zaterdagbezorger worden?

1
Hallo beste mensen, bij deze wil ik me voorstellen en meteen een vraag stellen.

Ik wil graag naast mijn huidige baan op zaterdag post bezorgen omdat het me leuk lijkt.
ik heb nog helemaal geen ervaring met post bezorgen en ik vroeg me af hoe dat in zijn werk gaat.
Op de website van postNL heb ik al een filmpje gezien en daar zag ik dat de postbezorgers hun post ophalen bij een depot wat meer leek op een simpele garagebox.
De post is al voorgesorteerd maar hoe werkt dat dan vervolgens. hoe weet je welke route je moet volgen?
krijg je dan kaart mee naar huis ofziets dat je je route leren voor je 1ste werkdag?
De functie die ik zag is 14 kilometer van waar ik woon, moet je dichterbij wonen?

Re: zaterdagbezorger worden?

2
Hoi,

misschien moet je eerst eens bellen om te vragen of ze de afstand
van je huis tot de wijk okee vinden?
Bij slecht weer doe je er misschien wel een uur heen en een uur terug over.
Je bent dan op een dag al 2 uur kwijt zonder dat je ook maar 1 poststuk
hebt afgeleverd.

Re: zaterdagbezorger worden?

3
Hoi,

ikwilpbzworden. Houd de vacatures in jouw buurt vooral in de gaten. Vaak gaat de voorkeur wel uit naar mensen die in/of vlakbij de wijk wonen. Op de zaterdagen is het verloop toch wat groter, dus altijd een kans dat er een wijk in je buurt vrij komt.
Post bezorgen bij postNl gaat als volgt in zijn werk: Als je in dienst komt, kun je een account aanmaken op de intranetsite van postNL. Hier krijg je een half uur e-learning (betaald uiteraard). Dit houd in dat er filmpjes getoond worden en je vragen moet beantwoorden over de juiste werkwijze.