huis-aan-huis regeling

1
De huis-aan-huis regeling wordt aangepast. Van 150 naar 200 gram op dinsdag en meer dan 3. In mijn wijk is dat niet te doen, vooral niet nu de Veronica gids weer terug is. Ik heb zo een paar kilo extra gewicht op mijn arm met 50 gram meer. Ik kan mijn wijk niet met de postboy lopen maar moet op de fiets met een houten kar erachter en loop mijn post vanuit de kar met de post voor de hele straat op mijn arm. Op dinsdag heb ik minimaal 6 zakken post . Dit gaat zwaar worden!!! Wat kunnen we hier tegen doen?

Re: huis-aan-huis regeling

3
Dat betekent dat hah nu maximaal 150 gram per adres mag zijn en dat wordt tot maximaal 200 gram. Dat kan in mijn geval 1,5 kilogram schelen per straat om mee te dragen. Op mijn hele wijk scheelt dat 17,5 kilo.

De veronica gids is bij ons heel stilletjes teruggekomen. Toen die wegging werd er heel veel over gesproken, maar nu hoor je niets, terwijl het toch een flinke aantal is.

Re: huis-aan-huis regeling

4
Wij hebben momenteel erg weinig HAH, er gaan soms dagen voorbij, dat er geen HAH is. Deze week hebben we alleen donderdag (een piepklein foldertje van de Gamma) en zaterdag 2-3 stuks HAH. Als ik straks meer tijd kwijt ben voor extra gewicht en hogere aantallen HAH, dan noteer ik dat lekker als uitloop op mijn bezorgrapport met de reden erbij en dan Harmony maar goed controleren! Krijg ik die tijd niet gecompenseerd, dan ga ik maar even met mijn teamcoach in de mail. Trouwens ik ben tot op heden niet meer tijd kwijt, nu de Veronicagids terug is. Er is momenteel weinig post in mijn wijk.
Ben erg snel klaar met mijn wijk....misschien een 2e wijk erbij?? :roll:

Re: huis-aan-huis regeling

5
Meestal hebben wij 3x per week h.a.h. (dinsdag-donderdag-zaterdag), maar deze week alleen de dinsdag en de zaterdag en dat is lekker lopen. De Veronicagids zit er op de dinsdag altijd bij en dus ben ik niet meer tijd kwijt dan normaal. Vandaag had ik ook nog veel gidsen en heel veel pakketjes van Natuur Monumenten. Paste gelukkig allemaal in de brievenbus, dus ik was alle post weer mooi kwijt.

Re: huis-aan-huis regeling

6
ellen schreef:De huis-aan-huis regeling wordt aangepast. Van 150 naar 200 gram op dinsdag ..... Wat kunnen we hier tegen doen?
Wat is hier tegen te doen. Ik denk dat daar best wel wat tegen te doen is. Van een collega van mij hoorde ik dat de beloning voor H.A.H ongeveer 1, 83 (1 euro 83) is Voor die 5 minuten extra tijd die wij krijgen.
Wat we hier tegen kunnen is dit aankaarten bij de bonden. De cao voor post bezorgers is ook al gedateerd, het overleg hierover is vastgelopen. Kortom H.A.H. regeling opnemen in de cao.

Re: huis-aan-huis regeling

7
Een landelijke regeling is....

Bij een gewicht van 150-200 gram, krijg je 4 minuten per 100 adressen bijgeboekt.
Bij een gewicht van 200 gram of meer, krijg je 8 minuten per 100 adressen bijgeboekt.

Dus, koop een GOEDE WEEGSCHAAL en weeg de HAH!!! :shock:

Dinsdag en zaterdag worden de "topdagen" van de HAH, op de donderdag alleen de niet machine geschikte folder(s) en overheidsverspreiding.

Re: huis-aan-huis regeling

9
Als ik twijfel aan het gewicht, neem ik de dagfolders mee naar huis....weeg ze en vermeldt het de volgende dag op mijn bezorgrapport.
Datum + gewicht, paraaf erop en klaar! ;)

Tip om de tie-wraps los te maken (zijn die witte kunststof bandjes, die om de HAH zitten).
Aan het uiteinde zit een los stukje.....trek er aan en los is ie! :D
cron