Re: cao onderhandelingen postbezorgers TNT hervat

11
almo schreef:Volgens mij maakt het niet uit wat in de CAO staat. De OR heeft getracht bij de rechtbank een onderdeel van de CAO af te dwingen, namelijk dat geen postbodes overcompleet worden verklaard zolang postbezorgers worden aangenomen, en ondanks dat dat in de CAO van zowel de bodes als de bezorgers staat, haalde de OR bij de rechtbank bakzeil. Als je de CAO niet kunt afdwingen, heb je er niets aan.
Je verhaal klopt van geen kanten. Het niet mogen ontslaan van postbodes en tegelijkertijd bezorgers aannemen staat nergens in de CAO, niet in de postbezorgers-CAO en niet in de postbodes-CAO. Je kunt wel degelijk naleving van je CAO afdwingen, dus heb je absoluut iets aan een CAO.

Re: cao onderhandelingen postbezorgers TNT hervat

14
postbode21 schreef:@Jette

Dank je wel Jette.. dat wens ik ook ;)
maar wel snel dan he, voor postnl ook naar een 40-urige werkweek gaat , zonder fietsvergoeding etc :lol:
Ach, de fietsvergoeding is er mooi bij en de kosten vallen voor mij (oeps...de baas) heel erg mee.
Heb een Gazelle van ongeveer 40 jaar oud...zonder fratsen en gemaakt van degelijke materialen ( zo worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig). (Y)
Een jaar geleden is ie naar de fietsenmaker geweest en had een kostenpost van SCHRIK niet, maar liefst 18 eurootjes.
Geen fietsvergoeding als je bij een postbedrijf werkt is not done! :evil:

Re: cao onderhandelingen postbezorgers TNT hervat

17
Geertjan schreef:@new man

Ik heb het eens opgezocht. Volgens mijn laaste loonstrook, is het miniumloon 453,24 euro. Mijn loon komt op 427,04 euro. Dit word aangevuld met 26,71 maakt samen 453,75.
Dit is volgens mij het huidige minium loon.
Waar het dan eigenlijke mis, welke loonsverhoging bedoel jij?
Inderdaad. Welke loonsverhoging? Ik heb mijn posts even doorgelezen, en postbezorgers hebben nog nooit een loonsverhoging gehad. Het enige bedrag dat omhoog gaat is die aanvulling, maar dat komt omdat het minimumloon wel steeds wordt verhoogd, en dat is dus GEEN loonsverhoging.

Re: cao onderhandelingen postbezorgers TNT hervat

18
Newman schreef:
Geertjan schreef:@new man

Ik heb het eens opgezocht. Volgens mijn laaste loonstrook, is het miniumloon 453,24 euro. Mijn loon komt op 427,04 euro. Dit word aangevuld met 26,71 maakt samen 453,75.
Dit is volgens mij het huidige minium loon.
Waar het dan eigenlijke mis, welke loonsverhoging bedoel jij?
Inderdaad. Welke loonsverhoging? Ik heb mijn posts even doorgelezen, en postbezorgers hebben nog nooit een loonsverhoging gehad. Het enige bedrag dat omhoog gaat is die aanvulling, maar dat komt omdat het minimumloon wel steeds wordt verhoogd, en dat is dus GEEN loonsverhoging.
ik heb het eens na gevraagd bij een andere collega, hij vertelde dat het het minium loon loon per uur 8,72 is.

Re: cao onderhandelingen postbezorgers TNT hervat

19
Geertjan schreef:
Newman schreef:
Geertjan schreef:@new man

Ik heb het eens opgezocht. Volgens mijn laaste loonstrook, is het miniumloon 453,24 euro. Mijn loon komt op 427,04 euro. Dit word aangevuld met 26,71 maakt samen 453,75.
Dit is volgens mij het huidige minium loon.
Waar het dan eigenlijke mis, welke loonsverhoging bedoel jij?
Inderdaad. Welke loonsverhoging? Ik heb mijn posts even doorgelezen, en postbezorgers hebben nog nooit een loonsverhoging gehad. Het enige bedrag dat omhoog gaat is die aanvulling, maar dat komt omdat het minimumloon wel steeds wordt verhoogd, en dat is dus GEEN loonsverhoging.
ik heb het eens na gevraagd bij een andere collega, hij vertelde dat het het minium loon loon per uur 8,72 is.
minimumloon 8,72? ik verdien nu 8,62 bruto . hoe zit dat dan :?:
cron