ING post bezorgd door Sandd.

1
Zag gisteren, dat een Sandd bezorgster een ING envelope bij mij in de bus deed.
ING...voormalig Postbank??
Er zat geen Sanddstempel op de envelope, maar er stond op "port betaald".
Nu was het een informatieblaadje wat erin zat, maar toch.
Ik heb ook weleens Sanddpost tussen mijn post zitten.
Wordt er post doorgeschoven naar Sandd en visa versa?
De bankafschriften worden wel via PostNL verstuurt.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Re: ING post bezorgd door Sandd.

4
Nee, ik weet niet wat erin zat. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal afschriften waren. Maar het kan reclame voor ING geweest zijn. Ik had bijna een hele bak daarvan vol. Normaal heb ik er maar een stuk of 2 a 3 per straat.

Anderen zullen ze ook wel gehad hebben. Misschien dat een van de Sandd collega's het weet. (heb zelf geen ING, dus heb voor mijzelf niet zo'n envelopje gehad)

Re: ING post bezorgd door Sandd.

5
@Jette
1 op de 4 poststukken zal in de toekomst door sandd bezorgd gaan worden..jette..
ik heb wel eens op het andere forum een opsomming gegeven van alle magazines die
we via sandd bezorgen...

Voor jou nog een keertje:
ANWB, bambam, Belastinggids, het Beste, de Beuk, Computable,Consumentengids, Conrad, Cosmogirl,Effe weg, Elisabethbode, Fem,Geldgids, ING magazine, Intermediair,kids v.animals,lekker leven...
meyer mode, National geografic, RDW,Power unlimeted, Onze hond, Onze wereld,Quote,

de beroemde Blauwe Belastingenveloppen
bankpost van de ING, RABO,SNS ... en de ANS
allerlei kerkelijke bladen...
De Neckermann,de Otto,de Klingel, de Ikea, de Wehkamp(?).., ECI, ...,Postcodeloterij...
Reisgidsen van Landal green parcs... Oostappen groep.... ,
en sinds kort bij sandd ook ansichtkaarten uit warme landen..
Computerbladen, Muziekbladen, Spoor....

en dit zijn ze nog lang niet allemaal..
oftewel afgezien van de kampioen en de Tvbladen...
kom over Jette bezorg je nog veel meer echte post... ;)

Re: ING post bezorgd door Sandd.

6
Ik geloof het allemaal wel...
Denk dat het nog anders gaat worden in de toekomst.
Volgens mij wordt er al steeds meer samengewerkt door de 2 grote postbedrijven in de hogere regionen en nu ook al steeds meer op de werkvloer, door elkaar post toe te schuiven.
De tijd dat er één postbedrijf heer en meester was is voorbij.
En dat is maar goed ook...concurrentie is goed...het houd je scherp en terug naar één postbedrijf, daar zitten we ook niet op te wachten.
Sandd heeft ons ook geholpen tijdens de KNJ periode.
We moeten het samen zien te rooien op de postmarkt en als je elkaar hier en daar een beetje kunt helpen, dan is dat toch prima.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

8
Jette schreef:Ik geloof het allemaal wel...
Denk dat het nog anders gaat worden in de toekomst.
Volgens mij wordt er al steeds meer samengewerkt door de 2 grote postbedrijven in de hogere regionen en nu ook al steeds meer op de werkvloer, door elkaar post toe te schuiven.
De tijd dat er één postbedrijf heer en meester was is voorbij.
En dat is maar goed ook...concurrentie is goed...het houd je scherp en terug naar één postbedrijf, daar zitten we ook niet op te wachten.
Sandd heeft ons ook geholpen tijdens de KNJ periode.
We moeten het samen zien te rooien op de postmarkt en als je elkaar hier en daar een beetje kunt helpen, dan is dat toch prima.
Ik weet het niet, hoor! Er zijn legio mensen die absoluut niet hebben gevraagd om concurrentie op de postmarkt, en behalve de grote verzenders en de eigenaren van deze bedrijven is er ook absoluut NIEMAND beter van geworden. De werknemers niet, en de ontvangers van de post ook niet. Ik heb nog niets gemerkt van goedkopere postzegels, en de tijdschriften die van TNT naar Sandd zijn gegaan hebben ook hun abonnementstarieven niet verlaagd. Efficiënter wordt er ook niet gewerkt: Ipv 1 postbode lopen er nu meerdere op dezelfde dag door de straat. Om dat nog enigszins rendabel te houden verdienen ze met z'n 3-en waarschijnlijk minder dan 1 ouderwetse postbode.

Er wordt vaak geroepen dat de vrije markt leidt tot lagere prijzen en betere kwaliteit, maar dat is lang niet altijd waar, en bovendien leent niet iedere sector zich even goed voor liberalisatie en concurrentie. Dat heeft het verleden ons toch wel geleerd, hoop ik. Kijk maar naar gezondheidszorg, openbaar vervoer, energiebedrijven.

Het voornaamste effect van de concurrentie is race to the bottom voor wat betreft arbeidsvoorwaarden en loon. De tarieven zijn alleen voor de grote klanten gedaald. De dienstverlening is achteruit gehold: Slechtere kwaliteit bezorging, sluiting van postkantoren, binnenkort sluiting businesspoints, in de toekomst (want daar wil Post NL naartoe), alleen nog maar bezorging op dinsdag, donderdag en zaterdag. Wie zijn post op een andere dag bezorgd wil hebben moet bijbetalen, dus dat zullen veel mensen niet doen, dus zal PostNL binnen afzienbare tijd de bezorging op maandag, woensdag en vrijdag stopzetten onder het mom van "er is geen vraag naar".

Ik begrijp er dan ook weinig van dat jij, Jette, als postbezorger hier de loftrompet komt afsteken over de liberalisatie. Ben jij soms stiekum een topman van TNT of een grootaandeelhouder van Sandd? ;)

Re: ING post bezorgd door Sandd.

9
@Newman

Wil toch even iets kwijt over je manier van communiceren.
Je agressie begint me te storen...doe er wat aan.
Je hoeft het echt niet met me eens te zijn, maar formuleer dat op een normale manier...doe ik ook.

Dat de bezorging achteruit holt is een feit.

Ik heb een tandartsnota verstuurt via PostNL en na telefonisch contact te hebben gehad met de zorgverzekeraar (omdat er na 14 dagen nog niets was bijgeschreven op mijn rekening) blijkt dat ie nooit is aangekomen.
Kon ik een kopie van een kopie met een begeleidend schrijven erbij opnieuw opsturen. Ga morgen maar even bellen of ie nu wel is aangekomen.
Wordt tijd, dat we digitaal kunnen declareren.
Ben je ook van dat gekloot af.

Voor de liberalisatie ging er ook genoeg fout...kwam ook niet alle post aan.
Het heeft gewoon te maken met het feit, dat er mensen werken...en die maken nu eenmaal fouten!
Laatst gewijzigd door Jette op 06 jul 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

10
Jette schreef:@Newman

Wil toch even iets kwijt over je manier van communiceren.
Je agressie begint me te storen...doe er wat aan.
Je hoeft het echt niet met me eens te zijn, maar formuleer dat op een normale manier...doe ik ook.
Het spijt me dat je dat zo opvat. Maar ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom je vindt dat ik agressief ben of niet normaal formuleer. Ik heb je niet uitgescholden, of beledigd. Het enige wat ik zeg in mijn mailtje is dat ik weinig begrijp van jouw verheerlijking van de vrije markt. En de vraag of je soms TNT-topman was heb ik nota bene laten volgen door een knipogende smiley!
cron