Iets wat me opviel...

1
Ik kreeg vandaag een berichtje dat in plaats van half 1 de post een uur vertraging had naar half 2, belachelijk uiteraard maar wat mij opviel was het volgende: "Beste PBZ, Helaas is er een vertraging... etc".
Sinds wanneer word een woord Postbezorger, wat bestaat uit 2 woorden, Post, Bezorger, afgekort naar PBZ? Moet toch gewoon PB zijn?

Offf hebben ze dit gedaan omdat anders je jezelf met Postbode zou kunnen verwarren?

Viel me even op.

Re: Iets wat me opviel...

5
Archolm schreef:Ik kreeg vandaag een berichtje dat in plaats van half 1 de post een uur vertraging had naar half 2, belachelijk uiteraard maar wat mij opviel was het volgende: "Beste PBZ, Helaas is er een vertraging... etc".
Sinds wanneer word een woord Postbezorger, wat bestaat uit 2 woorden, Post, Bezorger, afgekort naar PBZ? Moet toch gewoon PB zijn?

Offf hebben ze dit gedaan omdat anders je jezelf met Postbode zou kunnen verwarren?

Viel me even op.
Dat zijn gewoon de afkortingen binnen PostNL. Postbezorger is PBZ, zaterdagwerker is ZDW, deeltijdwerker is DTW, voorbereidingslocatie is VBL, etc.
cron