Re: Geo-Route. en de piek en dal dagen

531
@@pakezeltje@@ schreef:avond :D mijn vraagje.....is er ook nog iets gebeurt met de piek en dal dagen bij jullie?.wij krijgen vrijdag gesprek daar over.
wijken worden door midden gegooid omdat het te zwaar is met de hah.ga je met zijn twee in een wijk lopen ofzo. :shock:
ja jullie zullen wel in de 2e fase zitten wanneer de mensen besluiten om te vertrekken.
Anders moet de Tc het zelf doen :)
De meesten hier moeten eerst de 1e fase beleven.

Re: Geo-Route.

532
@pakezeltje
Wij hebben daar pas een brief over ontvangen, als een wijk op een piekdag met hah meer als een x-aantal (weet het exacte getal even niet uit m'n hoofd) tassen heeft mag een wijk gesplitst worden. In de praktijk werkt het alleen nog niet zo goed omdat we een klein tekort aan pbz hebben en als je geen mensen hebt wordt het lastig om twee mensen één wijk in te sturen.

Re: Geo-Route.

533
postbode21 schreef:@jan272


sinds mei 2011 is de naam tnt vervangen door postnl...
is je dat nog niet opgevallen jan :D

vsp post produkten... je weet echt niet waar je het over hebt hoor jan..
nog niet opgemerkt dat vsp post een dochteronderneming WAS van Postnl,
en dat volgens de berichten van je collega,s ( als je tenminste echt bij postnl werkzaam bent als postbezorger)
de vsp post merendeel is teruggekeerd bij Postnl en JIJ die zelf rondbrengt sinds half december.

ook niet opgevallen Jan?

naast de echte post, die Postnl gelukkig nog steeds bezorgd.. bestaat jouw post toch ook uit behoorlijk wat H.a.H...
2 - 7 stuks per week... ook niet opgevallen Jan? :P

dan vraag ik me af ben je wel postbezorger... of wat we noemen een "trol".
De HAH is wel een stokpaardje van je hè, postbode21.
Wordt het niet eens tijd om een ander deuntje te gaan fluiten??
Ik wordt hier een beetje FLAUW van.
Ik heb trouwens gelezen, dat sandd van plan is om een bod uit te brengen op VSP ongeadresseerd.
Mogen jullie straks ook HAH gaan bezorgen...doen wij de echte post wel....bulkpost mag je houden! :lol:

Trouwens, ik vind dat je je wel erg denigrerend uitlaat over mijn collega...je noemt een postbezorger geen "trol".

En nu weer terug naar GEO!!!

Re: Geo-Route.

534
thanks voor reaktie (Y) .ik wacht het gespek wel af van vrijdag ;)
maar met de georoute die wij nog niet hebben :? .zijn jullie wel gewoon je eigen wijken blijven lopen.
aangepast oke maar wel eigen wijken?of ook gelijk andere wijken.en de tijd om aan je contracturen te komen?
val dat mee (geo) ? en de dal dagen meerdere wijken(teminste dat hoorde ik) dan zijn er toch teveel postbezorgers op die dagen.of denk ik nu krom :shock:

Re: Geo-Route.

535
postbode21 schreef:@Jette en @ophalen

we dwalen af, zullen we dit de financi+ele georoute noemen :D
rekenen is niet jullie sterkste kant :lol:

bij 34 Euro Bruto voor 3 uur werken blijft er Netto 22.66 € over !
dus Netto per uur± 7.55 Euro.. Sandd.

en dan verdienen jullie bij postnl... tussen de 8.50 en 9.12 euro per uur Bruto
dus Netto per uur tussen de 5.67 en 6 euro per uur.. Postnl

Nou, nu weet ik het helemaal zeker..... Jullie komen sneller dan het licht over naar Sandd
maar... houdt me niet aan deze getallen a.u.b.

zal ik is eerlijk zijn.... bij Sandd vang je bij deze berekening 7. euro Netto :lol:
Als je uitgaat van een Sandd-medewerker met een contract dan ligt zijn bruto-uurloon lager dan bij PostNL. Dus dat geldt dan ook voor het nettoloon. Ga je uit van een Sanddloper met stukloon dan ligt de hoogte van het nettoloon omgerekend per uur af van zijn loopsnelheid. Ik kan bij PostNL ook een wijk van 2 uur in 1,5 uur lopen als ik als een bezetene ga lopen rennen, dan verdien ook ineens EUR 12 per uur!

En ik ga absoluut niet naar Sandd, bij PostNL kan ik veel meer uren draaien, en bij Sandd zal ik ook nooit een contract kunnen krijgen voor gegarandeerd minstens 20 uur per week!

Overigens klopt je bruto-netto berekening ook niet. Je gaat er nu van uit dat je over iedere euro die je verdient 33 cent afdraagt. Maar je vergeet de diverse heffingskortingen, waardoor je in de praktijk over de eerste 600 euro die je per maand verdient geen belasting betaalt.

Een postbezorger bij PostNL die 15 uur per week werk voor EUR 9,11 per uur verdient netto dus evenveel als bruto, nml EUR 9,11 per uur. Maar dat hangt af van de persoonlijke situatie, want wellicht zijn er ook nog andere bronnen van inkomsten. Dus daarom is brutoloon een betere maatstaf om te vergelijken tussen mensen, tenzij ze in exact dezelfde situatie zitten. Als je een gepensioneerd MLD-arts bent die voor de lol nog een postwijkje loopt om in beweging te blijven, dan zou je meer dan de helft aan de belasting moeten afstaan! Ben je een student en is dit je enige inkomstenbron (stufi zijn geen loon!) dan betaal je geen belasting!

On Topic: GEOROUTE MOET DOOD!!

Re: Geo-Route.

536
@pakezeltje
Voor Georoute liep ik ook verschillende wijken. Met Georoute is alles omgegooid, voor Georoute hadden we 19 wijken en daar zijn nu 16 wijken van over. Met de contracturen valt het wel mee. Heb zelf een groot contract (15 uur) en daar zit ik sinds de invoering van Georoute elke week boven. Kom meestal aan 20 uur.

Re: Geo-Route.

538
@newman

Geo route moet nog steeds gestopt worden. Maar het lijkt onomkeerbaar?
dus 2e optie is te hopen dat alle wijzigingen die door postbezorgers worden aangedragen
serieus worden genomen!

ik hoop dat je de ironie vat.
zoals je weet geef ik steeds aan ,dat je tot nu toe bij Postnl beter verdient.!
Geen enkele twijfel bij mij.

Een van de forumleden, gaf een fictieve bezorgslag aan bij sandd.
daar heb ik op gereageerd.

Je weet ook dat ik geen postbezorger ben die door mijn wijken crosst , sterker nog ik vind dat postbezorgers die dat wel doen, hun eigencollega,s daarmee flink kunnen benadelen...
. want dankunnen wijktijden scherper worden gezet,
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 16 jan 2012, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Geo-Route.

539
willemien schreef:@pakezeltje
Voor Georoute liep ik ook verschillende wijken. Met Georoute is alles omgegooid, voor Georoute hadden we 19 wijken en daar zijn nu 16 wijken van over. Met de contracturen valt het wel mee. Heb zelf een groot contract (15 uur) en daar zit ik sinds de invoering van Georoute elke week boven. Kom meestal aan 20 uur.
je geeft het zelf al aan, meer voor minder want die overtijden daar willen ze vanaf(qua betaling)
daarom die nwe bags kun je nog meer meenemen,en het in hun ogen sneller doen.
het draait alleen om geld niet om de mensen(die kunnen ze genoeg krijgen,denken ze)

Re: Geo-Route.

540
Tot nu toe worden al onze extra uren netjes uitbetaald.
@postbode21, we gaan het deze week uitvinden of ze iets gedaan hebben met onze aanwijzingen, vanaf vandaag moet alles goed uit de machine komen en goed op de kasten staan. Maar ja eerst zien dan geloven.
cron