Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

18
Binnen de periode Nov 2015 tm nu , is het laatste tijdelijk contract van 3 collega's , NIET verlengd.
( alle drie ruim boven de 65+ ) ze werken nu alle 3 onder OVO , want die optie is er dan nog.

Nu is hier de verhouding CAO contract bezorgers >> OVO bezorgers, compleet omgedraaid.
Voordien was het 5 mensen met CAO-contract en 2 onder OVO ; nu slechts 2 mensen onder CAO-contract...........5 onder OVO

Uhmm kuch........ gaat de goede kant op.......... wettelijke verplichting per 1-1-2017 // 80% op contract basis........... :?:

https://www.sp.nl/nieuws/2015/01/succes ... edewerkers
Postbezorger Sandd

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

19
@fred
Je begint met: ÄLLE DRIE RUIM BOVEN DE 65+

Dat is naar mijn mening :) volstrekt normaal hoor fred.

1. ze nemen hoe dan ook plekken, in het algemeen, in van mensen die nog niet aow gerechtigd zijn.
en deze laatsten hebben in mijn optiek echt meer recht op werk.

2. prachtig toch, willen ze toch nog wat uurtjes werken, vaak niet voor levensonderhoud maar
om zoals jan het zo prachtig zegt onder de mensen te zijn.. dan is dit toch een mooie optie.
want de werkgever zou ook kunnen zeggen, aow-er.. voor jou een ander.

3. het zegt wat over de samenstelling van de bezorgers bij jou.
of er zijn geen jongere bezorgers die zich aanmelden of er is een overschot aan oudere bezorgers
waar men geen afscheid van hoeft te nemen omdat ze aow er zijn geworden, maar deze voldoen prima aan
de gestelde eisen en kunnen zo nog blijven bezorgen zolang hun gezondheid het toe staat.

tja, die 80 % .. dat gaat niet gebeuren. want de overheid kan een postbedrijf niet dwingen om al die aow-ers verplicht
buiten de deur te zetten.
niet dat sandd dit zou willen, want het is natuurlijk een win- win situatie.
sandd blij .. ouderen blij.

wat denk je van de opstand onder alle ovo-ers als ze niet meer 2 x in de week hun wijkje (sociale contacten|) mogen aandoen.

Re: Laatste tijdelijke contract loopt af

20
@carla 41

1. ze nemen hoe dan ook plekken, in het algemeen, in van mensen die nog niet aow gerechtigd zijn.
en deze laatsten hebben in mijn optiek echt meer recht op werk.


Jazeker, dat doen al die vrijwilligers ook, en nog zonder betaling bovendien. Als al het werk dat deze mensen doen gedaan zou worden door betaalde 65-minners, dan was het werkloosheidprobleem in een klap opgelost.
Natuurlijk gun ik al die werkzoekenden een goede baan, maar dat wil niet zeggen dat ik op m'n 69-ste achter de geraniums moet gaan zitten.
En al die fijne hobbies die je geacht wordt dagelijks te doen kosten ook geld, wat niet bij iedereen zo voor het grijpen ligt.
Voorlopig hoop ik nog jaren post te bezorgen, al zijn de sociale contacten in de polder schaars.
Die bestaan meestal uit het aanhalen van een jonge mechelse herdershond, die smakkend en kwijlend aangehaald wil worden en daarna vrolijk de kwaliteit van mijn broek en tassen uittest
cron