zaterdagbezorger worden?

1
Hallo beste mensen, bij deze wil ik me voorstellen en meteen een vraag stellen.

Ik wil graag naast mijn huidige baan op zaterdag post bezorgen omdat het me leuk lijkt.
ik heb nog helemaal geen ervaring met post bezorgen en ik vroeg me af hoe dat in zijn werk gaat.
Op de website van postNL heb ik al een filmpje gezien en daar zag ik dat de postbezorgers hun post ophalen bij een depot wat meer leek op een simpele garagebox.
De post is al voorgesorteerd maar hoe werkt dat dan vervolgens. hoe weet je welke route je moet volgen?
krijg je dan kaart mee naar huis ofziets dat je je route leren voor je 1ste werkdag?
De functie die ik zag is 14 kilometer van waar ik woon, moet je dichterbij wonen?

Re: zaterdagbezorger worden?

2
Hoi,

misschien moet je eerst eens bellen om te vragen of ze de afstand
van je huis tot de wijk okee vinden?
Bij slecht weer doe je er misschien wel een uur heen en een uur terug over.
Je bent dan op een dag al 2 uur kwijt zonder dat je ook maar 1 poststuk
hebt afgeleverd.

Re: zaterdagbezorger worden?

3
Hoi,

ikwilpbzworden. Houd de vacatures in jouw buurt vooral in de gaten. Vaak gaat de voorkeur wel uit naar mensen die in/of vlakbij de wijk wonen. Op de zaterdagen is het verloop toch wat groter, dus altijd een kans dat er een wijk in je buurt vrij komt.
Post bezorgen bij postNl gaat als volgt in zijn werk: Als je in dienst komt, kun je een account aanmaken op de intranetsite van postNL. Hier krijg je een half uur e-learning (betaald uiteraard). Dit houd in dat er filmpjes getoond worden en je vragen moet beantwoorden over de juiste werkwijze.
De post haal je op bij een depot (inderdaad vaak een garagebox) waar je soms ook je collega's ontmoet. Als je begint, ga je drie dagen/3 keer mee met een ervaren bezorger, die je o.a. leert wat de makkelijkste plekken zijn om je fiets neer te zetten, hoe je post (en huis aan huis folders) moet bezorgen, wat je moet doen met een pakje dat niet door de brievenbus past, hoe herstelpost werkt, etc. Vaak ken je na drie keer meelopen de route/straten van je wijk wel uit je hoofd. Zo niet, dan ligt er in het depot een multomap waar plattegronden en loopwijzers inzitten. Ook op de intranetsite kun je de plattegronden en loopwijzers van je depot inzien. De post is voorgesorteerd en ligt in de juiste route in de tassen, dus gewoon met de bovenste bundel beginnen. Bij de meeste depots is het zo dat als je komt op het moment dat de post wordt aangeleverd, er altijd wel collega's aanwezig zijn aan wie je eventuele vragen kunt stellen.

Ik hoop dat het een en ander duidelijk is geworden. Zo niet: vragen staat vrij :)

Re: zaterdagbezorger worden?

6
Ha,

Ik ben alweer 2 jaar zaterdagbezorger en het is ontzettend leuk!
Je moet er wel van houden om een hele middag te lopen en fietsen.
Op het laatst ben je wel moe! Dus dat is iets om wel rekening mee te houden als je bijvoorbeeld graag uitgaat op zaterdagavond.
Zeker als het ook nog eens 14 kilometer fietsen is van jouw huis vandaan.
Maar als dit allemaal geen probleem is voor jou ga je het vast leuk vinden...
Zeker als je ook nog eens leuke collega's hebt, want die zie je bij het depot.
Kan heel gezellig zijn, als je het treft tenminste.
Verder wordt je waarschijnlijk in 2X ingelopen, ik heb zelf 2 mensen ingewerkt en dat was bij alle twee 2x.
Dus bij deze wat informatie, hopelijk heb je er wat aan!

Re: zaterdagbezorger worden?

7
Als de plek waar je werkt verderweg van je huis is dan het dichtstbijzijnde depot waar je woont en het is een kleiner dorp waar het lastiger is om postbezorgers te krijgen probeer dan bij je teamcoach een kleine extra vergoeding te vragen voor het verdere fietswerk. Leuk dat je het bezorgen zo leuk vind.
cron