Re: Geo-Route.

911
Ik zal dit topic maar weer eens omhoog schoppen: Vandaag hoorde ik van mijn TC dat GeoRoute wordt stopgezet. Het heeft ze tot nu toe alleen maar handenvol geld gekost, en de voordelen zijn te verwaarlozen. Tja, dat valt te verwachten als je de efficiëntste looproute laat bepalen door KPMG-bobo's met laptopjes, in plaats van gewoon met een aantal ervaren postbodes/bezorg(st)ers om de tafel te gaan zitten...........

Re: Geo-Route.

912
De volgende mededeling las ik op Mijn Post.nl:

Datum: 15 mei 2012 Afzender: Directeur Productie prikbordnieuws 3
Voorlopig geen nieuwe Georoute implementaties
In de periode juni 2011 tot en met april 2012 is op 50 VBG’en gestart met Georoute. In dit
prikbordnieuws informeer ik je over de gevolgen van het uitstel van de verdere uitrol van
Georoute.
De implementatie van Georoute* is gekoppeld aan de uitrol van het Marktgericht Bedrijfsmodel. Op
16 april 2012 heb ik op aandringen van de OR besloten om een pas op de plaats te maken en de
opening van de CVL’s en sluiting van de VBG’en voorlopig stop te zetten. De komende tijd wordt
een aangepaste aanpak voor het vervolg uitgewerkt. Vooruitlopend op de uitkomsten van het totale
plan komen we tot de conclusie dat het, vanwege de vereenvoudiging van processen, beter is om
de implementatie van Georoute uit te stellen tot na de afronding van deze reorganisatie. We zien
namelijk dat Georoute grote impact heeft op de implementatie van Voorbereiden en Bezorgen, in
zowel de VBG-organisatie als in de nieuwe organisatie van de CVL’s en Bezorgen.
Wat betekent dit voor geïmplementeerde VBG’en?
Voor de medewerkers van de VBG’en waar Georoute al is geïmplementeerd betekent dit het
volgende:
De komende periode staat in het teken van nazorg van de implementatie van Georoute.
In het Voorbereidingsproces heeft de invoering van Georoute tot gevolg dat het meer tijd kost om
weer op het prestatieniveau van voorheen te komen. Samen gaan we bekijken wat de beste
manier is om het prestatieniveau sneller te verbeteren.
Voor het Bezorgproces is het vooral belangrijk dat eventueel onlogische volgordes in de
bestellopen worden gecorrigeerd en dat in het geval van uitvoeringstijden die niet worden
gerealiseerd, wordt onderzocht wat daarvan de oorzaak is. Dit houdt concreet in dat medewerkers
en leidinggevenden knelpunten in goed overleg met de routeplanner oplossen.
Kortom per VBG, waar Georoute is geïmplementeerd, bekijken we met elkaar of, en zo ja welke,
extra maatregelen nodig zijn.

Pieter Kunz
Directeur Productie

* Georoute heeft als doel de bestellopen te standaardiseren én te optimaliseren: het is een hulpmiddel, een
computerprogramma, waarmee nieuwe bestellopen worden gemaakt en berekend. De optimale route van de nieuwe
bestellopen wordt hiermee bepaald. Daarnaast is het een hulpmiddel dat het mogelijk maakt in de toekomst in te spelen op volume schommelingen.

Ik maak hieruit op, dat de invoering van GEO tijdelijk is stopgezet en daar waar het al ingevoerd is het gewoon blijft.

Naar de oorzaak van het niet halen van de gestelde uitvoeringstijden gaat hier eind mei/begin juni een onderzoek van start. Diverse wijken zullen in twee achtereenvolgende weken op dezelfde dag (dit zijn dinsdagen en zaterdagen) door dezelfde postbezorger/ster gelopen worden samen met een medewerker van TNO. De postbezorger/ster wordt geklokt.
Doel is vast te stellen hoeveel tijd het daadwerkelijk kost om post uit 2 bundels (24u en 48u) samen te voegen. De ene week wordt er gelopen met 2 aparte bundels post en een bundel Hah. De andere week met 1 bundel post en 1 bundel Hah. In het laatste geval wordt de 24u en 48 u post van tevoren door het sorteercentrum bij elkaar gevoegd.

Re: Geo-Route.

913
@fairmade : Georoute wordt voorlopig net verder uitgerold. Stond vandaag(19-5) in de mail lijkt mij mij wel zo handig.

Bedankt voor je info over het onderzoek naar het halen van jullie tijden. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten en wat dat voor jullie en ons, want wij krijgen e natuurlijk ook mee te maken, gaat betekenen.

Re: Geo-Route.

914
Geertjan schreef: Bedankt voor je info over het onderzoek naar het halen van jullie tijden. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten en wat dat voor jullie en ons, want wij krijgen e natuurlijk ook mee te maken, gaat betekenen.
Ik zal proberen je op de hoogte te houden. Ik werk nog 1 week en heb daarna 5 weken vakantie. Precies in die weken vindt het onderzoek plaats. Dus voor ik wat weet duurt nog even.

Re: Geo-Route.

915
@Fairmade, werk ze ! en daarna geniet ze! ik zal geduld moeten hebben dus. over 5 weken.... dan heb ik 3 weken vakantie . En ondertussen is er dan weer een aflevering van de mail geweest, is er weer een prikbordnieuws verspreid, in juni allicht.
Toch zie ik uit naar jou verhaal.

Re: Geo-Route.

916
fairmade schreef:(..)Diverse wijken zullen in twee achtereenvolgende weken op dezelfde dag (dit zijn dinsdagen en zaterdagen) door dezelfde postbezorger/ster gelopen worden samen met een medewerker van TNO. De postbezorger/ster wordt geklokt.
Dat resulteert in geen enkel effect aangezien e.e.a. persoonsgebonden is. Het beste is dat Kunz en consorten eens in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam, Den Bosch und so weiter gaan bezorgen en dát geklokt wordt. Krijg je ineens hele andere waarden en tijden. 8-)

De Bundespost komt steeds naderbij....

Re: Geo-Route.

917
Geo route onder de loup dat lijkt me fijn voor al diegenen die er nog niet mee werken.

Maar: de hoeveelheid post en vooral het aantal H.a.H. moeten die twee weken precies overeen komen?.

en de postbezorger moet dan of beide keren Wel of beide keren Niet al
onderweg routes aanpassen zodat het lopen voor hem/ haar logischer wordt.?

mischien mensen inzetten die deze wijken Niet kennen!

En niet vooraf een extra controle doen of alles wel goed is gezet.
want de werkelijkheid moet ook de werkelijkheid zijn.

ik ben benieuwd naar de uitslag en hoop dat de postbezorgers veel inspraak gaan krijgen
om n.a.l.v. deze tests de georoute aan te passen aan hun eigen ervaring met de wijken.

Geo route verdwijnen? dat zal wel niet meer gebeuren.

Re: Geo-Route.

918
Kreeg vandaag van de postbodeplus te horen, dat we gaan stoppen met Georoute. In de praktijk blijkt het vossen van de kasten via Georoute blijkbaar niet te werken. En er zullen wel meer punten zijn maar die ken ik niet. Als we verhuizen naar de cvl wordt het weer teruggedraaid. Dus werken we nog tot ong half mei 2013 met Georoute en daarna wordt het teruggedraaid.

Re: Geo-Route.

920
Ik heb het van de week al geplaatst onder postnl dat we stoppen met de geo route.
Alles wordt terug gedraaid en gaan per 1 of 2 augustus beginnen
Gaan ze dan weer terug naar de oude wijken? Dan graag ook met realistische bezorgtijden want GEO-route was toch meer op papier een efficiëntere werkwijze dan in de praktijk.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011
cron