Re: ´TNT ontslaat alle fulltime-postbodes'

21
Postbezorgers worden niet ontslagen, alleen de postbodes zijn overcompleet verklaard. En wees nou eerlijk in deze tijd van digitalisering en concurrentie is de postbode toch niet meer levensvatbaar. We leven in 2011. Ik ben opgegroeid met toen nog de PTT en ken de werkwijze van het toemalige bedrijf van haver tot gort. En geloof me de postbodes werden niet moe na een dag werken...alleen de wintermaanden waren afzien. De meesten hadden nog tijd voor een bijbaantje in de baas zijn tijd. De postbodes weten al 3 jaar dat dit eraan zit te komen, maar de meesten hebben altijd gedacht "het loopt niet zo'n vaart". Wel dus! Nu begint het heet onder hun voeten te worden en gaan ze steigeren. In die 3 jaar hadden ze ook op zoek kunnen gaan naar een andere baan of zich kunnen laten omscholen. Voor de postbodes van 50 jaar en ouder is het een ander verhaal...zij komen niet meer zo makkelijk aan ander werk. En dat is wrang! Voor die groep vind ik het dan ook onacceptabel dat ze op straat komen te staan vooral omdat de meesten er al meer dan 25 jaar werken. Zij moeten dan ook zoveel mogelijk binnen het bedrijf herplaatst worden of goed begeleidt worden naar een baan buiten het bedrijf. Maar goed.....we moeten vooruit en met de tijd meegaan, willen we levensvatbaar blijven.
cron