TNT wil postdivisie verzelfstandigen

1
Afbeelding
TNT wil de divisies Post en Express definitief volledig splitsen en als zelfstandige bedrijven voort laten bestaan.

Dat bevestigde topman Peter Bakker vanmorgen bij de presentatie van de resultaten van het tweede kwartaal. TNT kondigde eerder dit jaar aan te onderzoeken op welke manier het de postdivisie rendabel kan houden. Het bedrijf ziet de volumes bij Express sterk groeien, terwijl de postbezorging in Nederland steeds verder afneemt. Om die achteruitgang te bestrijden werd eerder al besloten tot een omvangrijke reorganisatie, die van de postdivisie een deeltijdbedrijf maakt.
Bakker: ´Post en Express zullen als op zichzelf staande bedrijven kunnen opereren in de top van hun respectievelijke sectoren.’
TNT zag in het tweede kwartaal de omzet bijna 10 procent groeien ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dankzij het herstel van de internationale economie gingen vooral de volumes die de expressdivisie vervoerde aanzienlijk omhoog.
Bron: AFN.
(bron)

Re: TNT wil postdivisie verzelfstandigen

3
ief schreef:Zullen er nog veranderingen voor de postbezorgers bij komen kijken?
Ik zou het zo niet weten. Het vreemde is, dat ik bij regelmaat een flyer in de bus krijg, voor het werven van postbezorgers bij TNT.... :?
En ook op de radio hoor je bij grote regelmaat het wervingsbericht van TNT.... :?
Je gaat toch niet eerst wervingsacties houden, om vervolgens de mensen er weer uit te gooien.... :? ;)

Re: TNT wil postdivisie verzelfstandigen

4
Postbezorgers (de parttimers) worden aangetrokken om de postbodes (de fulltimers) er uit te gooien.... Iets waar ik uiteraard ook niet blij mee ben (voor hun dan... ben zelf al parttimer nl..)
Maar neem aan dat die eerste groep heus wel zal blijven bestaan.. Dit in het kader van de grote reorganisatie..
cron