Re: Catalogi

11
Nee. Dat maakt die pakketten extra zwaar, dus extra omzet. Zo simpel is het.

(btw, was dat dus de Libelle gisteren? Ik heb me een breuk gesjouwd gisteren bij die villa's...)

Re: Catalogi

12
missbrowny schreef:
JMT schreef:Mwah, dit is eigenlijk juist "normaal"... Zogoed als dagelijks wel 1 of 2x hah (of soms wel 3!), is meestal zo direct na de zomerperiode.... Wordt nu even bikkelen ja... maar daarna loopt 't wel weer wat losser...
Eind sept zitten er wschl trouwens ook V&D Prijzencircus er weer aan te komen.... Hopelijk heb ik dan m'n vakantie in die week/weken goed gegokt... :P
Deze week was prijzencircus...pfff wat een dingen zeg moest gewoon herladen omdat het niet in 1x meekon...
En heb je inderdaad nu vakantie?
Die V&D van vorige week was inderdaad een hél.... Pff... Ook ik heb maar liefst 3 a 4 keer moeten herladen ipv 1x zoals normaal... had gewoon 6+7 (=13!) tassen mee... En het was weer eens nogal laat afgeleverd zoals vaker de laatste tijd... lang leve ontslag vaste krachten waardoor je onderbezetting krijgt... pffffff

En nee, had dus toch verkeerd gegokt qua m'n vakantie, is zelfs ook niet eens deze week geworden (ivm de verwachtte drukte, kijk maar naar gisteren, idd de dikke Libelle's, Plusmagazine's, én 2x huisaanhuis (Er is Post en een C1000 leaflet...) maargoed, hoef nú wel lekker 2 weken eventjes -niet- te lopen :)

Re: Catalogi

13
Klopt helemaal juliie lopen wat af met die Gammas etc etc, ik spreek vaak onderweg mn TNT collega tijdens mijn ronde en hij heeft altijd veel. Krijgt hij ook bepaalde uren voor en haalt het amper. Dan is het beter dat je stuks vergoeding gaat krijgen ipv uurloon zoveel maakt dat niet meer uit.

Re: Catalogi

14
elisa schreef:Klopt helemaal juliie lopen wat af met die Gammas etc etc, ik spreek vaak onderweg mn TNT collega tijdens mijn ronde en hij heeft altijd veel. Krijgt hij ook bepaalde uren voor en haalt het amper. Dan is het beter dat je stuks vergoeding gaat krijgen ipv uurloon zoveel maakt dat niet meer uit.
Over het algemeen kun je beter een urenvergoeding hebben, hoor! Dan heb je nml ook vakantiegeld (ter hoogte van 1 maandsalaris) en doorbetaling bij verlof of ziekte! En de looptijden bij TNT zijn (bij ons althans) vrij goed te doen, het zijn vooral de voorbereidingstijden die zo krap staan! Maar omdat postbezorgers niet hoeven te sorteren heb je daar weinig last van. Ik loop zowel voor TNT als VSP dus kan het redelijk vergelijken. Ik heb bij TNT 2 wijken, eentje van 1.15 uur en 1 van 1.45. Dus 3 uur per dag. Maar meestal ben ik na 2 uur alweer klaar, en met reclame na ongeveer 2,5! Het enige vervelende is dat je soms moet wachten tot je wijk op het depot staat, de beloofde aanlevertijd van 11.00 uur wordt niet altijd gehaald, en wachttijd van minder dan een half uur wordt niet vergoed. Mijn oplossing: ik begin gewoon om 11.30!

Bij VSP word ik wel per stuk betaald, wat toch minder gunstig is. Gemiddeld haal ik omgerekend net de EUR 8 per uur, en daar moet dan nog de eigen bijdrage premie ZVW vanaf (5%). En dan ga ik nog met een rotgang door mijn wijk heen, bij minder dan 300 stuks post is rondjes lopen niet efficient (dan sla je teveel deuren over) , dus dan rij ik met m'n brommer van deur tot deur, lekker volgas over de stoep om bejaarden en kleuters heen slalommend ;)

Voordeel van de urenvergoeding bij TNT is dat je zekerheid hebt over je inkomsten, en dat je ook bij heel weinig post (zoals in de zomer) nog een redelijk bedrag bijeen haalt. Bij VSP heb je 's zomers hooguit 30 a 40 stuks post voor een wijk van bijna 1000 adressen. Jay! Moet je toch die hele wijk door voor 5 euro bruto.

Ik zie dus niet echt een voordeel bij stuksvergoeding. Ook dan geldt dat als je langzaam bent dat je per uur omgerekend netto minder overhoudt. En vooral bij weinig post verdien je echt geen kloot.
cron