Re: Postvest?

2
Ik zou er een keer mijn wijk mee moeten lopen om een echt oordeel te kunnen geven. Ik kan namelijk niet geloven dat dit lekker werkt. Het is leuk bedacht, maar je moet tenslotte je post 'aftellen' op adres. Volgens mij gaat dat nog altijd het beste door je bundel in je hand te houden en met je andere hand de post pakken voor het adres waar je dan bent.

Ik ben dus nog niet echt enthousiast, al zou ik het wel erg graag een keer willen proberen. Ik zit hier namelijk sinds de introductie van dat vest al over na te denken hoe dit zou kunnen werken. Als iemand mij die mogelijkheid kan bieden, graag. Extra uitleg met de visies van de bedenkers is trouwens ook van harte welkom...

Re: Postvest?

4
Weetje waarom ik dit al weet? Ik heb ook post bezorgt met een rugtas om uit te proberen en de banden van de rugtas lopen net zo, als het goed is afgesteld heb je minder nek en rug klachten maar te zwaar zal je niet prettig vinden.

Re: Postvest?

5
@Ief

dit postvest is een jaar geleden al geintroduceerd bij Tnt als proef.
de bedoeling is om dan onder/tijdens het lopen 3 bundels te kunnen samenvoegen.
Het gaat niet alleen om naast de gesorteerde post huis aan huis mee te nemen ...

Afgezien van de zwaarte van de post in zo,n postvest...
het lijkt me niet prettig om ermee te fietsen..
De bezorger is toch geen pakezel.

en ik vind het absurd , om post van meerdere dagen zo onderweg door de bezorger
samen te laten voegen.

Er wordt niet aan de bezorger gedacht maar aan geld besparen vanuit het bedrijf.
post die is blijven liggen (denk bij voorbeeld aan de vrijdag post voor de dinsdag) wordt zo bijgevoegd en de
bezorger mag in dezelfde tijd ! het SORTEREN OP STRAAT er bij doen.

Re: Postvest?

6
Ik ga dit ding gewoon weigeren denk ik.... of er desnoods mee kappen bij TNT.... Ben inderdaad géén pakezel zeg...! :@
Naast de genoemde mogelijke lichamelijke klachten lijkt mij dit ook sowieso véél meer werk/tijd te kosten om de juiste post/reclame bij elkaar te pakken etc... En dan nog maar te zwijgen over wat als het regent idd....

Re: Postvest?

7
Het lijkt me niet handig en zoals sommige ook schrijven de post word wel nat bij regen. Ik heb een schoudertas en dat bevalt me prima. Extra bundels, pakketjes of huis aan huis kunnen erin. Ideaal gewoon.

Re: Postvest?

8
@postbode21, zoals ik het begrepen heb uit de uitleg toen ik nog bij TNT werkte (en ook uit het plaatje) is het niet bedoeld om de post van verschillende dagen door de bezorger samen te laten voegen, maar verschillende "soorten" post, die nu nog handmatig door degene die de wijk voorbereidt worden samengevoegd. Machinaal gesorteerde post, en "gewone" post die daar nog weer tussen moet. Denk als voorbeeld maar aan de Veronica Magazines, die worden eigenlijk al op volgorde aangeleverd. Verder zou je in zo'n vest nog je huis-aan-huis kwijt moeten...

Het is natuurlijk weer bedoeld om geld te besparen (tijdens de voorbereiding). Dat dit niet prettig werkt voor de bezorger, die met zo'n vest voor aap (of pakezel) loopt, ach...

Ik ben in ieder geval blij voor mijn rug en schouders dat ik niet met zo'n ding de straat op hoef.

Groet, wandelaar

Re: Postvest?

10
Jullie TNT'ers hebben de Veronicagids helemaal niet. Die hebben wij van DHL. Mooi wel. Maar de verschillende post moet toch al op het depot of postkantoor samengevoegd worden en niet op straat. Zoals iemand al schreef. Dat is knap tijdrovend en lastig en het wordt zeiknat als het regent. Een schoudertas is dan wel handiger of trolley. En niet de binnenwijken met de auto. Kost veel te veel benzine en die is toch al zo duur. Jullie bij TNT moet toch bezuinigen?
cron