bericht sms over een bezorgklacht.
Klachten krijg je altijd ook al weet je dat het onterecht is.
Je moet dan op de fiets springen om bij je depot een reserve exemplaar van de Veronica gids op te halen.
Dan ga je door naar de klant om daar aan te bellen en persoonlijk de gids af te geven.
Als je hier geen gehoor aan gaf dan kreeg de depot houder een hoge boete.

Dit bedoelde ik en dat kost extra tijd voor de depot houder om al die klachten direkt af te handelen.
Bij Post.nl krijg ik de gids gewoon de volgende week met de andere post als ik voor een nieuwe heb gebeld.

Hoe ze contracten met klanten afsluiten daar weet ik niks van af.
Maar binnenkort stop ik met mijn abonnement op Veronica om er niet meer aan herinnerd te worden.
Van wie kreeg de depothouder die boete, en van wie moest de bezorger excuses maken? Dat moest van DHL neem ik aan. En volgens jou wilde Sandd geen Veronicagids meer bezorgen omdat zij daar geen zin in hadden? Dat vind ik een vreemde gedachtekronkel. Sandd werd toch door niemand verplicht om het beleid tav klachten over te nemen van het voormalige DHL? Niet door Veronica zo lijkt mij, want anders had Veronica ook een dergelijke werkwijze geëist van PostNL.

De gang van zaken bij dergelijke klachten bij PostNL is als volgt. Stel, iemand in mijn wijk klaagt dat hij de gids niet ontvangen heeft. Als het om een eenmalige gebeurtenis gaat zal ik gebeld worden door de teamcoach of postbode-plus met het verzoek er op te letten. Mocht het vaker gebeuren dan zullen ze mij vragen om wekelijks te controleren of de gids voor dat adres erbij zit. Als ik aangeef dat 'ie er niet bij zit gaan ze wekelijks controleren op de vestiging (waar de post gesorteerd wordt) of de gids daar wel tussen de post voor mijn wijk beland is. Wellicht is/was het beleid bij DHL en Sandd strenger omdat je daar als bezorger meer vrijheid hebt. Dat betekent ook dat je dingen meer naar je eigen hand kunt zetten, zonder dat ze daar zicht op hebben. De post wordt bij je thuisgebracht en wat er daarna gebeurt zien ze niet. Om ervoor te zorgen dat de bezorgers zich toch aan de regels houden wordt er extra streng gecontroleerd, omdat daar een afschrikwekkend effect vanuit gaat. Bovendien was DHL ongetwijfeld als de dood om de Veronicagids te verliezen, omdat ze hun order met de AKN-gidsen ook al verprutst hadden. Dat wilden ze geen tweede maal laten gebeuren.

Bottom line: Jouw vervelende associaties met Veronica zijn ongetwijfeld alleen de schuld van DHL, niet van Veronica zelf, en al helemaal niet van PostNL. Je verwijtende toon richting Veronica en PostNL is onterecht, die verwijten kan je beter aan (ex) DHL richten.

Re: Tijdschriften

37
@Newman

als de Veronica er een keertje niet bij zat, kreeg je een automatische melding van Dhl (na een klachtmelding)
je gaf het door aan je dhl depothouder die er persoonlijk voor zorgde dat uiterlijk vrijdags de veronica alsnog werd bezorgd.
Ik vond het wel een goede regeling.

Excuses heb ik nog nooit moeten maken naar een klant... wat een onzin...
als er ergens in de distributie iets fout gaat, kan dat niet op het bordje van de bezorger worden gelegd :!:

Stuurt Postnl ook een nieuw exemplaar of heb je die week gewoon geen blad.?.

Re: Tijdschriften

38
@postbode21,

In een brief van DHL heeft echt gestaan dat je de gids persoonlijk moest afgeven.
Veel klachten heb ik niet gehad, bleef altijd vriendelijk.
Dhl communiceerde ook bijna nooit met de bezorgers.

Ze wilde al veel eerder de stekker eruit trekken en ons maar verzoeken om nieuwe klanten aan te geven.
Nou mooi niet.
Ging jou depot houder de gidsen na bezorgen?
Dan begrijp ik dat je het een goede regeling vond.
Vaak nam ik ook ongeadresseerde gidsen mee om niet naar het depot te moeten.
Ach dit is allemaal geweest en ik bezorg weer met plezier.
cron