Re: voorbereider Postnl

33
Carla41 schreef:@Newman
jij doelt bij werkgelegenheid op werk (uren) en ik op mensen. (aantal)
maar veel zakelijke post ( van sandd) is nooit bij postnl geweest, dus : "nieuwe" post.

@opdedeurmat
ik begrijp de ondertoon.
Natuurlijk heb ik het over werk. Niet voor niets heet het WERKgelegenheid. Stel dat ik 40 uur per week werk, en door economische omstandigheden moet ik uren inleveren en word ik teruggezet op 20 uur in de week. Op dat moment verlies ik 20 uur werk, en ben ik deeltijdwerkloze. Ik kan dan ook voor de kwijtgeraakte uren een WW-uitkering krijgen. Het is dan ook gebruikelijk om werkgelegenheid uit te drukken in fte en niet in aantal werkenden. Want als jij in de WW zit en een klein deeltijdbaantje krijgt dan ben jij niet opeens uit de WW.

Volgens jouw definitie zou het probleem van de werkloosheid ook wel heel makkelijk op te lossen zijn! Dan kan een werkgever gewoon een fulltimer ontslaan en in zijn plaats twee deeltijdwerkers aannemen en presto! Werkgelegenheid is in 1 klap verdubbeld!

Natuurlijk zijn er nieuwe klanten bij gekomen, maar er zijn ook klanten weg gegaan of minder gaan verzenden, en per saldo is de totale hoeveelheid verstuurde post in Nederland gewoon gedaald.

Re: voorbereider Postnl

34
opdedeurmat.nl schreef:Aan de andere kant: vroeger was ik altijd te duur voor postbezorgen. Dus het heeft ook voordelen ;)
Tja, ieder voordeel heeft z'n nadeel. Tegenwoordig is het vak zo ondergewaardeerd en onderbetaald dat niemand ooit te duur wordt. Totdat er straks iemand op het idee komt om via een ingenieuze constructie Roemenen in te huren die op papier in dienst zijn van een Roemeens uitzendbureau (met heel toevallig een vestiging in Nederland) en die dan het Roemeense minimumloon verdienen (omgerekend EUR 115 per maand bij een voltijds dienstverband). :lol:
cron