Re: Postnl zuigt

11
@Newman

" Dit bedrijf lijkt af en toe tot het uiterste te willen gaan om zowel de klanten als de eigen medewerkers te treiteren."
wordt het niet eens tijd voor een overstap Newman? :D
Sandd groeit.. nog steeds.

Re: Postnl zuigt

12
Carla41 schreef:@Newman

" Dit bedrijf lijkt af en toe tot het uiterste te willen gaan om zowel de klanten als de eigen medewerkers te treiteren."
wordt het niet eens tijd voor een overstap Newman? :D
Sandd groeit.. nog steeds.
Zolang ik bij PostNL naar schatting maandelijks minstens 3x zoveel verdien als bij Sandd mogelijk en de arbeidsvoorwaarden ook veel beter geregeld zijn, neem ik de frustraties over de wijze waarop PostNL star vasthoudt aan hun (zelfbedachte) regels maar op de koop toe.

Re: Postnl zuigt

13
Newman

worden de bezorgers bij PostNL minder uitgeknepen als bij Sandd ?
ik denk het van niet deze bedrijven kijken bij elkaar in de keuken.
beide hebben ze hetzelfde uitgangspunt met zo weinig mogelijke kosten
zo veel als mogelijk binnen te harken om de aandeelhouders gerust te stellen
heb maar niet de indruk dat ze beiden meer gaan investeren in betere arbeidsvoorwaarden voor hun personeel.
dan gaan die aandeelhouders op hun achterste poten staan

Re: Postnl zuigt

14
jandegraaf schreef:Newman

worden de bezorgers bij PostNL minder uitgeknepen als bij Sandd ?
ik denk het van niet deze bedrijven kijken bij elkaar in de keuken.
beide hebben ze hetzelfde uitgangspunt met zo weinig mogelijke kosten
zo veel als mogelijk binnen te harken om de aandeelhouders gerust te stellen
heb maar niet de indruk dat ze beiden meer gaan investeren in betere arbeidsvoorwaarden voor hun personeel.
dan gaan die aandeelhouders op hun achterste poten staan
Bij PostNL word je absoluut minder uitgeknepen (als postbezorger) dan bij Sandd. IEDEREEN krijgt hier een contract, wat meestal na 1 jaar bij goed functioneren in een vast contract wordt omgezet. Je krijgt gratis werkkleding, je bouwt een (toegeven, het is bescheiden, maar toch) pensioen op, je krijgt een vaste onkostenvergoeding (70 euro per jaar)en (bij voldoende winst) een winstuitkering. Als je niet uitkomt met de standaard voor jouw wijk berekende uren kun je via de website (Mijn PostNL) uitloop claimen die, zo is mijn ervaring, in de regel wel wordt uitbetaald, als je een goede reden opgeeft. Nu weet ik wel van de diverse fora dat ze niet op elke vestiging even soepel zijn met het uitbetalen van uitloop (ik kan me recent nog een werkonderbreking in het oosten des lands herinneren), maar het belangrijkste is: Bij PostNL kun je de normuren tenminste nog ter discussie stellen als je het er niet mee eens bent. Bij Sandd kun je dat niet, want dat is bij CAO onmogelijk gemaakt, met medeweten en toestemming van die schimmige "vakbond", de LBV.

Natuurlijk zijn er zeker bij PostNL ook misstanden, dus ik zal hier niet de loftrompet gaan afsteken, maar vergeleken bij Sandd is het bij ons echt wel stukken beter geregeld voor de medewerker (tenzij je pakketchauffeur bent, dan word je genaaid waar je bij staat).

Re: Postnl zuigt

15
newman
ik kan hier een bezorger van postnl die ook dacht bij een solide bedrijf te werken hij is 53 jaar en buiten gepeurd hij was te duur zijn wijk is nu verdeeld onder twee huisvrouwtjes die onder of net het minimum loon verdienen
zie jij bij jou nog postbezorgers die al jaren voor postnl werken ?
zo ja dan hebben ze ook weinig toekomst je zult zien dat ze ook weg bezuinigd gaan worden

Re: Postnl zuigt

16
jandegraaf schreef:newman
ik kan hier een bezorger van postnl die ook dacht bij een solide bedrijf te werken hij is 53 jaar en buiten gepeurd hij was te duur zijn wijk is nu verdeeld onder twee huisvrouwtjes die onder of net het minimum loon verdienen
zie jij bij jou nog postbezorgers die al jaren voor postnl werken ?
zo ja dan hebben ze ook weinig toekomst je zult zien dat ze ook weg bezuinigd gaan worden
Raar verhaal. Elke postbezorger bij PostNL van 23 jaar en ouder begint met een uurloon van EUR 9,10, wat oploopt tot EUR 9,65. Die postbezorger van 53 ook, dus op welke manier een "huisvrouwtje" (zo als jij ze zo denigrerend betitelt) veel goedkoper kan zijn snap ik niet. Of het moeten huisvrouwtjes van 16 zijn....

Weet je zeker dat de man in kwestie een postbezorger was, en geen postbode?

Re: Postnl zuigt

17
VTW'ers bij Postnl worden onder druk gezet uren in te leveren/oprotporemie aan te nemen, dat weet ik van hunzelf. ken ze in de omgeving bijna allemaal omdat ik vrijwel overal post bezorg, en dat weet ik uit ervaring dat ze nog niet eens vervelende TC's hebben.

Re: Postnl zuigt

18
Rikhardur schreef:VTW'ers bij Postnl worden onder druk gezet uren in te leveren/oprotporemie aan te nemen, dat weet ik van hunzelf. ken ze in de omgeving bijna allemaal omdat ik vrijwel overal post bezorg, en dat weet ik uit ervaring dat ze nog niet eens vervelende TC's hebben.
Jandegraaf had het over postBEZORGERS, de fulltimers waar jij het over hebt zijn waarschijnlijk postBODES, want fulltime postbezorger bestaan niet.

Re: Postnl zuigt

19
@Rikhardur

" VTW'ers bij Postnl worden onder druk gezet uren in te leveren/oprotporemie aan te nemen".
klopt hoor alleen verwar je de Postbodes ( voorbereiding en bezorging) met postbezorgers die
voor een lager loon alleen buiten werken.

maar Rikhardur... het is nu al zo.n 10 jaar bekend dat het fulltime werk bij Postnl eindig is.
alleen als je al je halve leven bij de post werkt is het niet zo eenvoudig om nog om te schakelen.
Is er nog ander werk? Ben je in staat om je om te laten scholen? Je begint elders weer met een
proeftijd en de kans is groot dat je na een jaar op straat staat.
cron