Re: ING post bezorgd door Sandd.

31
@postbode21

Sorry dat ik niet duidelijk was over de vergoedingen. In de bedragen zit ook start en/of bijlaad vergoeding verwerkt.
Het gaat er om wat je er uiteindelijk voor betaald krijgt. De bedrijven zijn meesters in het goochelen met geld om er zelf zo veel mogelijk aan over te houden.

Nu las ik dat alle postdepots van TNT verdwijnen om plaats te maken voor de automatische sorteermachine.
Die machine is nog in ontwikkeling en de kosten zijn zo hoog dat Post.nl eigenlijk wil dat ook de andere postbedrijven er aan mee gaan betalen. Wie kan dit nu nog volgen. :?:

Re: ING post bezorgd door Sandd.

32
@Doro

niks sorry hoor je was heel duidelijk ;)
ik kijk wat ik uiteindelijk eind van de maand in de portemonnee krijg :P

die tnt sorteermachine moet nog ontwikkeld worden daar praten ze al jaren over..
straks is alles automatisch en dan hapert de machine ,ligt het hele bedrijf stil..

oh nee, wacht de bezorgers van sandd sorteren thuis vrolijk voort...
is er tenminste nog 1 postbedrijf wat de post weer bezorgt die dag.. ;)

lijkt een beetje op vroeger toen er 1 postbode in de straat kwam.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

33
postbode21 schreef:@Doro

niks sorry hoor je was heel duidelijk ;)
ik kijk wat ik uiteindelijk eind van de maand in de portemonnee krijg :P

die tnt sorteermachine moet nog ontwikkeld worden daar praten ze al jaren over..
straks is alles automatisch en dan hapert de machine ,ligt het hele bedrijf stil..

oh nee, wacht de bezorgers van sandd sorteren thuis vrolijk voort...
is er tenminste nog 1 postbedrijf wat de post weer bezorgt die dag.. ;)

lijkt een beetje op vroeger toen er 1 postbode in de straat kwam.
Tenzij de sorteermachine uitvalt op maandag, woensdag, donderdag of zaterdag......... :roll:

Re: ING post bezorgd door Sandd.

34
slagvaardige schreef:Is dat zo @Jette? Dat wist ik niet. Werd ons nooit verteld. Ik heb wel 3 mensen aangebracht, die bleven, maar nooit geld daarvoor gezien. Wel via DHL destijds. Mijn overbuurvrouw is ook gaan lopen voor DHL. Na 6 weken was ze er nog steeds en toen heb ik iets van 30 Euro gekregen.
Kreeg deze week een informatie envelope in de bus.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

35
Jette, wat bedoel je met KNJ? Die letters zeggen me niets. Ik kan me niet voorstellen dat PostNL post doorschuift naar de grootste concurrent. Ze zeggen zelf dat ze steeds minder post krijgen. Hallo, ze krijgen nog (helaas) steeds meer post dan wij. En dat 'minder post' gebruiken Koorstra en andere TNT bobo's als verklaring dat er zoveel mensen uit moeten en dat ze depots gaan sluiten. Dat las ik vandaag in de Telegraaf. Waarom zouden ze dan post doorschuiven? Nou zouden wij dat naar ons toeschuiven bij Sandd echt niet erg vinden. Laat ze maar komen met die brieven. Die zijn wat minder zwaar dan de klingel, Bader e.d. Voor 1 klingel kan ik wel 10 dunne A4 enveloppen in mijn posttas kwijt. Dan kan ik veel meer voor een wijk meenemen.
Doro: Nu je bij Sandd werkt kun je toch niet ook bij PostNL werken? Die nemen je dan toch niet aan omdat je al voor de concurrent werkt? Zou makkelijk zijn als ze het wel kon. Dan ging ik een paar dagen bij PostNL werken. Ik zou best voor de gein eens een dag mee willen lopen. En snel lopen kan ik wel hoor. Ik word hier de turbopostbode genoemd omdat ik er stevig de pas in zet.
Algemeen Sandd: Hebben jullie al veel briefkaarten via Sandd ontvangen? Ik nog geen. Wel heb ik gezien dat Van Straaten Post in mijn dorp de post voortaan via Sandd laat bezorgen. Eerst deden ze dat via Post en Mail. Maar die is in Breda gestopt. Dat heeft Gicopost in Chaam overgenomen. In Rijen zit nog De Hoon posterijen.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

37
Klopt...KNJ is de Kerst en Nieuwjaarspost.

Vond het vreemd, dat er op de envelope een stempel stond met "porto betaald".
PostNl en Sandd hebben hun eigen frankeerstempel.
Ik had er al iets over gehoord in de wandelgangen over het doorschuiven van post.

Als een postbedrijf te weinig postbezorgers heeft en veel post, kan alle post niet ondergebracht worden bij eigen personeel en wordt er post doorgeschoven.

Dit heb ik gehoord, maar weet niet of het op waarheid is gebasseerd.
Vindt het een wazig verhaal, maar hoe verklaar je anders de "porto betaald" stempel?

Misschien dat Newman hier meer over kan vertellen. Hij werkt al heel wat jaren bij PostNL en kent het bedrijf vrij goed.

Re: ING post bezorgd door Sandd.

38
@Jette

tijdens de KNJ periode liepen we echt met post van tnt ..
rabobank etc...
dat deed tnt om klanten van hun tevreden te stellen die dreigden weg te lopen als de post niet werd bezorgd.

we kregen er een mailing over om deze gevoelige post goed te bezorgen :!:
natuurlijk zal tnt sandd er goed voor betaald hebben.

natuurlijk zijn het officieel concurrenten...
maar als een ieder goed oplet zie je toch regelmatig post in je bak die niet bij sandd hoort.
niet alleen van van straaten, of andere postbedrijven maar ook van tnt.. ;)

Re: ING post bezorgd door Sandd.

39
Jette schreef:Klopt...KNJ is de Kerst en Nieuwjaarspost.

Vond het vreemd, dat er op de envelope een stempel stond met "porto betaald".
PostNl en Sandd hebben hun eigen frankeerstempel.
Ik had er al iets over gehoord in de wandelgangen over het doorschuiven van post.

Als een postbedrijf te weinig postbezorgers heeft en veel post, kan alle post niet ondergebracht worden bij eigen personeel en wordt er post doorgeschoven.

Dit heb ik gehoord, maar weet niet of het op waarheid is gebasseerd.
Vindt het een wazig verhaal, maar hoe verklaar je anders de "porto betaald" stempel?

Misschien dat Newman hier meer over kan vertellen. Hij werkt al heel wat jaren bij PostNL en kent het bedrijf vrij goed.
Vroeger zag je vaak "TNT Post Port Betaald" op enveloppen staan, tegenwoordig vaak alleen "port betaald", zonder bedrijfsaanduiding. Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat je ze dan door ieder postbedrijf kan laten bezorgen, zonder dat je weer met stickers aan de slag moet.

Over doorsluizen wordt vaak gesproken, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ik weet in elk geval dat Netwerk VSP de post voor wijken waar ze geen bezorger voor hebben naar de TNT overhevelen. Tijdens de afgelopen stakingen kwam een deel van onze post bij de concurrent terecht, maar je weet natuurlijk nooit of TNT het heeft doorgesluisd, of dat een afzender zelf op het laatst dit besluit heeft genomen. In het eerste geval is het een kwalijke zaak (de concurrent heeft gefungeerd als stakingsbreker), in het tweede geval lijkt mij dat er niets aan de hand is.

Ik denk zelf dat Sandd niet zoveel post naar PostNL doorsluist, want onze tarieven liggen hoger, dus dan verdient Sandd er niets meer aan. Alleen voor onrendabele gebieden loont het de moeite, want daar legt TNT in feite op toe, want op een brief naar een afgelegen boerderij zit evenveel porto als op een brief voor een flatbewoner.

Doorsluizen van TNT naar VSP om de eigen postbodes "wijs te maken" dat de volumes hard dalen kan ik niet bewijzen, hoewel ik natuurlijk wel mijn vermoedens heb.

Feit is dat op de site van PostNL de zakelijke klant kan kiezen voor het product "budgetmail", met superlage tarieven. Dat komt omdat deze post door VSP wordt bezorgd, maar op heel die site kom je de naam VSP niet tegen. Maar als je dan eens op de site van VSP kijkt bij de mogelijkheden voor zakelijke klanten zie je ineens weer die naam "budgetmail" opduiken, met exact hetzelfde verhaal. Dus het is goed mogelijk dat een klant denkt voor bezorging door de TNT postbode te hebben gekozen, terwijl het in feite bij VSP terecht komt. Kortom een ondoorzichtige bedoening, wat ongetwijfeld ook de bedoeling is.

En de gemiddelde ontvanger van post is al helemaal de draad kwijt. Elke dag komen er 3 postbodes door de straat van TNT/PostNL/TPG/PTT/Kpn-whatever (1 met de gewone post, 1 met aangetekenden, 1 met pakjes), dan nog iemand van Sandd, dan nog iemand van VSP (onherkenbaar zonder bedrijfskleding, en met post die in 95% van de gevallen met TNT Post gefrankeerd is) en dan nog iemand van Business Post (die door hun geelrode kleding sprekend op DHL lijken).

Re: ING post bezorgd door Sandd.

40
@newman

sandd bezorgt de post van tnt , kwalijke zaak... :?:
daar zullen de klanten anders overdenken
evengoed kwalijke zaak is dat tnt de post doorsluisde terwijl eigen werknemers aan het staken waren.. :o
daar zijn we het denk ik wel over eens.

en van straaten, rvn, holland post groep..... ;)


betalen de klanten het tnt tarief terwijl het door vsp wordt bezorgd?
cron